Cum va ajuta Telescopul James Webb la protejarea Pământului. Experții au detaliat misiunea sa reală

Experții au dezvăluit cum va ajuta Telescopul James Webb la protejarea Pământului, după ce va atinge destinația sa finală. Aceasta se numește Punctul Lagrande și se află la aproximativ 1.5 kilometri distanță de planeta noastră.

Publicat: 24 ianuarie 2022, 7:23

Telescopul James Webb e cel mai complex și scump laborator spațial creat până acum, potrivit experților. În acest moment, instrumentul se apropie de destinația sa finală. Aceasta se află la o distanță de aproximativ 1.5 kilometri de Terra.

Atunci când va atinge punctul final, Telescopul James Webb va trimite informații despre spațiu și timp, la care experții nu au avut acces până acum, potrivit Phys.org.

În plus, va oferi informații ce nu puteau fi obținute până acum și despre Sistemul Solar.

Cum va ajuta Telescopul James Webb la protejarea Pământului

Stephen Kane, astrofizician din cadrul UC Riverside, și echipa sa vor folosi telescopul pentru a găsi planete precum Venus în alte zone ale galaxiei. Dincolo de faptul că va participa la misiunea Webb, Kane va face parte și din echipa ce se va ocupa de misiunea NASA către Venus. Aceasta va avea loc în anul 2028.

Recent, Kane a vorbit despre cum va ajuta Telescopul James Webb la protejarea Pământului. Instrumentul a costat 10 miliarde de dolari și e succesorul Telescopului Hubble. Potrivit experților NASA, Webb are mai mult combustibil decât au anticipat inițial.

„Vom folosi Telescopul Webb pentru a studia atmosfera exoplanetelor – planete ce orbitează în jurul altor stele, în afara Soarelui – și încercăm să determinăm dacă acestea sunt mai similare cu Pământul sau cu Venus,” a declarat Kane.

Mai specific, Webb ne va ajuta să căutăm dioxid de carbon și alte gaze ce ar indica stări cu efect de seră.

– Stephen Kane

Kane a vorbit despre cum va ajuta James Webb la studierea acestor atmosfere. Experții vor sa determina dacă soarta planetei Venus e întâlnită des în univers. În plus, vor analiza ce rol au gazele cu efect de seră. Acestea reprezintă o problemă importantă și pe Pământ.

„Orice s-a întâmplat pe Venus a avut loc prin procese în care nu au fost implicați oamenii, dar efectul e similar,” a declarat Kane despre cum va ajuta Telescopul James Webb la protejarea Pământului. „Venus e o previzualizare a viitorului Pământului. Dacă înțelegem cum funcționează gazele cu efect de seră, acest lucru ne poate ajuta să prevenim acel viitor.”

Telescopul James Webb va fi folosit pentru a studia universul

Potrivit lui Kane, Telescopul James Webb poate ajuta și la înțelegerea condițiilor de pe Terra. În plus, va ajuta experții să prezică exact ce efect vor putea avea pe termen lung. Misiunea principală a telescopului e studierea universului, la un nivel detaliat ce nu a fost posibil până acum.

Experții au vorbit despre cum Telescopul James Webb va putea ajuta astronomia să avanseze semnificativ.

Scutul solar al telescopului, ce are 5 straturi și dimensiunea unui teren de tenis, e necesar pentru a preveni încălzirea elementelor optice ale instrumentului.

Vezi mai multe imagini cu Telescopul James Webb în GALERIA FOTO!

Telescopul James Webb, în laboratorul NASA; cu paletele galbene, margine neagră. Telescopul James Webb a început deschiderea scutului solar
Telescopul James Webb trebuie să fie lansat, înițial, la începutul anului / Profimedia Images

Abia atunci când acestea sunt îndeajuns de răcite (plus/minus 50 de grade de la 0 absolut sau 0 grade Kelvin), telescopul poate să detecteze lumina infraroșie emisă de prima generație de stele și galaxii. Telescopul james Webb va atinge Punctul Lagrande pe 23 ianuarie, potrivit estimărilor experților.

Imagine cu planetă Pământ, cu soarele în partea de sus, ce nu arată rotația Pământului