Cel mai mare dinozaur prădător din istorie avea o dimensiune impresionantă. În ce mod inedit vâna Spinosaurus

Cel mai mare dinozaur prădător din istorie avea o dimensiune impresionantă, mai semnificativă decât cea a temutului T.Rex. Recent, experții au aflat cum vâna specia inedită.

Publicat: 24 martie 2022, 14:35

Mulți cred că dinozaurii trăiau și vânau pe pământ, dar multe specii masive dominau adâncurile apelor. În 2014, experții au descoperit fosila unui Spinosaurus, ce includea indicii care indicau faptul că specia avea un trai acvatic.

Printre aceste detalii se numără nări restrase, picioare mici în spate și o coadă similară cu cele ale speciilor acvatice, scrie CNN. Aceste caracteristici au dus la o discuție lungă în rândul experților, care nu își dădeau seama dacă specia doar vâna în apă.

Pentru a găsi răspunsul, o echipă de specialiști a studiat 380 de oase, ce aparțineau unui număr de 250 de animale. Unele dintre ele erau dispărute, pe când altele trăiesc și azi. Printre speciile studiate se numără reptile marine, mamifere, șopârle crocodili și păsări.

Cel mai mare dinozaur prădător din istorie avea o dimensiune impresionantă

„Există anumite legi ce pot fi aplicate oricărui organism pe această planetă. Una dintre aceste legi privește densitatea și capacitatea de a se scufunda în apă,” a declarat Matteo Fabbri, din cadrul Field Museum, Chicago. El a condus studiul publicat în jurnalul Nature.

Experții au descoperit că familia din care face parte și dinozaurul Spinosaurus avea oase dense. Acest lucru sugerează că s-ar fi adaptat la un trai în apă.

Spinosaurus, cel mai mare dinozaur prădător din istorie, ar fi fost capabil să înoate și să vâneze în apă. Experții au asemănat acest comportament cu cel al crocodililor și hipopotamilor. Acesta avea oasele mai dense și un element similar cu o velă pe spate.

Potrivit lui Thomas Holtz, din cadrul Universității din Maryland, studiul ar confirma faptul că strămoșii dinozaurului Spinosaurus ar fi petrecut îndeajuns timp în apă pentru a evolua astfel încât să aibă oase dense.

Holtz susține că Spinosaurus, cel mai mare dinozaur prădător din istorie, pare să fi vânat atacând prada de deasupra apei. Specia nu ar fi înotat prin adâncuri. „Cea mai mare insectă care a trăit vreodată” a fost descoperită recent.

„Nările unui Spinosaurus nu sunt localizate așa cum sunt în cazul unor animale precum hipopotamii sau crocodilii, ce petrec mult timp scufundați. În schimb, nările sunt poziționate mai sus pe craniu, așa cum vedem la stârci și alte animale care se hrănesc când scufundă ciocul în apă,” a declarat Holtz.

Cât de mare era Spinosaurus

Potrivit experților, Spinosaurus, cel mai mare dinozaur prădător din istorie, ar fi avut o lungime de peste 18 metri. Aceasta e mai mare decât cea a temutului T.Rex, unul dintre cei mai cunoscuți dinozauri.

Fosilele speciei pot oferi indicii despre comportamentul prădătorilor în vremea dinozaurilor.

„Dinozauri neobișnuiți tind să ofere informații despre extremele evoluției dinozaurilor. Cu cât mai multe specimene avem, cu atât vom înțelege mai bine cum au ajuns să aibă un aspect atât de neobișnuit,” a declarat Jason Poole, din cadrul Universității Drexel. Lucruri inedite despre dinozauri pe care nu le știai.

Potrivit studiului, Spinosaurus a reușit să se adapteze și la mediul acvatic, în care vâna. Dimensiunea sa impresionantă a atras atenția experților din întreaga lume. Ei vor să înțeleagă aspectul neobișnuit al speciei și cum a ajuns la această mărime.

Pisică neagră cu portocaliu, similară cu cea mai bătrână pisică din lume, Flossie