Fosile inedite din China au dezvăluit o legătură cu primii oameni din America. Descoperirea care poate rescrie istoria

Fosile inedite din China au dezvăluit o legătură cu primii oameni din America, într-o descoperire care a încântat experții.

Publicat: 15 iulie 2022, 14:55

În 1989, o tibie fosilizată și o parte dintr-un craniu au fost descoperite în provincia Yunnan, din China, în partea de sud-vest a țării. Acum, experții au folosit acele fosile pentru a analiza legătura dintre ele și primii oameni din continentele americane.

În 2008, un studiu a scos la iveală faptul că acele fosile aveau o vechime de aproximativ 14.000 de ani. Ca urmare, aparțin dintr-o perioadă în care Homo sapiens au început să migreze în diferite părți ale lumii, scrie CNN.

Dar acele oase aveau caracteristici diferite față de cele Homo sapiens. Din acest motiv, experții au încercat să descopere cărei specii aparțin, de fapt.

Fosile inedite din China au dezvăluit o legătură cu primii oameni din America

Forma craniului era similară cu cea observată în oamenii din Neanderthal. Această specie a dispărut în urmă cu aproximativ 40.000 de ani. Astfel, pentru mult timp, unii experți au crezut că oasele aparțin unei specii hibrid de oameni moderni și arhaici.

Acum, acele fosile inedite din China au dezvăluit mai multe detalii care au încântat experții. Cu ajutorul testelor genetice, cercetători din China au concluzionat că craniul a aparținut unei femei. Aceasta era, cel mai probabil, descendenta directă a unui strămoș uman Homo sapiens.

„Tehnica de ADN antic e o unealtă foarte puternică,” a declarat Bing Su, profesor din cadrul Academiei de Științe din Yunnan. „Ne spune, fără urmă de îndoială, că oamenii din Peștera Cerbului Roșu erau oameni moderni, nu o specie arhaică, precum oameni de Neanderthal sau Denisovan, în ciuda caracteristicilor morfologice neobișnuite.”

Studiul despre aceste fosile inedite din China care au dezvăluit o legătură importantă în evoluția oamenilor a fost publicat în jurnalul Current Biology.

Experții au analizat genomul extras din ADN-ul antic cu genomul altor popoare din lume. Ei au descoperit că oasele au aparținut unui individ care avea legături cu linia ancestrală din Asia de est a nativilor americani. Experții cred că acest grup de oameni au călătorit în nord, către Siberia. După aceea, ar fi străbătut Strâmtoarea Bering și ar fi devenit, astfel, primii oameni din America.

Specimenul avea caracteristici fizice inedite

„Genomul ei introduce o porțiune importantă care lipsea din povestea despre cum oamenii au ajuns în America. Multă muncă s-a depus pe analizarea celeilalte linii ancestrale a nativilor americani – din Siberia – dar nu se știau foarte multe, până la această lucrare, despre strămoșii din Asia de est a nativilor americani. E foarte important să înțelegem această ramură, pentru că reprezintă cea mai mare parte din strămoșii nativilor americani!” a declarat Jennifer Raff, expertă în genetică și antropologie din cadrul Universității din Kansas, despre aceste fosile inedite din China care au dezvăluit legătura cu primii oameni de pe continent. Raff e și autoarea cărții Origin: A Genetic History of the Americas.

Recent, un dinte inedit a fost descoperit în Laos – ar putea fi indiciul pierdut din evoluția umană.

„Eu cred că rezultatele lor sunt plauzibile și foarte interesante,” a continuat Raff, care nu a fost implicată în cercetare. „Încă încercăm să ne dăm seama care a fost locația geografică a populației care era înrudită direct cu primii oameni. Dar acest studiu ne oferă indicii în plus.”

Un piton reticulat, precum cel prin care o femeie a fost ucisă în Indonezia