România a semnat Acordurile Artemis, create de NASA. Ce rol important au

România a semnat Acordurile Artemis, create de NASA, devenit astfel a 16-a țară care acceptă oficial principiile expuse în convenție.

Publicat: 2 martie 2022, 13:55

România a devenit a 16-a țară care a semnat Acordurile Artemis. Acestea vizează statele care vor să participe la explorarea spațială în secolul 21. Inițiativa are scopul de a stabili un set de reguli și principii ce vor ghida proiectele viitoare.

România se alătură unor țări precum Australia, Brazilia, Canada, Italia și Japonia în semnarea Acordurilor.

Acordurile Artemis au fost create în 2020 de către NASA, în coordonare cu Departamentul de Stat al Statelor Unite ale Americii.

România a semnat Acordurile Artemis, create de NASA

„Acum, mai mult decât oricând, e important să lucrăm împreună dincolo de granițele internaționale pentru a întări parteneriatele și pentru a ne asigura că spațiul va fi folosit pentru scopuri pașnice,” a declarat Bill Nelson, administrator NASA.

„Faptul că România s-a alăturat Acordurilor Artemis e un pas important în atingerea acestui țel. Statele Unite ale Americii a avut relații diplomatice cu România de peste 140 de ani. NASA apreciază spiritul de explorare pe care România îl poate aduce în spațiu pe măsură ce schițăm acest nou traseu împreună,” a continuat Nelson.

Marius-Ioan Piso, președintele Agenției Spațiale din România (ROSA) a semnat Acordurile Artemis în timpul unei ceremonii. Aceasta a avut loc pe 1 martie, în cadrul Ministerul Afacerilor Externe, din București. Nelson a participat la ceremonia de la distanță.

„Spiritul de colaborare a fost impulsul principal pentru alăturarea noastră la efortul Artemis de explorare a Lunii,” a declarat Piso, potrivit site-ului oficial NASA. NASA vrea să distrugă Stația Spațială Internațională în 2031.

„Printre beneficiile clare ce reies din participarea la acest program unic, noi vedem Artemis drept un proiect ce poate atrage generația tânără către știință, descoperire și inovație – lucruri pe care roboții încă nu le pot face. E un mod bun de a ne concentra de la conflictele între oameni la provocări în descoperire, explorare și apărarea planetei noastre,” a continuat Piso.

Ce sunt Acordurile Artemis

România a semnat Acordurile Artemis, alături de alte 15 țări care au acceptat convențiile legate de explorarea pașnică a spațiului. Acordurile au fost create cu scopul de a ghida explorarea spațială în secolul 21.

Acordurile Artemis au fost anunțate în anul 2020, drept un proiect comun între NASA și Departamentul de Stat al SUA. Acestea consolidează și susțin principiile din Tratatul Spațiului Cosmic, din 1967. Denumirea sa oficială e Treaty on Principles Governing the Activities of States in the Exploration and Use of Outer Space, Including the Moon and Other Celestial Bodies.

România a semnat Acordurile Artemis și NASA se așteaptă ca alte țări să urmeze exemplul primelor 16 națiuni. Află ce va face NASA dacă un asteroid ar urma să lovească Pământul.

Acordurile Artemis includ principii despre crearea unui mediu sigur și transparent, în care poate avea loc explorarea spațială pașnică. Potrivit NASA, aceste acorduri facilitează explorarea, știința și activitățile comerciale, astfel încât toată planeta să se poată bucura de rezultate.

Printre principiile incluse în acorduri se numără transparența și înregistrarea obiectelor spațiale. S-a pus accent și pe acordarea ajutorului de urgență persoanelor care se vor afla în spațiu.

Planetă extraterestră văzută de pe o planetă cu rocă. NASA a confirmat peste 5.000 de exoplanete recent