Ultimele imagini cu Telescopul James Webb. Care e destinația sa finală

Agenția Spațială Europeană a publicat ultimele imagini cu Telescopul James Webb. Din acest moment, sunt șanse mici ca instrumentul spațial să mai fie observat.

Publicat: 8 ianuarie 2022, 8:23

Telescopul James Webb, ce a costat 10 miliarde de dolari, se îndreaptă către destinația sa finală, aflată la aproximativ 1 milion de mile distanță. El a fost creat pentru a studia detalii importante ale universului, ce pot răspunde la întrebări despre formarea sa.

Telescopul James Webb a decolat în spațiu cu racheta Ariane 5 pe 25 decembrie 2021. Acum, Agenția Spațială Europeană a publicat ultimul video surprins cu instrumentul spațial, în timp ce se separa de rachetă, scrie Gizmodo

E posibil ca acestea să fie ultimele imagini pe care le vom vedea cu celebrul telescop.

Ultimele imagini cu Telescopul James Webb

Telescopul James Webb a zburat către orbită prins de de racheta Ariane 5 timp de aproximativ 26 de minute după decolare. La scurt timp după oprirea motorului principal al rachetei, telescopul s-a desprins de rachetă și a început să călătorească singur.

Acest moment a fost surprins video. Acum, Agenția Spațială Europeană a publicat ultimele imagini cu Telescopul James Webb, în timp ce se desprindea și îndepărta de rachetă.

În video, se poate observa spatele lucios al instrumentului. Pământul se află în colțul de sus al cadrului, cu Peninsula Sinai în plan principal. Desprinderea automată a sistemului solar al Telescopului James Webb apare în ultimele imagini cu acesta.

Treptat, telescopul iese din cadrul video-ului. În aceste momente, devine un punct alb, ca urmare a razelor solare care se reflectă.

Destinația finală, ce nu poate fi observată în ultimele imagini cu Telescopul James Webb, e punctul Lagrange 2 (sau L2). Aceste reprezintă una dintre cele 5 poziții în care o navă poate beneficia de pe urma gravitației Pământului și Soarelui pentru a sta într-un punct.

Vezi mai multe imagini cu Telescopul James Webb în GALERIA FOTO!

Telescopul James Webb, în laboratorul NASA; cu paletele galbene, margine neagră. Telescopul James Webb a început deschiderea scutului solar
Telescopul James Webb trebuie să fie lansat, înițial, la începutul anului / Profimedia Images

Un telescop poate sta într-un punct Lagrange pentru a reduce din consumul de combustibil. Ca urmare, poate petrece mai mult timp în spațiu. L2 e ideal pentru James Webb pentru că permite telescopului să aibă Pământul, Soarele și Luna în spatele său. Potrivit experților, Telescopul James Webb are mai mult combustibil decât estimările inițiale

Telescopul James Webb va ajunge la destinația finală după 29 de zile de la lansare

Telescopul James Webb poate surprinde imagini care sunt mai vagi de 10-100 de ori decât imaginile ce pot fi surprinse de Hubble.

După separarea de racheta Ariane 5, surprinsă în ultimele imagini cu Telescopul James Webb, instrumentul călătorește către destinația finală. Aceasta se află la o distanță de 1 milion de mile de Pământ.

Scutul solar al telescopului are 5 straturi și dimensiunea unui teren de tenis. E necesar pentru a preveni încălzirea elementelor optice. Acestea funcționează eficient la o anumită temperatură – plus/minus 50 de grade de la 0 absolut sau 0 grade Kelvin.

NASA estimează că Telescopul James Webb va atinge punctul orbital final la 29 de zile de la lansare, pe 23 ianuarie.

Sergei Krikalev, numit și cosmonautul abandonat în spațiu, îmbrăcat la costum, cu un hublou de navetă în spate