NASA a fost dată în judecată după ce gunoi spațial a distrus acoperișul unei case. Ce sumă cere acum familia

NASA a fost dată în judecată după ce o bucată de gunoi spațial a distrus acoperișul unei case din Florida și aproape a rănit proprietarii.

Publicat: 25 iunie 2024, 14:43

O familie din SUA a dat în judecată NASA după ce o mică bucată de gunoi spațial a căzut pe Pământ. Aceasta a distrus acoperișul casei lor din Florida și aproape a lovit unul dintre proprietarii locuinței.

Problema gunoiului spațial a devenit din ce în ce mai mare în ultimii ani, scrie Science Alert

Cum numeroase companii și țări trimit misiuni în spațiu, e posibil ca acest pericol să crească de-a lungul timpului.

Pe 8 martie, un obiect cu o greutate de aproximativ 700 de grame s-a izbit de acoperișul casei lui Alejandro Otero, din Florida. Ulterior, NASA a confirmat că acesta a provenit dintr-un palet de baterii folosite care a fost eliberat de pe Stația Spațială Internațională, drept gunoi spațial, în 2021.

În urma acestui incident, NASA a fost dată în judecată. În loc să se dezintegreze complet înainte să ajungă pe Pământ, o bucată din acea încărcătură a rămas intactă atunci când a reintrat în atmosferă, a declarat agenția spațială.

Fiul lui Otero se afla în casă în momentul impactului și aproape a fost lovit de bucata de gunoi spațial. Potrivit firmei de avocatură care reprezintă compania, NASA a răspuns cererii după abia 6 luni de la depunere.

În acest moment, familia cere agenției spațiale daune de 80.000 de dolari.

„Clienții mei vor să fie compensați corespunzător pentru stresul și impactul acestui incident în viața lor,” a declarat Mica Nguyen Worthy, avocata familiei.

„Sunt recunoscători că nimeni nu a fost rănit fizic în urma incidentului. Dar o situație periculoasă precum aceasta ar fi putut duce la o catastrofă,” a continiat Worthy, ce reprezintă familia în procesul în care NASA a fost dată în judecată. „Se putea încheia cu o rană serioasă sau chiar un deces.”

Familia a crezut inițial că are de-a face cu un meteorit

Pe data de 8 martie, Alejandro Otero, proprietarul casei, se afla în vacanță. A fost sunat de fiul său pentru a fi anunțat că s-a prăbușit ceva în locuință. Potrivit proprietarului, obiectul „a sfâșiat casa și a creat o gaură imensă în podea și în tavan”.

„M-am gândit imediat că e un meteorit,” a declarat Otero. „Aproape mi-a lovit fiul.”

Ulterior, NASA a dezvăluit că nu a fost vorba de un meteorit. Ci de o bucată de gunoi spațial, motiv pentru care NASA a fost dată acum în judecată.

Agenția a confirmat scenariul presupus la momentul respectiv. Obiectul provenea dintr-o încărcătură de baterii vechi, deşeuri aruncate de pe ISS în 2021. Obiectele ar fi trebuit să reintre în atmosfera terestră „fără niciun pericol”.

Obiectul în cauză are o greutate de aproximativ 700 de grame. Este fabricat dintr-un aliaj metalic numit Inconel.

NASA a precizat că va realiza o anchetă. Pentru a afla motivul pentru care acest deşeu spaţial nu a fost distrus în întregime în atmosfera terestră. Și dacă va trebui să îşi modifice practicile.

„NASA a recuperat un obiect în colaborare cu proprietarul casei”, a declarat un purtător de cuvânt al agenţiei spaţiale americane după incident. Obiectul a fost „analizat la Centrul Spaţial Kennedy din Florida, pentru a-i determina originea”, a transmis NASA. După investigații, NASA a dezvăluit adevărul despre obiect.

Gaură neagră, cu margine mov, pe fundal negru. Recent, experții au creat o gaură neagră în laborator