Un embrion de dinozaur perfect conservat a fost descoperit în China. Când a trăit Baby Yingliang

Oamenii de ştiinţă au anunţat că au descoperit un embrion de dinozaur perfect conservat într-un ou găsit în China în anul 2000.

Publicat: 22 decembrie 2021, 15:06

Embrionul de dinozaur perfect conservat reprezintă o reușit pentru lumea științifică. Potrivit experților, Baby Yingliang se afla pe punctul de a ieși din nou. Aceștia au estimat și ce vechime are oul și cărei specii ar putea aparține.

Potrivit experților, fosila embrionului e cea mai bună descoperită până acum, scrie BBC

Poate oferi informații despre specia de dinozaur respectivă, dar și despre legătura dintre reptile și păsări.

Un embrion de dinozaur perfect conservat a fost descoperit în China

Cercetătorii au precizat că embrionul se afla pe punctul de a ieşi din ou, la fel ca un pui de găină, şi estimează că are o vechime de cel puţin 66 de milioane de ani. Este considerat că aparţine unui oviraptorozaur. Acest dinozaur theropod, fără dinţi, a fost botezat Baby Yingliang.

Dr. Fion Waisum Ma a spus că este „cel mai bun embrion de dinozaur descoperit vreodată”, pentru că aceste e un exemplu perfect conservat. Descoperirea lui permite cercetătorilor să înţeleagă mai bine legătura dintre dinozauri şi păsările din zilele noastre.

Fosila arată că embrionul se află într-o poziţie curbată. Acest comportament a fost remarcat la păsări cu scurt timp înainte de eclozare. Din ce în ce mai multe detalii despre dinozauri au fost descoperite în ultimii ani.

„Acest lucru indică faptul că un astfel de comportament la păsările moderne a evoluat şi îşi are originea în strămoşii lor dinozauri”, a declarat dr. Ma pentru AFP.

Oviraptorozaurul, care se traduce ca „şopârlă ce fură ouă”, era un dinozaur cu pene care a trăit în regiuni care astăzi reprezintă Asia şi America de Nord, în timpul Cretacicului târziu. A trăit în urmă cu 100 şi 66 de milioane de ani. Un embrion de dinozaur perfect conservat aparține acestei specii.

Vezi imagini cu Baby Yingliang în GALERIA FOTO!

Imagine cu fosila Baby Yiingliang, un embrion de dinozaur perfect conservat, descoperit în China, pe fundal alb
Baby Yingliang a trăit în urmă cu aproximativ 66 de milioane de ani / Profimedia Images

Paleontologul prof. Steve Brusatte, care a făcut de asemenea parte din echipa de cercetare, a scris pe Twitter că aceasta este „una dintre cele mai uimitoare fosile de dinozaur” pe care le-a văzut vreodată şi că dinozaurul era pe punctul de a ieşi din ou.

Baby Yingliang măsoară 27 de cm în lungime, iar fosila se află la Yingliang Stone Nature History Museum din China. Oul a fost descoperit în Ganzhou, în 2000, dar s-a aflat în depozit următorii 10 ani. Le-a atras atenţia cercetătorilor când au început lucrările de construcţie la muzeu. Recent, experții au aflat de unde a provenit asteroidul care s-a izbit de Pământ pe vremea dinozaurilor.

Citește continuarea pe observatornews.ro