Descoperire majoră în Oceanul Antarctic. A fost găsită cea mai mare colonie de pești de gheață din lume

Experții au realizat o descoperire majoră în Oceanul Antarctic. A fost găsită cea mai mare colonie de pești de gheață din lume, cu zeci de milioane de specimene.

Publicat: 14 ianuarie 2022, 13:58

Cercetătorii au descoperit o colonie 60 de milioane de pești de gheață, în Marea Weddell, din Oceanul Antarctic. Zeci de milioane de astfel de pești se reproduc în această zonă, unde au creat un ecosistem necunoscut până acum.

Colonia acoperă o arie la fel de mare ca cea a țării Malta, potrivit CNN.

Până acum, experții nu știau că o astfel de colonia s-a format sub apele înghețate din Oceanul Antarctic.

Descoperire majoră în Oceanul Antarctic

Experții cred că această colonie vastă e cea mai mare din lume. Aici se găsesc pești de gheață (specia Neopagetopsis ionah). Aceștia au craniul și sângele transparente și sunt singurele vertebrate ce nu au globule roșii.

Această descoperire majoră, în Oceanul Antarctic, a uimit experții. Pentru a supraviețui la temperaturi atât de joase, peștii de gheață au o proteină anticongelantă în sângele transparent. Aceasta oprește formarea cristalelor de gheață.

Vezi mai multe imagini cu vasta colonie de pești de gheață din Oceanul Antarctic în GALERIA FOTO!

Pește de gheață care păzește un cuib, o descoperire majoră în Oceanul Antarctic
Experții au găsit cea mai mare colonie de pești de gheață din lume, în Oceanul Antarctic / Profimedia Images

Colonia enormă a fost descoperită în februarie 2021, de către experții aflați la vordul navei de cercetare Polarstern. Aceștia cercetau fundul mării, aflată la aproximativ jumătate de kilometru sub navă.

Pentru această descoperire majoră, în Oceanul Antarctic, a fost folosit un sistem de camere de mărimea unei mașini. Acesta a fost montat pe pupa navei și a transmis imagini la bord.

Expediția avea scopul de a studia curenții oceanului. Descoperirea cuiburilor peștilor a fost o surpriză. Vezi cum arată ”fosila vie” celecant, de pe vremea dinozaurilor, pe care experții o credeau dispărută.

„Am văzut cuib de pești după cuib de pești timp de 4 ore și, în acest timp, am studiat poate 6 kilometri din fundul mării,” a declarat Autun Purser, cercetător din cadrul Alfred Wegener Institute, Germania. Purser e conducătorul studiului despre colonia de pești de gheață, ce a fost publicat în jurnalul Current Biology.

Colonia de pești de gheață e uniformă

Potrivit lui Purser, e prima dată când o colonie atât de mare e descoperită.

„Nu am mai văzut așa ceva în cei 15 ani de când sunt cercetător marin,” a declarat Purser. „După acea scufundare, am trimit email-uri experților de pe țărm, care studiază astfel de pești. Au zis că da, e chiar unic.”

Mai mulți cercetători au vorbit despre această descoperire majoră, realizată în Oceanul Antarctic. Potrivit lor, colonia e uniformă, un detaliu care i-a surprins.

„E o descoperire surprinzătoare,” a declarat John Postlethwait, profesor din cadrul Universității din Oregon, ce studiază astfel de pești. John Postlethwait nu a fost implicat în studiu.

E și semnificativă. Extinderea biomasei e neașteptată, cel puțin pentru mine. Și modul în care peștii schimbă structura sedimentului creează un mediu pentru o comunitate ce afectează lanțul trofic, pentru a susține o varietate de specii.

– John Postlethwait

Colonia enormă de pești de gheață, din această descoperire majoră în Oceanul Antarctic, se întinde pe o suprafață de peste 240 de kilometri pătrați, potrivit experților. În medie, câte un cuib se află la fiecare 3 metri pătrați. Experții estimează că, în total, colonia are aproximativ 60 de milioane de cuiburi active. Un pește „minge-de-fotbal” a fost descoperit recent pe o plajă din SUA.

Cuiburile aveau o adâncime de aproximativ 15 centimetri și un diametru de 75 de centimetri. În medie, fiecare avea 1.735 de ouă. Cele mai multe erau păzite de câte un pește adult.

Peștii de gheață au părut atrași în zonă pentru că aceasta avea o temperatură cu 2 grade Celsius mai mare decât în împrejurimi.

Studiul a dezvăluit un ecosistem unic, la nivel global, potrivit experților. Aceștia cer autorităților ca această colonie să fie declarată zonă protejată.

Celulă digitală a unui virus, albastră, cu tentacule. Celulele ar avea „tentacule” cu ajutorul cărora se pot mișca