Undele neobișnuite de pe suprafața Soarelui care nu pot fi explicate. Ce cred experții că sunt, de fapt

Undele neobișnuite de pe suprafața Soarelui, care nu pot fi explicate, au uimit experții. Izbucnirile de energie se mișcă la viteze ce „sfidează” explicațiile științifice.

Publicat: 25 martie 2022, 15:34

O echipa de experți din cadrul Abu Dhabi Center for Space Science a analizat observații din ultimii 25 de ani a undelor de energie de frecvență înaltă ale Soarelui. Specialiștii au descoperit un nou set de unde.

Acestea se mișcă în direcția opusă față de rotația stelei. În plus, se mișcă mult mai repede decât ar fi posibil din punct de vedere teoretic, scrie Daily Mail

Aceste unde apar în tipar de vortex, într-o mișcare circulară, pe suprafața Soarelui. Se mișcă la o viteză de 3 ori mai rapidă decât a celorlalte tipuri de unde descoperite pe stea.

Undele neobișnuite de pe suprafața Soarelui care nu pot fi explicate

Acestea sunt cunoscute drept unde retrograde de frecvență înaltă. Ele oferă informații esențiale despre cum funcționează steaua. Experții cred că ele pot duce la descoperirea unor noi legi ale fizicii, pe măsură ce studii viitoare vor explica modul în care se mișcă atât de rapid.

Interiorul Soarelui nu poate fi surprins în imagini de astronomia clasică, chiar și luâng în considerare tehnicile cu raze X și lumină infraroșie.

Ca urmare, experții trebuie să interpreteze elementele de pe suprafața stelei, pentru a înțelege ce se întâmplă în interior. Aceste analize includ și undele neobișnuite de pe suprafața Soarelui.

Aceste unde retrograde de frecvență înaltă au primit denumirea pentru că se mișcă în sens invers față de rotația stelei. Interacțiunile complexe între unde cunoscute deja și magnetism și gravitație ar putea contribui la viteza incredibilă a acestora.

„Dacă undele retrograde pot fi atribuite acestor procese, atunci această descoperire poate răspunde la unele întrebări pe care le avem despre Soare,” a declarat Chris Hanson, autorul studiului.

„Aceste noi unde, însă, nu par să fie rezultatul acestor procese și acest lucru e interesant, pentru că duc la un nou set de întrebări,” a continuat Hanson.

Undele neobișnuite de pe suprafața Soarelui care nu pot fi explicate pot ajuta la studierea Soarelui. Experții speră că pot înțelege mai bine potențialul impact pe care îl pot avea asupra Pământului. Studiul a fost publicat în Nature Astronomy.

Experții cred că acestea sunt unde ce nu pot fi explicate de principiile fizice actuale. Inițial, ei au crezut că aceste unde sunt ghidate de forța Coriolis, după care sunt modificate de câmpul magnetic și gravitație.

Atmosfera Soarelui e mult mai fierbinte decât suprafața sa

Dincolo de descoperirea undelor retrograde, un alt studiu a găsit o posibilă explicație pentru temperatura extremă a Soarelui. Atmosfera superioară a stelei e fierbinte, deși se află la cea mai mare distanță de nucleul ei. NASA a pătruns în atmosfera Soarelui pentru prima dată.

Într-un nou studiu, publicat în jurnalul Nature Astronomy, experți din cadrul Universității din Otago au propus o teorie prin care poate fi explicat fenomenul neobișnuit prin care atmosfera Soarelui e mai fierbinte decât suprafața sa.

Dincolo de undele neobișnuite de pe suprafața Soarelui, temperatura în acea zonă a stelei atinge și 6.000 de grade Celsius, potrivit The Independent. Un asteroid s-a prăbușit pe Pământ la 2 ore după ce a fost descoperit.

Chiar și așa, suprafața Soarelui e mai rece decât partea superioară a atmosferei. În această zonă, temperaturile pot atinge și 1 milion de grade Celsius. Experții cred că această căldură intensă e legată și de vântul solar.

Pată solară pe Soare, pe fundal negru, la fel ca „șarpele” de pe suprafața Soarelui