Interiorul Pământului se răcește mai repede decât s-a estimat. Ce efecte neobișnuite poate avea fenomenul

Interiorul Pământului se răcește mai repede decât au estimat experții inițial. Fenomenul îngrijorător ar putea avea efecte semnificative pe planetă.

Publicat: 17 ianuarie 2022, 15:36

Pământul s-a format în urmă cu aproximativ 4.5 miliarde de ani. Din acel moment, planeta s-a răcit treptat. În timp ce temperaturile de la suprafață și din atmosferă fluctuează de-a lungul anilor, interiorul planetei are temperaturi ce s-au răcit treptat.

Interiorul planetei generează câmpul magnetic, o structură invizibilă ce, potrivit experților, protejează lumea noastră și permit existența vieții, potrivit Science Alert

În plus, mișcarea de convecție din manta, activitatea tectonică și activitatea vulcanilor ar susține viața. Acestea ar stabiliza temperaturile globale și ciclul carbonului.

Interiorul Pământului se răcește mai repede decât s-a estimat

Pentru că interiorul planetei se răcește în continuare, la un moment dat, acesta va deveni solid. Ca urmare, activitatea geologică va înceta și Pământul va deveni o rocă aridă, precum Marte sau Mercur, scrie Science Alert.

Potrivit unui nou studiu, interiorul Pământului se răcește mai rapid decât s-a estimat, așa că viitorul planetei, similar cu cel de pe Mercur sau Marte, ar putea să apară mai devreme.

În noua cercetare, experții au cercetat un mineral ce ar putea juca un rol important în acest proces. Acesta se află la granița dintre nucleul de fier și nichel și mantaua lichidă de deasupra sa. Acest mineral se numește Perovskitul de silicat (sau bridgmanite). Acesta are proprietăți de conducție ce influențează cât de repede ajunge căldura de la interiorul Pământului la manta.

Conductivitatea termică poate varia, în funcție de presiune și temperatură, ce sunt foarte diferite în interiorul Pământului, ce se răcește mai repede.

O echipă de experți, condusă de Motohiko Murakami, din cadrul ETH Zurich, a iradiatun cristal de Perovskit de silicat. Temperatura cristalului a crescut la 2.440 de grade Kelvin și o presiune de 80 de gigapascali. Aceste condiții sunt similare cu cele din interiorul Pământului (2.630 de grade Kelvin și 127 gigapascali de presiune).

„Acest sistem de măsurare ne-a permis să demonstrăm conductivitatea termică a bridgmanite e de 1.5 ori mai mare decât am estimat,” a declarat Murakami. Al optulea continent al Pământului a fost descoperit după 375 de ani de căutări.

Ca urmare, fluxul temperaturii din interior spre manta e mai mare decât s-a crezut. În acest ritm, interiorul Pământului se răcește mai repede decât s-a estimat până acum.

Procesul de răcire ar putea fi accelerat

Potrivit experților, acest proces de răcire din interiorul Pământului ar putea fi accelerat. Atunci când Perovskitul de silicat se răcește, se transformă într-un alt minereu, numit post-Perovskit. Acesta are proprietăți ce ar putea accelera căldura pierdută în transferul de la nucleu la manta. Află ce provoacă dezechilibrul energetic al Pământului.

Rezultatele noastre ne-ar putea oferi o perspectivă asupra evoluției dinamicii de pe Pământ.

– Motohiko Murakami

„Acestea sugerează că Pământul, la fel ca alte planete precum Mercur și Marte, se răcește și devine inactiv mai repede decât ne-am așteptat,” a continuat Murakami despre cum interiorul Pământului se răcește mai repede.

Încă nu se știe la ce ritm se răcește interiorul Pământului. Răcirea planetei e un proces complex, ce încă nu a fost înțeles pe deplin. Marte se răcește mai repede pentru că e semnificativ mai mică decât Pământului, dar e posibil ca alți factori să aibă un rol important în acest fenomen.

2 planete cu o stea între ele, una mai mare decât cealaltă, precum cea mai mare planetă descoperită vreodată