Oamenii ar fi găsit viață pe Marte, dar ar fi ucis-o, susțin experții. Ce greșeală ar fi făcut acum 50 de ani

Un expert susține că oamenii ar fi găsit viață pe Marte, dar ar fi ucis-o din greșeală în urmă cu câteva zeci de ani.

Publicat: 4 septembrie 2023, 11:15

În cadrul explorării Planetei Roșii de până acum, nu au fost găsite dovezi oficiale care să demonstreze, fără urmă de îndoială, că există forme de viață pe Marte. În anii 1970, însă, sondele Viking au făcut parte din prima misiune SUA care a amartizat cu succes.

E posibil ca acea misiune să fi fost foarte aproape de descoperirea formelor de viață extraterestră, scrie Science Alert

Dirk Schulze-Makuch, astrobiolog din cadrul Universității Tehnice din Berlin, susține că viața marțiană ar fi existat într-o mostră de sol. Aceasta ar fi fost ucisă în încercarea oamenilor de a o analiza.

Oamenii ar fi găsit viață pe Marte, dar ar fi ucis-o, susțin experții

Schulze-Makuch susține că un experiment destinat descoperirii vieții microbiale pe Marte ar fi fost fatal. Expertul susține că metodele folosite de experți ar fi fost de ajuns pentru a distruge formele de viață sensibile.

Dacă oamenii ar fi găsit deja viață pe Marte și ar fi distrus-o, atunci trebuie să fie luate măsuri de precauție în explorarea viitoare a planetei.

Expertul crede că oamenii ar trebui să trimită o altă misiune, dedicată descoperirii formelor de viață. Însă aceasta trebuie să țină cont de posibilele riscuri asociate cu un asemenea proiect.

Atunci când au ajuns pe Planeta Roșie în 1976, sondele Viking aveau mai multe obiective. Printre acestea se numărau și experimente create pentru a testa solul marțian pentru semnături biologice. Acestea sunt urme de molecule ce pot indica prezența vieții.

Află și ce salariu oferă NASA pentru a simula că locuiești pe Marte timp de 1 an.

Până în ziua de azi, acestea sunt singurele experimente biologice realizate pe Marte. Într-unul dintre experimente, un spectometru a găsit compuși organici. În acea perioadă, s-a crezut că aceștia erau rezultatul contaminării de la produsele de curățare umane.

Acum se știe că acești compuși halogenați sunt nativi planetei Marte. Dar nu se știe dacă sunt produși prin procese biologice sau nu. În ultimii ani, au existat mai multe teorii legate de distrugerea cauzată de experimentele biologice Viking. Chiar dacă oamenii ar fi găsit viață pe Marte, aceasta ar fi fost ucisă accidental.

Spectometrul a încins mostrele pentru a separa diferitele elemente. O analiză recentă susține că acest proces ar fi incinerat formele organice pe care voia să le găsească.

Alte experimente organice ar putea găsi forme de viață pe Marte

Schulze-Makuch și alți experți sugerează că și alte experimente ar fi putut distruge dovezi. Într-unul din teste, mostrele marțiene au fost infuzate cu lichid. Rezultatul final a fost pozitiv. Ceea ce e bizar, dat fiind faptul că cel de-al 4-lea test nu a prezentat forme de viață.

Experimentele nu au fost concepute corespunzător. În aceea perioadă, experții credeau că viața de pe Marte e la fel ca cea de pe Pământ. Adică poate să se dezvolte în prezența apei. Dar, așa cum s-a aflat recent, unele forme de viață pot evolua pentru a exista în condiții foarte uscate, precum pe Marte. Schimbarea acestor condiții ar fi putut ucide astfel de forme de viață, dacă oamenii chiar au găsit viață pe Marte fără să-și dea seama.

Află și ce s-ar ascunde în centrul planetei Marte.

„Acum hai să ne întrebăm ce s-ar întâmpla dacă am turna apă peste acești microbi care s-au adaptat la condiții foarte uscate. S-ar putea să-i copleșim, nu? În termeni tehnici, am spune că i-am hiperhidratat. Dar în termeni simpli, ar fi de parcă i-am fi înecat,” a declarat Schulze-Makuch.

„Ar fi ca și cum o navă extraterestră te-ar găsi aproape mort în deșert. Și salvatorii tăi s-ar gândi „Oamenii au nevoie de apă. Hai să punem omul în mijlocul oceanului, ca să îl salvăm!” Nici asta nu ar funcționa,” a continuat expertul.

Gaură neagră în nuanțe de roz și mov și albastru, pe fundal negru. Seamănă cu gaura neagră care „naște” stele