„Dragonul marin” enorm descoperit în Marea Britanie. Ce dimensiune impresionantă avea prădătorul de temut

„Dragonul marin” enorm care a fost descoperit în Marea Britanie a uimit experții după ce fosila sa a fost găsită într-un parc natural.

Publicat: 6 mai 2022, 14:32

„Dragonul marin” e cea mai mare și completă fosilă de acest fel descoperită până acum în Marea Britanie. Reptila trăia în oceane din întreaga lume în urmă cu aproximativ 200 de milioane de ani, când dinozaurii dominau lumea.

Descoperirea a fost descrisă drept „fără precedent”, potrivit Live Science

Deși nu e prima fosilă de acest fel găsită în Marea Britanie, e cea mai mare identificată până acum.

„Dragonul marin” enorm descoperit în Marea Britanie

Specimenul aparține familiei ihtiozaurilor și are o lungime de 10 metri. Acesta trăia în ocean, în urmă cu 180 de milioane de ani.

„E cu adevărat o descoperire fără precedent și una dintre cele mai mari din istoria paleontologiei din Marea Britanie,” a declarat Dean Lomax, ce a condus studiul. El e paleontolog în cadrul Universității din Manchester.

„Dragonul marin” enorm face parte din familia ihtiozaurilor. Grupul lor evoluat în Triasic, în urmă cu aproximativ 250 de milioane de ani. Aceste specii ar fi dispărut în urmă cu 90 de milioane de ani, în Cretacic. Află lucruri inedite despre dinozauri pe care nu le știai.

Animalele din acest grup aveau boturi lungi și un aspect al craniului similar cu cel al delfinilor.

Noua fosilă, „dragonul marin” enorm, a aparținut unei specii de ihtiozauri numite Temnodontosaurus trigonodon. Acesta e primul specimen al speciei descoperit în Marea Britanie. Descoperirea a fost realizată în ianuarie 2021, de Joe Davis. Fosila a fost găsită în Rutland Water Nature Reserve.

Davis se afla în zonă alături de Paul Trevor, ce lucrează în cadrul parcului natural. Cei doi au observat protuberanțe în pământ, similare cu vertebrele.

„Am urmat ceea ce arată clar a o spinare și Paul a descoperit ceva mai încolo ce semăna cu un maxilar,” a declarat Davis despre „dragonul marin” enorm. „Nu prea ne vedea să credem.”

Descoperirea va fi detaliată într-un documentar numit Digging for Britain.

O altă fosilă de ihtiozaur a fost descoperită recent, în SUA

Experții au găsit recent un alt ihtiozaur, de mărimi impresionante. Reptila Cymbospondylus youngorum ar fi avut dimensiuni mai mari decât ihtiozaurii descoperiți până acum. Un embrion de dinozaur perfect conservat a fost descoperit în China.

„Dragonul marin” enorm din Marea Britanie nu e singurul exemplar de ihtiozaur găsit recent. Experții au descoperit prădătorul marin de temu Cymbospondylus , potrivit studiului ce a fost publicat în jurnalul Science. Fosila a fost descoperită în Fossil Hill, Nevada, SUA.

Experții cred că acest ihtiozaur a avut o evoluție neobișnuită. Ei cred că acesta a avut un craniu cu o lungime de 2 metri. Reptila ar fi făcut parte din noua specie Cymbospondylus, spre deosebire de „dragonul marin” enorm.

Experții au descoperit un prădător marin de temut, cel mai mare tetrapod din Triasic, din apă sau de pe pământ. E primul exemplu al unor giganți ce au dominat mările și oceanele în perioada preistorică.

Cercetătorii cred că acest ihtiozaur a atins o astfel de dimensiune pentru că specia s-ar fi hrănit cu amonoide. Acestea reprezentau o sursă de hrană abundentă pentru creaturile din acea epocă.

Dinozaur T-Rex care apare din vegetație, cu gura deschisă. El e bej cu maro. Unele lucruri inedite despre dinozauri includ și tiranozaurii