„Epidemia silențioasă pe roți” care produce zeci de milioane de victime anual. Ce țări sunt afectate cel mai grav

„Epidemia silențioasă pe roți” produce zeci de milioane de victime anual. Deși e o problemă răspândită în întreaga lume, unele țări sunt afectate mai grav. 

Publicat: 1 iunie 2022, 15:24
Reclamă

Anual, în jur de 1.35 de milioane de oameni mor din cauza accidentelor rutiere. La nivel global, 20 - 50 de milioane de oameni suferă răni grave din cauza acestor accidente. Jumătate din aceste cazuri sunt pietoni, cicliști și motocicliști, unele dintre cei mai vulnerabili utilizatori ai străzilor și trecerilor.

Potrivit Science Alert, la nivel global, din cauza accidentelor rutiere, o persoană moare la fiecare 25 de secunde. 

Potrivit mai multor experți, printre care se numără și John Rennie Short, din cadrul Universității din Maryland, siguranța rutiere poate fi îmbunătățită. 

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

„Epidemia silențioasă pe roți” care produce zeci de milioane de victime anual

Potrivit lui Short, o posibilă soluție împotriva acestei probleme globale e prioritizarea siguranței rutiere și a limitelor de viteză. 

Directorul United Nations Road Safety Fund a numit aceste accidente, morți și răni o „epidemie silențioasă pe roți.” Fatalitățile de pe șosele reprezintă cauza principală a deceselor în rândul copiilor și tinerilor, cu vârste cuprinse între 5 și 29 de ani și a 7-a cea mai comună cauză a morții în țările cu venituri mici. 

Reclamă
Reclamă

Află care sunt cele mai utile dispozitive pentru mașină – ce gadgeturi te pot ajuta.

Accidentele rutiere reprezintă și un pericol financiar. Potrivit unui studiu din 2019, în perioada 2015 – 2030, rănile cauzate de astfel de incidente vor costa 1.8 trilioane de dolari, la nivel mondial. 

Unul dintre țelurile Sustainable Development Goals ale ONU reprezintă înjumătățirea accidentelor rutiere soldate cu morți și răniți, până în 2030. 

Numărul morților cauzate de accidente rutiere variază între zone, de la 27 din 100.000 în Africa, la 7 din 100.000 în Europa. 

Potrivit lui Short, țările mai bogate au avut industrii auto de mai mult timp. Ca urmare, au putut dezvolta strategii pentru a reduce accidentele. De exemplu, în 1937, rata morților cauzate de accidente în New York era de 31 din 100.000. Aceasta e rata actuală din Republica Democrată Congo. Astfel, „epidemia silențioasă pe roți” produce mai multe victime în țări mai slab dezvoltate. 

Țările cu venituri mici au mai multe accidente rutiere soldate cu morți 

Incidentele de trafic din țările cu venituri mai ridicate implică, de obicei, 1 sau 2 persoane. În țările cu venituri mai mici, incidentele tind să implice mai mulți pasageri.

În Republica Democrată Congo, accidentele rutiere mortale sunt frecvente. Infrastructura rutieră e slab dezvoltată. În plus, cele mai multe mașini sunt modele mai vechi și nesigure. Mulți șoferi nu sunt instruiți corespunzător și unii dintre ei se urcă beți la volan. 

Recent, o mașină a fost oprită în trafic fără șofer sau pasageri – vezi cum au reacționat polițiștii când au văzut că nu e nimeni la volan.

În țările cu venituri medii, un obstacol pentru a combate „epidemia silențioasă pe roți” e faptul că traficul crește foarte repede. Pe măsură ce populația se mută în mediul urban și oamenii își permit să cumpere mașini și motociclete, numărul accidentelor crește. 

Există diferențe și în rândul țărilor dezvoltate. În 1994, numărul morților rutiere din Europa și SUA erau egale. În 2020, americanii aveau un risc de 3 ori mai mare să moară într-un accident rutier decât cetățenii europeni. 

În acest moment, rata de morți rutiere în SUA e de 12 din 100.000 de persoane. În Germania, rata e de 4 din 100.000. În Norvegia, această rată scade la 2 din 100.000. Potrivit lui Short, diferența se datorează unor proiecte mai agresive de reducere a vitezei, în Europa. În plus, schimbarea se datorează și unor investiții mai mari în tranzitul în masă.

Reclamă
Te-ar mai putea interesa și
Logo-ul Tesla, ce ar putea lansa Pi Phone în curând
De ce compania Tesla nu e la fel de afectată de noile tarife impuse de Donald Trump: „Tesla câștigă, Detroit sângerează”
De ce compania Tesla nu e la fel de afectată de noile tarife impuse de Donald Trump: „Tesla câștigă, Detroit sângerează”
Donald Trump, într-o mașină Tesla roșie, în fata Casei Albe
Fun
Donald Trump nu poate conduce mașina Tesla pe care tocmai a cumpărat-o. Care e motivul surprinzător
Donald Trump nu poate conduce mașina Tesla pe care tocmai a cumpărat-o. Care e motivul surprinzător
Mașină tesla roșie lângă un încărcător supercharger alb Tesla, pentru a ilustra cum Tesla e acuzată că ar fi indus în eroare consumatorii
Costurile ascunse ale mașinilor Tesla. Ce trebuie să știi dacă îți iei o mașină electrică de la compania lui Elon Musk
Costurile ascunse ale mașinilor Tesla. Ce trebuie să știi dacă îți iei o mașină electrică de la compania lui Elon Musk
RECOMANDĂRI USEIT.RO
1
Doi astronauți, lângă Stația Spațială Internațională, în spațiu, cu Pământul pe fundal. Acolo vor ajunge și astronauții amatori care au plătit câte 55 de milioane de dolari pentru misiune
Riscul la care se expun astronauții care zboară spre Marte. Corpul lor nu va mai fi la fel niciodată
Puțini știu riscul la care se expun astronauții care zboară spre Marte, un drum care are efecte semnificative asupra corpului lor. Călătoriile mai lungi în spațiu vor avea loc în următoarele decenii. Pentru a...
Riscul la care se expun astronauții care zboară spre Marte. Corpul lor nu va mai fi la fel niciodată
2
Utilizator care are un telefon cu WhatsApp pe ecran. Experții au dezvăluit cum poți verifica dacă ți-a fost citit mesajul pe Android
Îți place să trimiți mesaje vocale pe WhatsApp? Ce spun psihologii despre tine
Dacă îți place să trimiți mesaje vocale pe WhatsApp, s-ar putea să ai o trăsătură pe care psihologii au scos-o în evidență.  Mesajele vocale tind să dividă utilizatorii. Unii dintre ei adoră să le...
Îți place să trimiți mesaje vocale pe WhatsApp? Ce spun psihologii despre tine
3
Femeie care a adus un laptop pe avion și îl folosește
Ce nu trebuie să faci cu un laptop pe avion. Greșeala care îți poate strica dispozitivul
Experții au dezvăluit ce nu trebuie să faci cu un laptop pe avion, o greșeală mult mai comună decât își dau seama cei mai mulți pasageri.  Pentru mulți pasageri, timpul petrecut în zbor reprezintă...
Ce nu trebuie să faci cu un laptop pe avion. Greșeala care îți poate strica dispozitivul
4
Planeta Pământ, împărțită în două. Într-o parte e verde și sănătoasă, în cealaltă e uscată, pe moarte. Planeta e ținută de o mână
Încălzirea globală ar putea distruge 40% din economia globală. Cum e posibil
Experții au estimat că încălzirea globală ar putea distruge 40% din economia globală, o scădere care va avea loc în timpul vieții noastre. Distrugerea cauzată de schimbarea climei se va resimți și la nivelul...
Încălzirea globală ar putea distruge 40% din economia globală. Cum e posibil
5
Logoul Google Chrome, înainte să fie schimbat, pe ecranul unui telefon mobil, lângă o tastatură
Google a pierdut un proces antitrust important în SUA. Ce nu mai poate face gigantul tech de acum
Google a pierdut un proces antitrust împotriva Departamentului de Justiție din SUA, după ce gigantul tech a fost acuzat că are monopol în domeniul publicității în industria tech. O mare parte din profitul Google...
Google a pierdut un proces antitrust important în SUA. Ce nu mai poate face gigantul tech de acum
PARTENERI
×