De ce s-ar fi scufundat Titanicul, de fapt. Experții au o nouă teorie despre cauza reală a tragediei

De mai bine de un secol, mulți s-au întrebat de ce s-ar fi scufundat Titanicul, de fapt. Mult timp s-a crezut că scufundarea vaporului a fost cauzată de coliziunea cu un aisberg, însă acum experții cred că motivul real din spatele dezastrului naval din 1912 e diferit. 

Publicat: 7 octombrie 2021, 14:48
Reclamă

Scufundarea RMS Titanic nu ar fi fost coliziunea cu un aisberg, potrivit unor experți ce au studiat imagini rare cu vaporul. Aceștia au o teorie diferită privind cauza reală a tragediei. Se pare că problema a început înainte ca faimosul vapor să ajungă în apele înghețate.

RMS Titanic s-a scufundat în aprilie 1912 în Atlanticul de Nord, în timpul voiajul din Southampton în New York. 1.500 de pasageri și-au pierdut viața, scrie The Independent

De mai bine de 100 de ani, s-a crezut ca de vină pentru scufundarea vaporului a fost coliziunea cu aisbergul, însă o nouă teorie susține că adevărata cauza a fost alta.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

De ce s-ar fi scufundat Titanicul, de fapt

Noi dovezi indică faptul că adevărata cauza a scufundării Titanicului nu ar fi fost coliziunea cu aisbergul, ci un incendiu la bordul navei. Experții cred că incendiul ar fi izbucnit cu aproape 3 săptămâni înainte ca nava sa se ciocnească de aisberg. 

Nu e prima dată când teoria unui incendiu e folosită pentru a explica tragedia din 1912. O nouă analiză a unor imagini rare a convins unii experți că aceasta e cea corectă, și nu teoria coliziunii. 

Reclamă
Reclamă

Jurnalistul Senan Molony, ce și-a dedicat 30 de ani din viață studierii scufundării Titanicului, a studiat fotografii realizate de inginerii electrici, înainte ca vaporul să părăsească șantierul naval. Experții cred că acest detaliu ar explica de ce s-ar fi scufundat Titanicul.

Maloney susține că a putut identifica urme negre cu o lungime de peste 9 m în partea dreaptă din fața carenei. Acestea erau chiar lângă locul în care exteriorul navei a fost străpuns de aisberg.

”Ne uităm exact la zona în care a străpuns aisbergul și se pare că avem o slăbiciune sau o deteriorare la nivelul exteriorului navei, în acea zonă specifică, chiar înainte să părăsească Belfast,” a declarat Molony, scrie The Independent. 

Alți experți au confirmat că urmele au fost, cel mai probabil, cauzate de un incendiu. Acesta a pornit în spațiul de depozitare a combustibilului, în spatele uneia dintre camerele de boilere de la bord. 

O echipă de 12 oameni a încercat să stingă flăcările, potrivit datelor istorice. Incendiul era, însă, prea mare pentru a putea fi controlat și a atins temperaturi de 1000 de grade Celsius, potrivit publicației. 

Ca urmare, când vaporul s-a lovit de gheață, exteriorul navei era îndeajuns de slăbit încât să poată fi străpuns. Mulți cred că răspunsul adevărat la întrebarea de ce s-ar fi scufundat Titanicul e acel incendiu.

Ce s-ar fi întâmplat cu incendiul de la bordul Titanicului

Se pare că ofițerii de la bordul navei au fost împiedicați să le spună pasagerilor de incendiu. Decizia a fos luată chiar de către președintele companiei, J. Bruce Ismay. 

Cercetarea a fost prezentată în cadrul unui documentar despre tragedie. ”Investigația oficială Titanic a numit scufundarea un act din partea lui Dumnezeu. Nu e o simplă poveste de o coliziune cu un aisberg și o scufundare,” a declarat Molony, vorbind despre de ce s-ar fi scufundat Titanicul.

E combinația perfectă de factori extraordinari ce s-au strâns împreună: focul, gheața și neglijența criminală. Nimeni nu a investigat aceste urme până acum. Schimbă complet povestea. Avem experți în metalurgie ce ne spun că atunci când atingi acel nivel de temperatură lângă oțel, acesta devine sfărâmicios și se reduce rezistența cu 75%. 

– Senan Molony

”Se știa de incendiu, dar nu i s-a dat atenție. Nu ar fi trebuit să ajungă pe apă,” a continuat el, vorbind despre de ce s-ar fi scufundat Titanicul. 

Nu e prima dată când experții discută teoria potrivit căreia un incendiu a fost de vină pentru scufundarea vaporului Titanic.

În 2008, Ray Boston, ce are o experiență de peste 20 de ani în studierea voiajului tragic, a vorbit despre tragedie. El a declarat că el crede că un incendiul a început în timpul testelor de viteză. Acestea au avut loc cu până la 10 zile înainte ca nava să plece din Southampton.

În anul 2004, inginerul Robert Essenhigh, a scris într-un studiu despre incendiu. El crede că echipajul a încercat să controleze incendiul într-una dintre camerele de cărbuni. Astfel s-ar explica de ce Titanicul naviga la viteză maximă, scrie History

Mulți se întreabă de ce s-ar fi scufundat Titanicul, de fapt. Unii experții cred că de vină a fost incendiul de la bordul său.

Reclamă
Te-ar mai putea interesa și
Planeta Marte, pe care a fost găsită apă lichidă, pe fundal negru
Un ocean s-ar ascunde sub suprafața planetei Marte. La ce adâncime s-ar ascunde
Un ocean s-ar ascunde sub suprafața planetei Marte. La ce adâncime s-ar ascunde
Val de ocean în nuanțe de albastru și alb, pentru a ilustra cum culoarea oceanelor se schimbă
Nivelul mării a crescut mai mult în 2024 decât estima NASA. Sute de orașe ar putea fi înghițite de apă pe viitor
Nivelul mării a crescut mai mult în 2024 decât estima NASA. Sute de orașe ar putea fi înghițite de apă pe viitor
Sticlă de apă din plastic, turnată într-un pahar, pe fundal albastru, pentru a ilustra pericolul ascuns din apa îmbuteliată
Apa de mare poate fi transformată în apă potabilă cu o nouă metodă ieftină. Ce soluție au descoperit experții
Apa de mare poate fi transformată în apă potabilă cu o nouă metodă ieftină. Ce soluție au descoperit experții
RECOMANDĂRI USEIT.RO
1
Doi astronauți, lângă Stația Spațială Internațională, în spațiu, cu Pământul pe fundal. Acolo vor ajunge și astronauții amatori care au plătit câte 55 de milioane de dolari pentru misiune
Riscul la care se expun astronauții care zboară spre Marte. Corpul lor nu va mai fi la fel niciodată
Puțini știu riscul la care se expun astronauții care zboară spre Marte, un drum care are efecte semnificative asupra corpului lor. Călătoriile mai lungi în spațiu vor avea loc în următoarele decenii. Pentru a...
Riscul la care se expun astronauții care zboară spre Marte. Corpul lor nu va mai fi la fel niciodată
2
Utilizator care are un telefon cu WhatsApp pe ecran. Experții au dezvăluit cum poți verifica dacă ți-a fost citit mesajul pe Android
Îți place să trimiți mesaje vocale pe WhatsApp? Ce spun psihologii despre tine
Dacă îți place să trimiți mesaje vocale pe WhatsApp, s-ar putea să ai o trăsătură pe care psihologii au scos-o în evidență.  Mesajele vocale tind să dividă utilizatorii. Unii dintre ei adoră să le...
Îți place să trimiți mesaje vocale pe WhatsApp? Ce spun psihologii despre tine
3
Femeie care a adus un laptop pe avion și îl folosește
Ce nu trebuie să faci cu un laptop pe avion. Greșeala care îți poate strica dispozitivul
Experții au dezvăluit ce nu trebuie să faci cu un laptop pe avion, o greșeală mult mai comună decât își dau seama cei mai mulți pasageri.  Pentru mulți pasageri, timpul petrecut în zbor reprezintă...
Ce nu trebuie să faci cu un laptop pe avion. Greșeala care îți poate strica dispozitivul
4
Planeta Pământ, împărțită în două. Într-o parte e verde și sănătoasă, în cealaltă e uscată, pe moarte. Planeta e ținută de o mână
Încălzirea globală ar putea distruge 40% din economia globală. Cum e posibil
Experții au estimat că încălzirea globală ar putea distruge 40% din economia globală, o scădere care va avea loc în timpul vieții noastre. Distrugerea cauzată de schimbarea climei se va resimți și la nivelul...
Încălzirea globală ar putea distruge 40% din economia globală. Cum e posibil
5
Logoul Google Chrome, înainte să fie schimbat, pe ecranul unui telefon mobil, lângă o tastatură
Google a pierdut un proces antitrust important în SUA. Ce nu mai poate face gigantul tech de acum
Google a pierdut un proces antitrust împotriva Departamentului de Justiție din SUA, după ce gigantul tech a fost acuzat că are monopol în domeniul publicității în industria tech. O mare parte din profitul Google...
Google a pierdut un proces antitrust important în SUA. Ce nu mai poate face gigantul tech de acum
PARTENERI
×