Urme de dinozaur vechi de 113 de milioane de ani au fost scoase la iveală de secetă. Unde au fost descoperite

Urme de dinozaur vechi de 113 milioane de ani au fost scoase la iveală de seceta record din acest an, într-un parc din Texas, SUA.

Publicat: 26 august 2022, 7:23

Seceta din această vară a scos la iveală mai multe descoperiri inedite, printre care se numără și urme lăsate de un dinozaur în urmă cu peste 100 de milioane de ani. Descoperirea a fost realizată în Texas, SUA, după ce a secat un rău.

Până acum, urmele de dinozaur au fost ascunse sub apă și sedimentele lăsate de aceasta.

Parcul e situat în apropiere de Dallas și se află într-o zonă cunoscută pentru fosilele de dinozaur.

Din cauza lipsei de apă, urme de dinozaur probabil vechi de circa 113 milioane de ani au ieşit la iveală în albia unui râu care a secat, a declarat marţi un responsabil al unui parc din Texas, SUA, potrivit AFP.

Aceste urme adânci erau anterior îngropate. Au fost umplute cu sedimente şi acoperite cu apă – ceea ce a ajutat la conservarea lor.

Vezi mai multe imagini cu urmele de dinozaur în GALERIA FOTO!

O urmă de dinozaur din Texas, veche de milioane de ani
Dinozaurul care a lăsat urmele putea atinge o înălțime de peste 5 metri / Profimedia Images

„Din cauza condiţiilor de secetă excesivă din această vară, râul a secat complet în majoritatea locurilor, ceea ce a permis scoaterea la iveală a unor noi urme în parc”, a declarat Stephanie Salinas Garcia, de la Departamentul responsabil pentru parcuri şi faună sălbatică din Texas, relatează agerpres.ro.

Recent, o navă din Al Doilea Război Mondial a ieșit la suprafață în Lacul Mead. Seceta a scos la iveală și cadavre, în aceeași zonă.

Descoperirea lor i-a încântat pe angajaţii parcului. Acesta e situat în apropierea oraşului Dallas. E numit „Dinosaur Valley” din cauza prezenţei a numeroase urme de dinozaur în incinta sa. Ar putea fi vorba de una dintre cele mai lungi secvenţe de urme de dinozaur din lume, potrivit experților, și acestea sunt vechi de 113 milioane de ani.

„Majoritatea urmelor descoperite recent în diferite părţi ale râului din parc au fost lăsate de un Acrocanthosaurus”, a declarat Garcia. Dinozaurul a fost un teropod care la maturitate putea măsura cinci metri şi cântări şapte tone, potrivit CNN. El a lăsat aceste urme de dinozaur vechi de 113 milioane de ani.

Citește continuarea pe observatorsnews.ro