Cum arată Telescopul James Webb după ce a ajuns la destinația finală. Imaginile surprinse la peste 1.5 milioane de kilometri

Noi imagini au dezvăluit cum arată Telescopul James Webb după ce a ajuns la destinația finală, aflată la 1.5 milioane de kilometri distanță de Pământ.

Publicat: 29 ianuarie 2022, 12:06

Telescopul James Webb, un proiect de 10 miliarde de dolari, a ajuns la destinația sa finală. Aceasta se află la peste 1.5 milioane de kilometri de Pământ, în Punctul Lagrande 2. De acolo, observatorul va studia universul, la un nivel mai detaliat decât a fost posibil până acum.

Virtual Telescope Project, din Roma, a folosit telescopul robotic PlaneWave, de 17 inchi, pentru a surprinde imagini cu Telescopul James Webb, potrivit Space.com.

Imaginea a surprins telescopul chiar când ajungea la destinația finală, potrivit lui Gianluca Masi, managerul proiectului.

Cum arată Telescopul James Webb după ce a ajuns la destinația finală

Acum că Telescopul James Webb a ajuns la destinația sa finală, acesta nu va mai putea fi accesat fizic de către oameni.

„Telescopul robotic a urmărit mișcarea Telescopului James Webb, ce e marcată cu o săgeată, în centru,” a declarat Masi.

Masi a observat telescopul în apropierea Carului Mare. Potrivit experților NASA, oamenii pot vedea cum arată Telescopul James Webb dacă au un binoclu.

Experții au dezvăluit ce etape vor urma în următoarele 5 luni din viața telescopului. Acestea includ alinierea precisă a oglinzilor, testarea instrumentelor și surprinderea imaginilor. Cum va ajuta Telescopul James Webb la protejarea Pământului.

„Așteptăm ca primele imagini științifice realizate de Telescopul James Webb să fie surprinse în aproximativ 5 luni,” a declarat Amber Straughn, din cadrul proiectului Telescopului James Webb, ce nu a detaliat cum arată acesta.

Din moment ce Telescopul James Webb a ajuns la destinația sa finală, în Punctul Lagrande 2, la 1.5 milioane de kilometri distanță de Pământ, acesta nu va putea fi reparat direct. Ca urmare, în cazul în care configurarea sa în spațiu nu ar fi funcționat optim, misiunea ar fi fost pusă în pericol.

Ce misiune are Telescopul James Webb

Telescopul James Webb a fost creat pentru a studia începutul universului. Datele surprinse cu ajutorul lui vor ajuta experții să determine cât de repede se extinde universul. În plus, observatorul va studia galaxii și exoplanete.

Acum, a fost dezvăluit cum arată Telescopul James Webb, la aproape o lună de la lansarea sa. James Webb a fost lansat în spațiu pe 25 decembrie 2021, după ani în care proiectul a fost amânat.

Vezi mai multe imagini cu Telescopul James Webb în GALERIA FOTO!

Telescopul James Webb înainte de lansare, într-un hambar, cu oglinzile galbene. Experții NASA estimează că Telescopul James Webb are combustibil pentru mai mult de 10 ani
Telescopul James Webb va studia spațiul de la o distanță de peste 1 milion de kilometri de Terra / Profimedia Images

De la lansare, Telescopul James Webb nu a întâmpinat probleme. Acesta a trecut prin numeroase etape pentru a deveni complet funcțional. Printre cei mai dificili pași se numără deschiderea panoului solar. Acesta va proteja instrumentele optice ale observatorului să nu se încălzească peste temperatura limită. Acum, noile imagini prezintă cum arată Telescopul James Webb, la o distanță de 1.5 kilometri distanță. Telescopul James Webb are combustibil pentru mai mult de 10 ani.

Elementele optice ale Telescopului James Webb funcționează optim la o temperatură potrivită. Aceasta e de plus/minus 50 de grade de la 0 absolut sau 0 grade Kelvin. Astfel, telescopul poate să detecteze lumina infraroșie emisă de prima generație de stele și galaxii.

Imaginile pe care le va transmite înapoi pe Pământ, peste 5 luni, pot ajuta experții să studieze universul, mai detaliat decât a fost posibil până acum.

Lună plină mare, pe cer albastru, ca ultima Super Lună a anului 2022