Virusuri antice de 15.000 de ani au fost descoperite în ghețarii care se topesc. De ce se tem experții

Virusuri antice de 15.000 de ani au fost descoperite în ghețarii din Tibet care se topesc. E un nou exemplu de forme de viață antice care pot ajunge în mediul înconjurător din cauza schimbărilor de climă, susțin experții.

Publicat: 25 octombrie 2021, 7:43

În ultimii ani, mai multe forme de viață antice au reapărut din cauza topirii ghețarilor din lume. Unele exemplare, precum rinocerul lânos, reprezintă specii care au dispărut și care nu pot reveni la viață. Altele îngrijorează experții.

Nu toate aceste creaturi sunt moarte, scrie Science Alert. Mușchi vechi de secole, descoperit în gheață, a fost readus la viață în laborator. Același lucru s-a întâmplat și în cazul unor viermi cilindrici vechi de 750.000 de ani.

Acum, experții au găsit virusuri vechi de 15.000 de ani, în ghețarii care se topesc în Tibet. Potrivit Science Alert, acestea sunt diferite de orice tip de virus descoperit până acum.

Virusuri antice de 15.000 de ani au fost descoperite în ghețarii care se topesc

”Topirea nu doar că va duce la dispariția microbilor și virusurilor antice, dar îi va și elibera în mediu în viitor,” au scris cercetătorii în studiul condus de microbiologul Zhi-Ping Zhong, din cadrul Universității din Ohio, și publicat în Microbiome, scrie Science Alert.

Cu ajutorul unor noi metode ce permit sterilizarea mostrelor de gheață, experții vor să înțeleagă ce se ascunde în ghețari. În noua cercetare, echipa a găsit mai multe tipuri de virusuri de 15.000 de ani, în ghețarul Guliya, în Platoul Tibetan.

Aceste virusuri antice de 15.000 de ani au îngrijorat experții. Nu se știe exact ce efect pot avea asupra mediului înconjurător actual.

”Acești ghețari s-au format treptat și, alături de praf și gaze, mulțe, multe virusuri au ajuns în gheață,” a declarat Zhong.

Din cele 33 de virusuri antice de 15.000 de ani indentificate, 28 nu seamănă cu niciun virus descoperit până acum.

”Aceste virusuri s-au dezvoltat în medii extreme,” a declarat microbiologul Matthew Sullivan, din cadrul Universității din Ohio, ce a completat că aceste virusuri au ”semnături de gene ce le ajută să infecteze celulele în medii cu temperaturi scăzute – semnături genetice ireale pentru cum un virus poate supraviețui în condiții extreme.”

Cum au apărut virusurile antice din ghețari

Potrivit experților, aceste virusuri infectează metilobacteriile, importante pentru ciclul metanului în gheață. ”Aceste virusuri înghețate probabil provin din sol sau plante și ajută la strângerea nutrienților pentru gazdele lor,” a continuat echipa despre aceste virusuri antice.

Experții se tem că nu au destule informații despre aceste virusuri antice și bacteriile care ajung iar în mediu după topirea ghețarilor. În plus, topirea gheții poate duce la eliberarea unor cantități foarte mari de metan și carbon.

Aceste virusuri antice de 15.000 de ani trebuie să fie gestionate cu grijă. Nu se știe ce efect pot avea asupra mediului.

Știm foarte puține lucruri despre virusurile și microbii din aceste medii extreme și ce se găsește acolo, de fapt. Cum vor reacționa aceste bacterii și virusuri la încălzirea climei? Ce se întâmpla când trecem de la epoca de gheață la o perioadă mai caldă, ca cea de acum?

– Lonnie Thompson

Dincolo de aceste virusuri antice de 15.000 de ani ce au fost descoperite în ghețarii care se topesc, experții nu știu exact ce se ascunde sub stratul de gheață. Ei nu știu cum vor reacționa materiile ascunse sub gheață atunci când vor fi expuse. Condițiile sunt diferite astăzi față de momentul în care au înghețat.

Utilizator care ține în mână un telefon cu logo-ul Android pe ecran, cu semn malware pe fundal. Google avertizează acum milioane de utilizatori Android să șteargă aplicațiile periculoase