„Dragonul morții” a fost descoperit în Argentina. Ce dimensiune fantastică avea reptila zburătoare

Animalul imens poreclit „dragonul morții” a fost descoperit în Argentina. Creatura e cel mai mare pterozaur găsit până acum.

Publicat: 25 mai 2022, 12:33

Cercetători din Argentina au găsit cea mai mare specie de pterozaur de până acum, în America de Sud. Aceasta a fost poreclită „dragonul morții” de către paleontologi. În total, experții au găsit 2 exemplare ale speciei.

Exemplarele au fost descoperite în Formațiunea Plottier, ce se află în provincia Mendoza, scrie LiveScience

Anvergura aripilor celor 2 exemplare e de 7, respectiv 9 metri. Experții au confirmat că exemplarele fac parte din familia Azhdarchidae. Aceasta include pterozauri care au trăit spre finalul Cretacicului, în urmă cu aproximativ 146 – 66 de milioane de ani.

„Dragonul morții” a fost descoperit în Argentina

„Azhdarchidae sunt cunoscute pentru craniile lor foarte mari – uneori mai mari decât propriile corpuri – precum și pentru gâturile extrem de lungi și corpurile mici și robuste,” a declarat Leonardo D. Ortiz David, autorul principal al studiului despre „dragonul morții”, care a fost descoperit în Argentina.

Specia a trăit în urmă cu 86 de milioane de ani alături de dinozauri, o descoperire ce oferă noi informaţii despre acest prădător cu o lungime similară cu cea a unui autobuz şcolar, informează Reuters.

Specimenul de reptilă străveche zburătoare sau pterozaur măsura circa 9 metri în lungime. Cercetătorii spun că a precedat păsările. Acesta s-a numărat printre primele vieţuitoare de pe Pământ care şi-au folosit aripile pentru a vâna prada prin văzduhurile preistorice, scrie agerpres.ro.

Echipa de paleontologici a descoperit fosilele noii specii Thanatosdrakon amaru în munţii Anzi. „Dragonul morții” a fost descoperit în provincia Mendoza, din vestul Argentinei. Au ajuns la concluzia că rocile în care s-au conservat rămăşiţele reptilei datează din urmă cu circa 86 de milioane de ani, din perioada Cretacic.

Asteroidul care a ucis dinozaurii s-ar fi izbit de Pământ primăvara – află care e dovada descoperită de experți.

Potrivit date estimate, aceste reptile zburătoare fioroase au trăit cu cel puţin circa 20 de milioane de ani înainte ca impactul unui asteroid pe teritoriul de astăzi al Peninsulei Yucatan din Mexic să distrugă aproape trei sferturi din viaţa de pe planetă, în urmă cu circa 66 de milioane de ani.

Numele oficial al speciei e Thanatosdrakon amaru

Liderul proiectului, Leonardo D. Ortiz David, a spus într-un interviu acordat în weekend că trăsăturile nemaiîntâlnite până acum ale fosilei au necesitat noi nume pentru gen şi specie. Denumirea speciei a fost formată din combinarea cuvintelor antice greceşti pentru moarte (thanatos) şi (drakon).

”A părut potrivit să-i punem acest nume”, a spus Leonardo D. Ortiz David, despre „dragonul morții”, ce a fost descoperit în Argentina. ”Este dragonul morţii”.

Reptila ar fi fost o apariţie înspăimântătoare. Cercetătorii au publicat studiul în aprilie anul trecut în revista ştiinţifică Cretaceous Research. Ei au precizat că oasele gigantice ale fosilei clasifică noua specie drept cel mai mare pterozaur descoperit până acum în America de Sud şi unul dintre cei mai mari descoperiţi vreodată.

De ce aveau dinozaurii T.Rex brațele atât de mici – află care e teoria inedită care ar putea explica detaliul inedit.

”Până acum nu avem dovezi ale vreunei rude apropiate care să prezinte o modificare a corpului similară cu ale acestor vieţuitoare”, a spus Leonardo D. Ortiz David.

Pisică neagră cu portocaliu, similară cu cea mai bătrână pisică din lume, Flossie