O nouă specie de dinozaur, cu mâini mici ca de T.rex, a fost descoperită. Ce dimensiune impresionantă avea

O nouă specie de dinozaur, cu membrele superioare mici ca ale specimenelor T.rex, a fost descoperită de paleontologi în Argentina.

Publicat: 27 iulie 2022, 7:43

Dinozaurul a primit denumirea de Meraxes gigas și a fost descoperit în regiunea Patagonia, din Argentina. Specimenul avea o lungime de 11 metri și o greutate de peste 4 tone, potrivit studiului publicat în jurnalul Current Biology.

Pe vremea când trăia dinozaurul, clima din zonă era umedă și cu temperaturi ridicate. În plus, ar fi fost presărată cu numeroase surse de apă și vegetație ce includea copaci imenși, susține Juan Canale, cel care a condus proiectul, scrie CNN

Dinozaurul era carnivor. Specia a făcut parte din grupul Carcharodontosauridae de dinozauri, ce a trăit în Cretacic, în urmă cu 145 – 66 de milioane de ani.

O nouă specie de dinozaur, cu mâini mici ca de T.rex, a fost descoperită

Paleontologii au anunţat joi descoperirea în Argentina a rămăşiţelor unei noi specii de dinozaur gigantic. Aceasta se remarcă printr-un cap enorm şi membre superioare de mici dimensiuni, informează AFP, scrie AGERPRES.

Meraxes gigas, o nouă specie de dinozaur, e o denumire inspirată de un dragon care apare în serialul Game of Thrones. Prădătorul carnivor a fost descoperit în urma săpăturilor efectuate pe o perioadă de patru ani în nordul Patagoniei argentiniene. Prima dată a fost găsit craniul, încă din 2012.

„Am câştigat la loto, l-am descoperit din prima dimineaţă” de săpături, a explicat pentru AFP Peter Makovicky din cadrul Universităţii Minnesota, Statele Unite.

Craniul măsoară peste 1.20 metri. Animalul peste 10 metri, la o greutate de circa patru tone. Membrele sale superioare nu erau mai lungi de 60 de centimetri, însă. Acestea erau „echivalentul a jumătate din craniu”. Această nouă specie de dinozaur nu putea să le utilizeze pentru a-şi „atinge cavitatea bucală”, o informație inedită despre specie.

Echipa de oameni de ştiinţă apreciază că dimensiune mică a membrelor superioare oferea animalului un anumit avantaj pentru a supravieţui.

Potrivit lui Makovicky, pe măsură ce capul creştea, devenea instrumentul dominant din arsenalul prădătorului. Acesta avea funcţia pe care membrele superioare o îndeplineau la specii mai mici. Membrele erau similare cu cele ale dinozarului T.rex, ce ar fi avut sânge cald, potrivit unui nou studiu.

Experții vor să afle ce rol aveau brațele mici ale dinozaurului

Juan Canale, coautor al studiului şi şef de proiect al muzeului Ernesto Bachmann din Neuquen, în sudul Argentinei, merge încă şi mai departe cu explicaţiile.

„Sunt convins că aceste membre reduse ca dimensiuni aveau o funcţie. Scheletul arată importate inserţii musculare şi centuri pectorale dezvoltate complet. Labele sunt prevăzute aşadar cu muşchi puternici”, a explicat el într-un comunicat.

„Îşi puteau utiliza membrele pentru comportamentul reproductiv, cum ar fi să ţină femela în timpul împerecherii sau pentru a se sprijini după o pauză sau o cădere”.

Meraxes, o nouă specie de dinozaur, aa trăit pe Terra în urmă cu 90 până la 100 de milioane de ani. El a făcut parte dintre prădătorii din perioada cretacică. Aceşti dinozauri puteau trăi aproximativ 40 de ani, o vârstă avansată pentru dinozauri. Vânau probabil sauropozi, specie care a trăit în aceeaşi epocă. Resturile sauropozilor au fost descoperite în situl unde au fost realizate săpăturile.

Femeie care stă în pat și se uită în telefon. Experții au dezvăluit recent de ce nu trebuie să folosești telefonul în pat