NASA investighează un obiect spațial care s-a prăbușit într-o casă. Ce ar fi distrus acoperișul locuinței

NASA investighează un obiect spațial care s-a prăbușit într-o casă din sudul Floridei și a distrus acoperișul locuinței.

Publicat: 5 aprilie 2024, 15:09

Pe data de 8 martie, Alejandro Otero, proprietarul casei, se afla în vacanță atunci când a fost sunat de fiul său pentru a fi anunțat că s-a prăbușit ceva în locuință. Potrivit proprietarului, obiectul „a sfâșiat casa și a creat o gaură imensă în podea și în tavan”.

„M-am gândit imediat că e un meteorit,” a declarat Otero, scrie Business Insider. „Aproape mi-a lovit fiul.”

Dar NASA nu crede că au de-a face cu un meteorit, ci cu un alt obiect care a venit din spațiu.

NASA investighează un obiect spațial care s-a prăbușit într-o casă

NASA a anunţat că doreşte să analizeze „un obiect” despre care un locuitor din statul Florida afirmă că a căzut peste casa lui. Obiectul ar putea să provină din rândul deşeurilor aruncate pe orbita Terrei de la bordul Staţiei Spaţiale Internaţionale (ISS), informează AFP, scrie AGERPRES.

Ca urmare, NASA investighează un obiect spațial care a ajuns în casa din Florida și a provocat stricăciuni considerabile.

„NASA a recuperat un obiect în colaborare cu proprietarul casei”, a declarat un purtător de cuvânt al agenţiei spaţiale americane. El va fi „analizat la Centrul Spaţial Kennedy din Florida, cât de curând posibil, pentru a-i determina originea”, a transmis NASA.

Obiectul cântăreşte mai puţin de un kilogram. Acesta ar fi străpuns acoperişul casei unui locuitor din oraşul Naples din Florida, pe 8 martie.

Localnicul vizat de acest incident a publicat pe reţeaua de socializare X fotografii ce prezintă un obiect gri semicilindric. A publicat și imagini cu o gaură formată într-un tavan al casei sale.

Obiectul „a străpuns acoperişul şi două etaje”, a scris el pe aceeaşi reţea de socializare.

8 martie a fost data la care era prevăzută intrarea în atmosfera terestră a unui pachet spaţial puţin mai special. Ca urmare, NASA investighează un obiect spațial care a căzut în această perioadă într-o casă.

Obiectul ar putea proveni de pe Stația Spațială Internațională

În 2021, NASA a aruncat de pe ISS un pachet ce conţinea baterii vechi.

Acestea au început să coboare puţin câte puţin spre Terra. Dar, în absenţa unui mijloc de propulsie, era vorba despre „o intrare necontrolată” în atmosferă.

NASA a anunţat în luna martie că a realizat o analiză aprofundată. Astfel, a stabilit că pachetul „va intra în atmosferă fără niciun pericol”. Acum, NASA investighează un obiect spațial care ar putea fi legat de acest pachet.

Potrivit astrofizicianului Jonathan McDowell, ora comunicată de localnicul vizat de obiectul căzut, precum şi locul incidentului, ar putea să corespundă într-adevăr cu o bucată din acea încărcătură spaţială. Dacă se ține cont de coordonatele traiectoriei acesteia, care au fost făcute publice.

Incidente de acest tip au mai avut loc şi în trecut. Rămâne de văzut dacă acest obiect spațial a provenit, de fapt, de pe ISS.

În 2022, autorităţile australiene au confirmat că un deşeu spaţial carbonizat, care a căzut peste un ţarc de oi, provenea de la un dispozitiv al companiei SpaceX.

Gaură neagră, cu margine mov, pe fundal negru. Recent, experții au creat o gaură neagră în laborator