Lucruri inedite despre dinozauri pe care nu le știai. Câte specimene T-Rex existau, de fapt

Unele lucruri inedite despre dinozauri sunt cunoscute în întreaga lume, dar altele au fost descoperite recent. Speciile ce au trăit acum zeci de milioane de ani continuă să surprindă.

Publicat: 5 decembrie 2021, 7:23

Dinozaurii au dispărut în urmă cu aproximativ 65 de milioane de ani, dar informații despre ei continuă să fie descoperite de cercetători, în întreaga lume. În ultimii ani, au fost găsite fosilele unor exemplare cu adevărat impresionante, ce au oferit o perspectivă mai precisă asupra reptilelor imense ce au dominat la un moment dat lumea.

Recent, au apărut mai multe teorii despre dispariția dinozaurilor și despre speciile care au devenit cei mai temuți prădători în urmă cu zeci de milioane de ani, scrie LifeHacker

Printre acestea se numără și o nouă teorie despre probabil cel mai cunoscut dinozaur din lume – tiranozaurul.

Lucruri inedite despre dinozauri pe care nu le știai

Dinozaurii au reprezentat unele dintre cele mai mari specii de pe Terra. În urmă cu aproximativ 65 de milioane de ani, ei au dispărut în urma unui impact cataclismic al unui asteroid cu Pământul.

În ultimii ani, o dată cu descoperirea mai multor fosile, experții au noi teorii despre aceste creaturi impresionante.

Iată câteva lucruri inedite despre dinozauri pe care nu le știai:

Au existat miliarde de tiranozauri

Tiranozaurii (Tyrannosaurus rex sau T-Rex) sunt unii dintre cei mai cunoscuți dinozauri. Din cauza reputației lor, mulți ar crede că acest prădător de top nu a existat în prea multe exemplare.

Experții estimează, însă, că au existat 2.5 miliarde de tiranozauri, de-a lungul timpului. Specia a dominat regiuni de pe Terra timp de aproximativ 2.5 milioane de ani.

Nu au existat miliarde de tiranozauri în viață în același moment, însă. Experții estimează că numărul maxim atins ar fi fost în jur de 20.000 de specimene.

Spinozaurul a fost un dinozaur acvatic

Printre unele lucruri inedite despre dinozauri ce au ieșit la iveală în ultimii ani e și mediul în care trăia spinozaurul. Mult timp, experții au crezut că acesta vâna stând pe malul râurilor. Cu ajutorul unei cozi fosilizate descoperite recent, experții cred că spinozaurul era, de fapt, o specie acvatică.

„Era un monstru al râurilor, de fapt,” a declarat Nizar Ibrahim, paleontolog în cadrul Universității din Detroit.

Rechinii nu ar fi fost afectați de asteroidul care a ucis dinozaurii

Mulți nu știu că primii rechini au apărut pe vremea în care dinozaurii încă dominau planeta. Spre deosebire de reptilele de pe uscat, ce au dispărut în urma ciocnirii asteroidului, rechinii au supraviețuit cataclismului.

Mai mult, experții susțin că impactul cu asteroidul nu i-ar fi afectat. Potrivit unor dinți fosilizați găsiți din acea perioadă, se pare că dimensiunea lor a rămas neschimbată înainte și după cataclismă.

Un dinozaur a fost numit „Secerătorul morții”

Chiar dacă tiranozaurii par cei mai feroce dinozauri ce au trăit vreodată, o rudă apropiată a lor ar fi fost și mai impresionantă. Unul dintre acele lucruri inedite despre dinozauri pe care puțini le știu e motivul pentru care această specie a fost numită așa.

Paleontologii au descoperit recent un subgrup tiranosaurid pe care l-au numit Thanatotheristes. Denumirea înseamnă „Secerătorul morții” în limba greacă.

„Am ales acest nume pentru că reprezintă ce era acest tiranozaur ca singurul prădător de vârf în acea perioadă în Canada, secerătorul morții,” a declarat Darla Zelenitsky, profesor de paleobiologie, pentru BBC.

E posibil ca dinozaurii să fi fost pe cale de dispariție înainte ca asteroidul să ajungă pe Terra

Asteroidul care a lovit Pământul în urmă cu 65 de milioane de ani a cauzat dispariția în masă a dinozaurilor. Unii experți cred că aceste specii ar fi dispărut și dacă nu ar fi avut loc dezastrul global.

Potrivit cercetătorilor din cadrul Universității din Bristol, dinozaurii ar fi fost în declin cu 10 milioane de ani înainte de evenimentul de extincție. Se pare că factorii de mediu în schimbare ar fi afectat oricum viitorul dinozaurilor. Alți experți neagă această teorie, însă.

Unde nu trebuie să folosești telefonul