NASA avertizează că 3 asteroizi „potențial periculoși” se îndreaptă spre Pământ săptămâna aceasta. Ce dimensiuni impresionante au

NASA avertizează că 3 asteroizi „potențial periculoși” se îndreaptă spre Pământ săptămâna aceasta. Toți 3 au dimensiuni impresionante.

Publicat: 28 februarie 2023, 12:13

Sistemul Solar include milioane de asteroizi. În această săptămână, 3 dintre ei, cu dimensiuni impresionante, vor trece pe lângă Pământ. Cel mai apropiat se va afla la o distanță de 3.5 milioane de kilometri distanță de planeta noastră.

Distanța e de 10 ori mai mare decât cea medie din Pământ și Lună, scrie Live Science

NASA a asemănat dimensiunea asteroizilor cu cele ale clădirilor zgârie-nori.

Pe 27 februarie 2023, un asteroid numit 2012 DK31 s-a aflat la o distanță de 4.8 milioane de kilometri de Pământ. Asteroidul are o lungime de 137 de metri, adică aproape înălțimea unui zgârie-nori de 40 de etaje. Orbita asteroidului în jurul Soarelui se intersectează cu cea a Pământului la fiecare câțiva ani.

Deși NASA avertizează că 3 asteroizi se vor apropia de Pământ, experții estimează că niciunul dintre ei nu se va izbi de planeta noastră. NASA clasifică asteroidul DK31 drept „potențial periculos” pentru că e îndeajuns de mare și de apropiat încât ar putea cauza distrugeri masive dacă traiectoria sa s-ar schimba și ar exista o coliziune cu planeta noastră.

De obicei, orice asteroid cu dimensiuni minime de 137 de metri și care orbitează la mai puțin de 7.5 kilometri de Pământ intră în această categorie. NASA a estimat traiectoria asteroidului pentru următorii 200 de ani și nu prezic niciun impact cu Pământul.

Pe 28 februarie, un alt asteroid „potențial periculos”, tot de aproximativ 137 de metri, se va apropia de Pământ. De această dată, distanța va fi de 3.5 milioane de kilometri. Numit 2006 BE55, roca spațială se intersectează cu orbita Pământului la fiecare 4-5 ani.

NASA avertizează că acești 3 asteroizi au dimensiuni impresionante, chiar dacă nu se vor izbi de Pământ acum.

NASA urmărește atent asteroizii care se apropie de Pământ

Cel de-al 3-lea asteroid se va apropia de Pământ pe 3 martie. Are o dimensiune de 76 de metri și se va afla la o distanță de 5.3 milioane de kilometri de Pământ. Numit 2021 QW, asteroidul se apropie de planeta noastră la fiecare câțiva ani.

Experții NASA urmăresc asteroizii care se apropie de planeta noastră, chiar și la milioane de kilometri depărtare, pentru că mereu există riscul ca traiectoria lor să se schimbe. NASA avertizează că există posibilitatea ca o coliziune precum cea care a ucis dinozaurii să aibă loc, deși cei 3 asteroizi din această săptămână nu au șanse să producă astfel de pagube.

Traiectoria unui asteroid poate fi schimbată de coliziunea cu o altă rocă spațială sau de către gravitația unei planete. Ca urmare, orbita lor poate fi modificată până în punctul în care s-ar putea izbi de Pământ.

Din fericire, experții lucrează deja la metode de protejare a Pământului. Recent, NASA a putut schimba traiectoria unui asteroid cu ajutorul misiunii DART. Prin izbirea unei nave umane în asteroid, traiectoria sa poate fi schimbată drastic, pentru a evita o coliziune.

Sonda Odysseus, de Intuitive Machines, cu care SUA au revenit pe Lună, cu Luna pe fundal