Experții au aflat de ce erau zilele mai scurte în trecut. Cât de mult durau

Experții au aflat în sfârșit de ce erau zilele mai scurte în trecut decât durata de 24 de ore pe care o avem acum.

Publicat: 29 martie 2024, 13:40 / Actualizat: 29 martie 2024, 14:40

În istoria violentă a Pământului, a existat un moment în care aproape totul s-a oprit. Activitatea tectonică a scăzut și procesele geochimice nu erau la fel de rapide sau frecvente. În acea perioadă, evoluția vieții nu a înaintat semnificativ.

Această perioadă a fost numită „miliardul plictisitor”, de la durata sa, scrie Science Alert.

Un nou studiu a identificat și motivul pentru care, în acea perioadă, durata unei zile era de 19 ore.

Experții au aflat de ce erau zilele mai scurte în trecut

În „miliardul plictisitor”, Pământul era suspendat într-o stare de rotație constantă și rotație care dura doar 19 ore. Această „oprire” a Pământului a durat aproximativ 1 miliard de an. A fost cauzată de un echilibru sensibil dintre forțele opuse care existau în trecutul planetei noastre, susțin experții.

Ca urmare, zilele erau mai scurte în trecut, în această perioadă. În acel moment, Luna era mai apropiată de Pământ. În plus, se afla la o distanță constantă, spre deosebire de orbita sa actuală.

Recent, experții au descoperit o nouă cvasi-Lună lângă Pământ.

„De-a lungul timpului, Luna a furat o parte din energia de rotație pentru a avea o orbită mai amplă și mai îndepărtată de Pământ,” au scris în studiu Ross Mitchell, din cadrul Academiei de Științe din China, și Uwe Kirscher, din cadrul Universității Curtin din Australia.

Ca urmare a acestei mișcări a Lunii, rotația Pământului încetinește. Zilele se lungesc treptat. Potrivit studiilor, în fiecare an, zilele devin cu 0.000015 secunde mai lungi.

Cele mai multe modele ale rotației Pământului în studii precum acesta prezic că ziua s-a lungit treptat în ultimii 3-4 miliarde de ani. În 2018, o altă cercetare a descoperit că ziua era lungă de 18 ore acum 1.4 miliarde de ani.

Alți experți cred că zilele erau mai scurte în trecut, după care ar trecut printr-o perioadă de stagnare, înainte să înceapă să se lungească iar, până la cele 24 de ore pe care le avem acum.

Dovezile geologice legate de rotația Pământului sunt dificil de găsit. Mitchell și Kirscher au folosit date noi despre schimbările ritmice în clima Pământului, cauzate de forțele astronomice.

Durata zilei a stagnat în urmă cu miliarde de ani

Potrivit analizei celor 2, durata zilei pe Pământ a stagnat în urmă cu 2-1 miliarde de ani, în mijlocul Erei Proterozoice. După aceasta a avut loc Cambrianul, ce a fost o explozie de viață pe planeta noastră.

Potrivit lui Mitchel și Kirscher, această stagnare a apărut după fluctuații semnificative la nivelul condițiilor atmosferice are Pământului. În această perioadă în care zilele erau mai scurte, planeta a trecut prin Marele Eveniment de Oxidare. Nivelul de oxigen a crescut semnificativ și a creat un strat de ozon, înainte să se echilibreze.

Află și care a fost perioada în care a plouat timp de 2 milioane de ani pe Pământ.

Potrivit experților, acest strat de ozon ar fi putut absorbi mai multă lumină decât vaporii de apă. Ca urmare, valurile atmosferice (care nu sunt la fel de puternice precum cele oceanice și marime) au devenit mai rapide și frecvente. Experții sugerează că acest fenomen a reprezentat un echilibru între celelalte forțe. Astfel, Pământul a ajuns într-o perioadă stabilă foarte lungă, când ziua avea doar 19 ore.

Planetă extraterestră văzută de pe o planetă cu rocă. NASA a confirmat peste 5.000 de exoplanete recent