„Sunt îngrozit”: misiunea spațială aspru criticată de cercetători. Ce se afla la bordul navei îi îngrijorează

Virgin Galactic a lansat misiunea spațială aspru criticată de cercetători din cauza unui element neobișnuit care a ajuns la bord.

Publicat: 13 septembrie 2023, 14:36

În premieră, rămășițele fosilizate ale rudelor oamenilor au fost trimise în spațiu. Fragmentele Australopithecus sediba și Homo naledi au ajuns în cosmos la bordul unui zbor Virgin Galactic, care a fost lansat pe 8 septembrie, din New Mexico, SUA.

Fosilele au fost cărate de miliardarul Timothy Nash, într-un tub de mici dimensiuni, scrie Live Science.

Cercetători din întreaga lume și-au exprimat online nemulțumirea legată de această decizie.

Misiunea spațială aspru criticată de cercetători

Fosilele au fost alese de Lee Berger, explorator din cadrul National Geographic Society și director din cadrul Universității din Witwatersrand, Africa de Sud. El a jucat un rol important în descoperirea ambelor specii.

Cu misiunea spațială aspru criticată de cercetători, a fost trimis un fragment din clavicula unui exemplar A. sediba, vechi de 2 milioane de ani. Specimenul a fost descoperit inițial de fiul lui Berger, Matthew, în 2008. În tub se află și un os de deget H. naledi, vechi de 300.000 de ani. Această specie continuă să fascineze cercetătorii, pentru că nu sunt foarte multe informații disponibile în acest moment. Specimenul a fost descoperit în peștera Rising Star, în 2013.

Într-un comunicat, Lee Berger a declarat că „drumul acestor fosile în spațiu reprezintă aprecierea oamenilor față de contribuția tuturor strămoșilor și rudelor noastre antice”.

„Aceste specii nu și-ar fi imaginat vreodată cât timp trăiau să meargă într-o călătorie incredibilă, drept ambasadori ai tuturor strămoșilor oamenilor,” a declarat Matthew Berger.

Tocmai faptul că aceste specii antice nu ar fi putut înțelege această călătorie reprezintă o critică la adresa misiunii. Mai mulți cercetători, din întreaga lume, și-au exprimat nemulțumirea față de Misiunea spațială aspru criticată.

Alessio Veneziano, antropolog și organizator al conferinței AHEAD, a scris un mesaj pe X în care a rezumat criticile principale. Se pare că experții sunt nemulțumiți din mai multe motive. În primul rând, zborul nu ar avea o justificare științifică. În plus, există probleme etice atunci când vine vorba de respectul arătat rămășițelor strămoșilor oamenilor. Mai mult, experții au criticat și accesul lui Berger la fosile, pe care nu îl au mulți alți experți.

Experții se tem că rămășițele fosilizate s-ar putea pierde

Mulți experți sunt îngrijorați că aceste fosile ar putea fi pierdute dacă există vreo problemă cu nava. Berger a semnat o petiție, care a fost aprobată de Agenția Resurselor Moștenite din Africa de Sud. În aceasta, a declarat că misiunea are scopul de a promova știința și de a aduce recunoaștere globală privind originea oamenilor în Africa de Sud.

„Arheologi spațiali ca mine clar sunt interesați în efectul pe care îl are mediul spațial asupra lucrurilor,” a declarat Justin Walsh, arheolog din cadrul Universității Chapman, ce a vorbit despre misiunea spațială aspru criticată de cercetători. „Dar nu cred că am folosi o fosilă de pe Pământ drept un obiect de testat. Să vedem ce se întâmplă cu el.”

„Sunt îngrozită de faptul că cererea a fost aprobată,” a declarat Sonia Zakrzewski, bioarheolog din cadrul Universității din Southampton. „Asta NU e știință!”

Mulți cercetători au părut deranjați și de faptul că nu au acces la atât de multe fosile precum Berger.

Lună plină mare, pe cer albastru, ca ultima Super Lună a anului 2022