Descoperire demnă de Jurassic Park pe câmpul unui fermier. Ce au găsit experții

Pe câmpul unui fermier din Marea Britanie, experții au făcut p descoperire demnă de Jurassic Park, atunci când au găsit fosile vechi de aproximativ 183 de milioane de ani.

Publicat: 5 august 2022, 10:54

Fosilele au fost descoperite sub o pășune din Gloucestershire, Marea Britanie, de către sally și Neville Hollingworth, colecționari. Aceștia au descris fosilele drept extrem de bine conservate și o sursă de informații despre viața de acum sute de milioane de ani.

Fosilele din această situație au aparținut unor animale marine preistorice, scrie Interesting Engineering.

O echipă de paleontologi a început să investigheze rămășițele peștilor, reptilelor, caracatițelor și insectelor rare care au fost descoperite în roci.

Descoperire demnă de Jurassic Park pe câmpul unui fermier

Aceste fosile aparțin unei perioade în care Marea Britanie se află sub ape. Potrivit experților, fosilele sunt atât de bine conservate, încât pot distinge solzii, aripioarele și chiar și ochii creaturilor din această descoperire demnă de Jurassic Park.

În plus, a fost conservat bine și un cap de pește din Jurasic, numit Pachycormus. Acesta a rămas blocat în piatră într-o poziție în care pare să „sară de pe rocă”.

„Aceste fosile provin din Jurasicul inferior, mai specific, dintr-un timp numit Toarcian. Straturile de lut expuse la situl din apropiere de Stroud au oferit un număr semnificativ de fosile de vertebrate marine foarte bine conservate, ce sunt comparabile cu faimoasa fauna similară, extrem de bine conservată, din Strawberry Bank Lagerstätte, Ilminster, Somerset – un sit prehistoric în care se află fosile conservate excepțional,” au declarat soții Hollingworths.

Recent, fosila celui mai mare dinozaur carnivor din Europa a fost descoperită – ce dimensiune fantastică avea.

„Excavările de la Kings Stanley din ultima săptămână au scos la iveală un material bogat în fosile. Mai ales dintr-un strat rar de rocă ce nu a mai fost expus din secolul 19,” au continuat aceștia.

După 183 de milioane de ani, în această descoperire demnă de Jurassic Park, aceste fosile au fost scoase la iveală.

Experții vor să găsească mai multe fosile în acest sit

Dr. Dean Lomax, un paleontolog din cadrul Universității din Manchester, susține că noua descoperire va ajuta expediții științifice viitoare.

„Locațiile de pe sol cu fosile ca acestea sunt rare în Marea Britanie,” a declarat dr. Lomax. „Fosilele pe care le-am adunat cu siguranță vor forma baza unor proiecte de cercetare timp de ani de zile de acum încolo.”

„Situl e chiar remarcabil. Cu numeroase fosile conservate superb, ale unor animale antice care au trăit în marea din Jurasic care acoperea o parte din Marea Britanie atunci,” a declarat dr. Lomax despre această descoperire demnă de Jurassic Park.

Experții speră acum că prin studierea ariei, vor putea pune baza și unui program STEM local. Acesta ar oferi oportunități pentru grupurile din comunitate și școlile locale să se implice în cercetare. Experții vor să atragă și studenții în acest proiect și să exploreze zona pentru mai multe astfel de fosile inedite.

Recent, fosile de specii marine au fost găsite și în Elveția. Experții au analizat 300 de fosile găsite în Elveția, ce aparțin balenelor și delfinilor. Specii de delfini necunoscute până acum cutreierau oceanele în urmă cu 20 de milioane de ani. Aceștia se aflau inclusiv în marea care acoperea Elveţia, unde au fost descoperite sute de fosile din acea perioadă.

Jeff Bezos, pe scenă când a anunțat cofondarea The Climate Pledge, în 2019. Poartă o jachetă maro, cu o cămașă gri, pe fundal alb/ Iahtul lui Jeff Bezos costă 430 de milioane de euro