Organismele care pot „umbla” pe dinții tăi. Ce se găsește în gura oamenilor, potrivit experților

Organismele care pot „umbla” pe dinții oamenilor pot reprezenta și un risc important la nivelul danturii, susțin experții.

Publicat: 8 ianuarie 2023, 10:05

Unele microorganisme din gura oamenilor pot duce la apariția cariilor. Acești microbi trăiesc pe dinți și consumă aceleași glucide pe care le consumă și oamenii. În urma acestui proces, emit diferite tipuri de acizi care afectează emailul.

Potrivit unui studiu publicat în Proceedings of the National Academy of Sciences SUA, un grup de ciuperci și bacterii pot lucra împreună pentru a se mișca pe suprafața dinților, scrie Scientific American

Astfel, ele se pot propaga pe suprafața dinților, ce poate duce la o degradare mai rapidă a danturii față de situația în care ar fi prezent doar unul dintre tipurile de organisme.

Organismele care pot „umbla” pe dinții tăi

Potrivit lui Hyun Koo, microbiolog din cadrul Universității din Pennsylvania și coautor al studiului, în trecut se credea că aceste carii sunt cauzate de bacteriile care se acumulează pe dinți de-a lungul timpului.

Koo și echipa sa au descoperit că organismele care pot „umbla” pe dinții oamenilor se găsesc și în saliva copiilor. Ei au adunat mostre de salivă de la copii care aveau carii avansate pe dinți. În acestea, au găsit grupuri de bacterii Streptococcus mutans și ciuperci Candida albicans. Acestea nu erau prezente și în saliva copiilor cu dinți sănătoși.

Grupurile au fost examinate la microscop, moment în care experții au descoperit că se mișcă în moduri complexe.

Află și care sunt cele mai dăunătoare alimente pentru dinți.

Dacă 2 dintre aceste grupuri formate din organismele care pot „umbla” pe dinții tăi se aflau în apropiere, uneori se întindeau una către cealaltă și se îmbinau.

Experții au observat că celulele mai mici de bacterii tindeau să se adune în centrul fiecărui grup. Astfel, creau o substanță lipicioasă care îmbina grupul împreună. Celulele ciupercilor, mai mari și sub formă de tijă, se adunau în exteriorul grupului. Acestea aveau rolul unor „membre”, care mișcau structura pe suprafața dinților. Aceste membre din față păreau să meargă sau chiar să sară înainte, în timp ce grupul se întindea rapid într-o direcție. În același timp, membrele din spate rămâneau în același punct.

Microorganismele de pe suprafața dinților formează „un fel de comunitate”

Potrivit lui Zhi Ren, din echipa lui Koo, microbii din gură formează „un fel de comunitate care încearcă să își extindă teritoriul”. Ca urmare, caută constant teren nou și surse de glucide, potrivit Science Times

Echipa a descoperit că parteneriatul între grupurile formate din organismele care pot „umbla” pe dinții tăi creștea mai repede și era mai rezistent prin forța mecanică produsă împreună, decât cea care ar fi putut fi formată de o singură specie din cele implicate în proces.

Află de ce nu trebuie să spargi cuburi de gheață între dinți.

Potrivit lui Ren, sunt necesare alte studii pe viitor. Acestea pot identifica indivizii care prezintă cel mai mare risc de dezvoltare a acestor grupuri de bacterii li ciuperci. Astfel de cercetări pot oferi informații despre cele mai eficiente metode de tratament. Cariile reprezintă o problemă răspândită la nivel global. Înțelegerea modului în care interacționează bacteriile și ciupercile poate ajuta la protejarea împotriva răspândirii lor.

Bărbat care stă în pat de spital, îmbrăcat în albastru, care se uită în sus. Experții au descoperit recent noi indicii despre ce cauzează cancerul