Scheletul unui dinozaur a fost vândut pentru o sumă record. Ce preț fantastic a primit la o licitație Christie’s

Scheletul unui dinozaur a fost vândut pentru o sumă record, într-o licitație Christie’s care a atras atenție și critici din partea comunității științifice.

Publicat: 13 mai 2022, 12:36

Poreclit Hector, scheletul de dinozaur e considerat foarte controversat. Fosila a fost o inspirație importantă pentru seria Jurassic Park, franciză de miliarde de dolari. Înainte de licitație, experții se așteptau ca fosila să se vândă cu 4-6 milioane de dolari.

În urma licitației, dinozaurul s-a vândut cu o sumă record de 12.4 milioane de dolari, potrivit The New York Times

Acesta ar fi inspirat dinozaurii velociraptor din Jurassic Park, deși aparține unei specii puțin cunoscute.

Scheletul unui dinozaur a fost vândut pentru o sumă record

Fosila aproape completă a aparținut unui dinozaur Deinonychus antirrhopus. Specimenul ar fi trăit în Cretacic, acum aproximativ 115-108 milioane de ani.

Hector a fost expus în cadrul Christie’s, din New York, și a fost ultimul obiect scos la licitație, potrivit Smithsonian Magazine

Află cum au supraviețuit gândacii asteroidului care a ucis dinozaurii – ce îi face atât de rezistenți, potrivit experților.

Scheletul unui dinozaur a fost vândut pentru suma de 12.4 milioane de dolari, spre dezamăgirea unor experți. Până acum, paleontologii au descoperit un număr redus de fosile Deinonychus. Hector reprezintă cel mai complet schelet al unui dinozaur găsit până acum. În total, scheletul are 126 de oase fosilizate. La acestea au fost adăugate unele oase care au fost create cu imprimanta 3D.

Vezi mai multe imagini cu dinozaurul Deinonychus antirrhopus în GALERIA FOTO!

Statuia unui dinozaur Deinonychus antirrhopus, pe fundal cu verdeață
Dinozaurul Deinonychus antirrhopus a trăit în urmă cu 115 – 108 milioane de ani / Profimedia Images

Craniul fosilei, de exemplu, a fost reconstruită aproape în totalitate. Acesta e un proces obișnuit pentru specimenele de acest tip și mărime, potrivit lui Julia Jacobs, din cadrul New York Times.

Scheletul unui dinozaur care a fost vândut la licitație are o înălțime de 1.2 metri și o lungime de 3 metri, de la bot, la vârful cozii.

Specia a fost descoperită în 1964, de către John H. Ostrom. Acesta a numit-o Deinonychus (ce s-ar traduce „gheară teribilă”). Experții cred că acest dinozaur își ținea prada în mâini, după care o lovea cu un picior. Cu ajutorul ghearei de la membrul posterior, dinozaurul putea să își omoare prada.

Animalul s-ar fi hrănit cu vertebrate și dinozauri ierbivori, precum Tenontosaurus.

Deinonychus antirrhopus a fost o sursă de inspirație pentru franciza Jurassic Park

Specimenul scos la licitație a fost excavat de paleontologul Jared Hudson din Montana, în perioada 2012 – 2014. De atunci, a fost ținut într-o colecție particulară. A fost expus și în cadrul unei expoziții a Muzeului de Istorie Naturală din Danemarca, în anul 2020.

Scheletul unui dinozaur care a fost vândut la licitație aparține unei specii care a reprezentat o sursă de inspirație pentru franciza Jurassic Park. În cartea scrisă de Michael Crichton – ce a fost adaptată pentru marele ecran de către Steven Spielberg – autorul a inclus unele elemente ce nu au bază științifică.

În primul rând, Crichton a numit Deinonychus un velociraptor, pentru că suna mai puternic. Aceasta e, însă, denumirea unui alt dinozaur, ce a trăit în Mongolia.

Află de ce aveau dinozaurii T.Rex brațele atât de mici.

Vânzarea fosilei a fost controversată. Mulți paleontologi critică faptul că unii colecționari bogați pot cumpăra fosile ce sunt ținute departe de public ulterior.

În același timp, alți experți cred că sumele fantastice pentru care se vând unele specimene ar putea inspira alte persoane să caute fosile de dinozauri.

Fosila T. rex poreclită Stan a fost vândută în octombrie 2020 pentru 31.8 milioane de dolari. În acel moment, paleontologii au criticat aspru vânzarea.

„E groaznic pentru știință și e un imbold extraordinar pentru proiecte comerciale să exploateze fosilele de dinozauri din SUA,” a declarat atunci Thomas Carr, paleontolog din cadrul Carthage College.

O femei arheolog care descoperă rămășițele unei țestoase care au fost descoperite în Pompeii