Scufundarea RMS Titanic nu ar fi fost coliziunea cu un aisberg, potrivit unor experți ce au studiat imagini rare cu vaporul. Aceștia au o teorie diferită privind cauza reală a tragediei. Se pare că problema a început înainte ca faimosul vapor să ajungă în apele înghețate.
De ce s-ar fi scufundat Titanicul, de fapt. Experții au o nouă teorie despre cauza reală a tragediei
De mai bine de un secol, mulți s-au întrebat de ce s-ar fi scufundat Titanicul, de fapt. Mult timp s-a crezut că scufundarea vaporului a fost cauzată de coliziunea cu un aisberg, însă acum experții cred că motivul real din spatele dezastrului naval din 1912 e diferit.
RMS Titanic s-a scufundat în aprilie 1912 în Atlanticul de Nord, în timpul voiajul din Southampton în New York. 1.500 de pasageri și-au pierdut viața, scrie The Independent.
De mai bine de 100 de ani, s-a crezut ca de vină pentru scufundarea vaporului a fost coliziunea cu aisbergul, însă o nouă teorie susține că adevărata cauza a fost alta.
De ce s-ar fi scufundat Titanicul, de fapt
Noi dovezi indică faptul că adevărata cauza a scufundării Titanicului nu ar fi fost coliziunea cu aisbergul, ci un incendiu la bordul navei. Experții cred că incendiul ar fi izbucnit cu aproape 3 săptămâni înainte ca nava sa se ciocnească de aisberg.
Nu e prima dată când teoria unui incendiu e folosită pentru a explica tragedia din 1912. O nouă analiză a unor imagini rare a convins unii experți că aceasta e cea corectă, și nu teoria coliziunii.
Jurnalistul Senan Molony, ce și-a dedicat 30 de ani din viață studierii scufundării Titanicului, a studiat fotografii realizate de inginerii electrici, înainte ca vaporul să părăsească șantierul naval. Experții cred că acest detaliu ar explica de ce s-ar fi scufundat Titanicul.
Maloney susține că a putut identifica urme negre cu o lungime de peste 9 m în partea dreaptă din fața carenei. Acestea erau chiar lângă locul în care exteriorul navei a fost străpuns de aisberg.
”Ne uităm exact la zona în care a străpuns aisbergul și se pare că avem o slăbiciune sau o deteriorare la nivelul exteriorului navei, în acea zonă specifică, chiar înainte să părăsească Belfast,” a declarat Molony, scrie The Independent.
Alți experți au confirmat că urmele au fost, cel mai probabil, cauzate de un incendiu. Acesta a pornit în spațiul de depozitare a combustibilului, în spatele uneia dintre camerele de boilere de la bord.
O echipă de 12 oameni a încercat să stingă flăcările, potrivit datelor istorice. Incendiul era, însă, prea mare pentru a putea fi controlat și a atins temperaturi de 1000 de grade Celsius, potrivit publicației.
Ca urmare, când vaporul s-a lovit de gheață, exteriorul navei era îndeajuns de slăbit încât să poată fi străpuns. Mulți cred că răspunsul adevărat la întrebarea de ce s-ar fi scufundat Titanicul e acel incendiu.
Ce s-ar fi întâmplat cu incendiul de la bordul Titanicului
Se pare că ofițerii de la bordul navei au fost împiedicați să le spună pasagerilor de incendiu. Decizia a fos luată chiar de către președintele companiei, J. Bruce Ismay.
Cercetarea a fost prezentată în cadrul unui documentar despre tragedie. ”Investigația oficială Titanic a numit scufundarea un act din partea lui Dumnezeu. Nu e o simplă poveste de o coliziune cu un aisberg și o scufundare,” a declarat Molony, vorbind despre de ce s-ar fi scufundat Titanicul.
E combinația perfectă de factori extraordinari ce s-au strâns împreună: focul, gheața și neglijența criminală. Nimeni nu a investigat aceste urme până acum. Schimbă complet povestea. Avem experți în metalurgie ce ne spun că atunci când atingi acel nivel de temperatură lângă oțel, acesta devine sfărâmicios și se reduce rezistența cu 75%.
– Senan Molony
”Se știa de incendiu, dar nu i s-a dat atenție. Nu ar fi trebuit să ajungă pe apă,” a continuat el, vorbind despre de ce s-ar fi scufundat Titanicul.
Nu e prima dată când experții discută teoria potrivit căreia un incendiu a fost de vină pentru scufundarea vaporului Titanic.
În 2008, Ray Boston, ce are o experiență de peste 20 de ani în studierea voiajului tragic, a vorbit despre tragedie. El a declarat că el crede că un incendiul a început în timpul testelor de viteză. Acestea au avut loc cu până la 10 zile înainte ca nava să plece din Southampton.
În anul 2004, inginerul Robert Essenhigh, a scris într-un studiu despre incendiu. El crede că echipajul a încercat să controleze incendiul într-una dintre camerele de cărbuni. Astfel s-ar explica de ce Titanicul naviga la viteză maximă, scrie History.
Mulți se întreabă de ce s-ar fi scufundat Titanicul, de fapt. Unii experții cred că de vină a fost incendiul de la bordul său.