Meteoritul de pe Marte care infirmă teoriile despre viața pe Planeta Roșie. Ce au dezvăluit experții

Meteoritul de pe Marte, ce a fost descoperit pe Pământ în anii 1980, infirmă teoria inițială despre viața pe Planeta Roșie. Un studiu recent contrazice concluziile analizei inițiale.

Publicat: 14 ianuarie 2022, 15:57

Un meteorit de 4 miliarde de ani, de pe Marte, a atras atenția la nivel mondial atunci când a fost descoperit pe Pământ, în 1984, în Antarctica. Experții care au realizat prima analiză a rocii au concluzionat că aceasta conținea dovezi ale vieții primitive pe Marte.

Acum, o noua analiză contrazice primele rezultate. Potrivit studiului recent, meteoritul nu prezintă dovezi ale vieții pe Planeta Roșie, scrie The Guardian.

Experții ce au realizat primul studiu au declarat că sunt dezamăgiți de noua analiză.

Meteoritul de pe Marte care infirmă teoriile despre viața pe Planeta Roșie

În 1996, o echipă din cadrul NASA a anunțat că au fost găsiți compuși organici în roca marțiană, ce păreau a fi lăsate în urmă de creaturi vii. Alți experți au fost sceptici cu privire la aceste rezultate inițiale.

În ultimele decenii, mai mulți experți au încercat să infirme această teorie. Recent, o echipă din cadrul Carnegie Institution for Science’s Andrew Steele a realizat un studiu despre meteoritul de pe Marte faimos.

Aceștia au analizat mostre mici din meteorit. Potrivit echipei, compușii bogați în carbon ar fi, de fapt, rezultatul interacțiunii apei (cel mai probabil sărate) cu rocă, pe o perioadă lungă de timp. Rezultatele noului studiu apar în jurnalul Science.

De-a lungul istoriei planetei Marte, cel puțin 2 impacturi puternice au avut loc în apropierea meteoritul. Acestea au încălzit suprafața din împrejurimi. Al treilea impact a dus la desprinderea rocii de suprafață, în urmă cu milioane de ani.

Meteoritul de pe Marte a fost descoperit în Antarctica, în anul 1984, și are o greutate de 2 kilograme. O nouă cercetare a dus la descoperirea unei colonii record de pești de gheață în Oceanul Antarctic

Potrivit experților, apa ce s-a mișcat printre crăpăturile rocii, cât timp aceasta încă se afla pe Marte, a format micile mostre de carbon. Același proces poate avea loc și pe Pământ. Acesta ar putea explica prezența metanului în atmosfera planetei Marte.

Cercetătorii din studiul inițial nu sunt de acord cu noile rezultate

Doi cercetători ce au făcut parte din studiul din 1996 nu sunt de acord cu noile rezultate. Ei le-au numit „dezamăgitoare”. Ei au declarat că susțin în continuare concluziile primului studiu despre meteoritul de pe Marte.

„În timp ce datele prezentate cresc treptat cunoașterea noastre despre meteorit, interpretarea nu e neapărat nouă și nici nu e susținută de cercetare,” au declarat Kathie Thomas-Keprta și Simon Clemett din cadrul Johnson Space Center. Puțini știu de ce NASA încă nu a trimis oameni pe Planeta Roșie, Marte.

Speculațiile care nu sunt susținute de dovezi nu ajută la rezolvarea misterului ce s-a creat în jurul originii materiei organice.

– Kathie Thomas-Keprta și Simon Clemett

Potrivit cercetătorilor ce au luat parte la noul studiu, rezultatele „sunt extrem de importante pentru înțelegerea noastră a modului în care a început viața pe această planetă și la perfecționarea tehnicilor de care avem nevoie pentru a descoperi viața dincolo de Marte sau Enceladus și Europa.”

Planetă extraterestră văzută de pe o planetă cu rocă. NASA a confirmat peste 5.000 de exoplanete recent