NASA a pierdut contactul cu Voyager 2. Greșeala ar putea duce la pierderea navei

Pe 21 iulie, NASA a pierdut contactul cu Voyager 2, nava care se află la o distanță fantastică de Pământ și care studiază spațiul îndepărtat.

Publicat: 1 august 2023, 13:02

Voyager 2 se află la aproximativ 20 de miliarde de kilometri distanță de planeta noastră. Din fericire, nava are un sistem care o obligă să își îndrepte antena către Pământ la fiecare câteva luni. Experții speră să o poată contacta din nou în unul dintre aceste momente.

Voyager 2 a fost creată pentru a explora spațiul îndepărtat. Din cauza pierderii contactului, datele adunate de navă nu mai sunt trimise către Pământ, prin rețeaua Deep Space, scrie Science Alert.

În schimb, acestea sunt transmise în spațiu. Pentru a primi iar datele, NASA trebuie să reia comunicațiile cu nava.

NASA a pierdut contactul cu Voyager 2

Se pare că nava a fost pierdută din cauza unor comenzi care au fost planificate din timp. Din acest motiv, antena Voyager 2 e îndreptată la 2 grade distanță de Pământ. Deși diferența pare mică, nu permite experților să comunice cu nava.

Deși NASA a pierdut contactul cu Voyager 2, există șanse ca experții să poată relua comunicațiile. Voyager 2 a fost programată să își orienteze antena către Pământ de câteva ori pe an. Următoarea dată când va avea loc această mișcare e pe 15 octombrie 2023. Până atunci, nava străbate singură spațiul, fără ca experții să o poată contacta.

Dacă totul va merge bine, pe 15 octombrie, echipa va putea relua contactul. În acest moment, NASA a descris situația drept pierderea temporară a semnalului. Nu există niciun alt indiciu că Voyager 2 ar avea defecțiuni sau alte probleme, în afara acelor comenzi.

Există însă o șansă mică de a pierde permanent contactul cu nava. Dacă experții nu vor putea relua comunicațiile cu Voyager 2 e 15 octombrie sau data următoarea când își va îndrepta antena spre Pământ, atunci e posibil ca nava să fie pierdută în spațiu.

Nava e echipată cu o antenă cu un diametru de 3.7 metri. Cu ajutorul ei, comunică cu rețeaua Deep Space, prin lungimea de undă S, de 13 centimetri, precum și prin lungimea de undă X, de 3.6 centimetri.

La distanța actuală, semnalul navei ajunge în aproximativ 17.5 ore pe Pământ. Acest timp crește pe măsură ce nava se îndepărtează de planeta noastră. În acest context, NASA a pierdut contactul cu Voyager 2.

Rămâne de văzut dacă experții vor reuși să reia comunicațiile cu celebra navă pe 15 octombrie.

Voyager 2 și Voyager 1 explorează spațiul dincolo de Sistemul Solar

Voyager 2 și nava geamănă Voyager 1 explorează momentan cosmosul de dincolo de Sistemul Solar. Navele au fost lansate în 1977. În ultimele decenii, au realizat numeroase descoperiri semnificative, legate de planete și de granița exterioară a heliosferei. Imaginile și datele pe care le-au transmis înapoi pe Pământ au oferit astronomilor o nouă perspectivă asupra Sistemului Solar

Momentan, cele 2 nave se află în faza Voyager Interstellar Mission. Datele lor ajută la „caracterizarea” limitelor Sistemului Solar. Adică granița dintre Sistemul Solar și cosmosul dincolo de el. În această fază, NASA a pierdut contactul cu Voyager 2.

Potrivit experților, Voyager 2 ar fi intrat în spațiul interstelar în urmă cu mai mulți ani. În timp ce această navă are momentan probleme de comunicații, Voyager 1 continuă să transmită date prin rețeaua Deep Space. Această navă se află la aproximativ 24 de miliarde de kilometri d Pământ.

Deși cele 2 nave au fost lansate în același an și sunt considerate gemene, au traiectorii foarte diferite. Au îndeajuns de multă energie pentru a funcționa încă 2-3 ani (în jurul anului 2025). Până atunci, vor continua să transmită informații către Pământ despre spațiul care înconjoară Sistemul Solar.

Luna deasupra Pământului, pe fundal negru. China a găsit recent o nouă resursă importantă pe Lună