A fost descoperită broasca ”zombie”. Unde trăiește și care sunt temerile experților

Recent, a fost descoperită broasca ”zombie” după o cercetare îndelungată. În ciuda numelui, amfibianul nu are trăsături sau caracteristici înfricoșătoare, dar experții sunt totuși îngrijorați.

Publicat: 11 octombrie 2021, 8:03

Broasca ”zombie” a fost găsită de herpetologul Raffael Ernst, după luni căutări într-una din locațiile cu cea mai mare biodiversitate de pe Pământ. Acestea se află în pericol din cauza activității umane, în ciuda eforturilor ONG-urilor internaționale.

Ca urmare a modului în care a fost găsită, specia a primit porecla de broasca ”zombie”. Aceasta are și un aspect neobișnuit.

Corpul amfibianului e acoperit de puncte de culoare portocalie și are o lungime de doar 40 de milimetri, scrie DW.

Unde a fost descoperită broasca ”zombie”

Broasca ”zombie” a fost găsită de Ernst și echipa sa în Pădurea Amazoniană. Regiunea e recunoscută pentru biodiversitate și mai ales pentru numeroasele specii de amfibieni ce nu se găsesc niciunde în altă parte pe planetă.

Porecla sa provine din nopțile pierdute de echipa de experți, în condiții neprietenoase, pentru a găsi specia.

”De fapt, am ales acest nume pentru că cercetătorii erau cei care arătau ca niște zombie când căutau broaște prin nămol,” a declarat Ernst. Aceste animale sunt mult mai active noaptea și scot sunete specifice.

”Așa că atunci când auzeai un sunet nou, erai aproape sigur că ai descoperit o specie nouă. După aia trebuie să le dezgropi și erai plin de nămol, pentru că stau ascunse sub pământ și ies afară de obicei doar când plouă,” a declarat Ernst despre cum a fost descoperită broasca ”zombie”.

De ce se tem experții că noua specie va dispărea în curând

Ernst a petrecut 2 ani în pădurea tropicală din Guyana. El a studiat modul în care oamenii afectează biodiversitatea și s-a axat pe amfibieni.

Alături de o echipă internațională de cercetători, după ce a fost descoperită broasca ”zombie”, Ernst a găsit trei specii diferite, ce fac parte din același gen, numit Synapturanus.

”Nu e ușor să le găsești sau să le aduni pentru că au perioade reduse de activitate,” a continuat Ernst.

Descoperirea îngrijorează cercetătorii, însă. Amfibienii reprezintă unele dintre speciile cu cel mai ridicat risc de dispariție din grupul vertebratelor.

”De fiecare dată când descoperim o specie nouă, mereu ne gândim că pierdem specii în același timp, probabil mai multe decât descoperim, și chiar înainte să avem șansa să le descriem.”

Există un risc foarte mare ca broasca ”zombie” să fie pe cale de dispariție

Majoritatea speciilor de amfibieni provine din zona Amazoniană, inclusiv locul în care a fost descoperită broasca ”zombie”. Mii de tipuri de broaște trăiesc aici. Pentru că acestea respiră prin piele, sunt foarte sensibile la calitatea apei și degradarea mediului înconjurător

Printre cele mai mari pericole la adresa supraviețuirii amfibienilor se numără elemente chimice toxice, distrugerea habitatului, poluare și boli.

La nivel global, se înregistrează o scădere semnificativă a populațiilor amfibienilor. Experții estimează că peste 70% dintre specii sunt pe cale de dispariție.

”Pierdem biodiversitatea într-un ritm alarmant și administrația actuală din Brazilia a reprezentat un dezastru în acest sens,” a declarat Ernst.

Pădurea Amazoniană se află în pericol, alături de speciile ce trăiesc în acea regiune. Printre victimele defrișărilor și efectelor devastatoare pe care le are activitatea umană la nivel global s-ar putea numără și broasca ”zombie”, ce abia a fost descoperită.

Un Piton de Burma în copac, ca cel mai mare piton din Florida