Ce se va întâmpla cu Telescopul Hubble. E unul dintre cele mai vechi observatoare din spațiu

NASA a dezvăluit ce se va întâmpla cu Telescopul Hubble, unul dintre cele mai vechi observatoare care se află acum în spațiu.

Publicat: 6 iunie 2024, 7:23

Telescopul Spațial Hubble a ajutat la numeroase descoperiri științifice importante de-a lungul anilor. Dar telescopul a început să își arate vechimea. La finalul lunii trecute, observatorul a trecut în modul de siguranță după ce au fost detectate înregistrări anormale la nivelul giroscopului.

Acesta ajută experții să îndrepte telescopul către țintele sale cosmice, scrie Space.com.

În ciuda vechimii sale, Hubble continuă să impresioneze. Recent, a descoperit numeroase fenomene fantastice în cosmos.

Ce se va întâmpla cu Telescopul Hubble

Telescopul spaţial Hubble a revoluţionat astronomia de la lansarea sa în 1990. Observatorul va fi retras treptat din funcţiune printr-o reducere a orelor de observare, au anunţat oficiali ai NASA, informează AFP, scrie AGERPRES

NASA a dezvăluit ce se va întâmpla cu Telescopul Hubble până în 2035, când va fi scos din funcțiune.

Unul dintre cei trei giroscoape care controlează direcţia în care este îndreptat telescopul a avut probleme de stabilitate în ultimele luni.

„După o serie de teste şi o analiză atentă a opţiunilor noastre, am luat decizia ca Hubble să folosească doar unul dintre cele trei giroscoape rămase”, a declarat Mark Clampin, director al departamentului de astrofizică al NASA.

Tranziţia ar trebui să se încheie până la mijlocul lunii iunie. Schimbarea va reduce capacitatea lui Hubble de a efectua observaţii ştiinţifice cu 12%, cu 74 de orbite săptămânale în jurul Pământului. În loc de 85 în prezent, a precizat Patrick Crouse, responsabilul misiunii Hubble.

În următoarele 12 luni, telescopul va fi în continuare capabil să observe bolta stelară în întregime. Dar nu va mai putea urmări obiecte mai apropiate decât planeta Marte -chiar dacă astfel de obiecte sunt oricum rare -, a precizat Patrick Crouse.

„Nu considerăm că Hubble îşi trăieşte ultimele momente”, a declarat el după ce NASA a dezvăluit ce se va întâmpla cu Telescopul Hubble.

Telescopul Hubble ar putea funcționa până în anul 2035

NASA estimează la 70% probabilitatea ca Hubble să opereze în această configuraţie până în 2035.

Hubble a fost lansat în 1990. Telescopul a revoluţionat astronomia şi a schimbat modul în care vedem Universul.

A acumulat imagini ale sistemului solar, ale Căii Lactee şi ale galaxiilor foarte îndepărtate, operând la 515 kilometri deasupra Pământului. Datorită lui, oamenii de ştiinţă au descoperit existenţa unei găuri negre în centrul tuturor galaxiilor. Sau a vaporilor de apă în jurul exoplanetelor. La decenii după ce a fost lansat, NASA a dezvăluit ce se va întâmpla cu Telescopul Hubble până în 2035.

NASA este pregătită să colaboreze cu Elon Musk pentru a prelungi durata de viață a telescopului spațial.

Pentru ca acest lucru să se întâmple, agenția spațială va trimite echipe care vor colecta date. Pentru a putea afla dacă este posibilă efectuarea andocării și a mutării telescopului pe o orbită mai stabilă. Telescopul spațial a trecut prin mai multe procese de reparații de la începutul anilor 2000.

Astronomii au luat în considerare mai multe modalități de a repara telescopul. Deși are o tehnologie mai veche, acesta se află în perfectă funcționare. SpaceX se angajează să susțină repararea în siguranță și îmbunătățirea telescopului spațial.

Doi astronauți, lângă Stația Spațială Internațională, în spațiu, cu Pământul pe fundal. Acolo vor ajunge și astronauții amatori care au plătit câte 55 de milioane de dolari pentru misiune