Cum se aude câmpul magnetic al Pământului. Experții au dezvăluit sunetul surprinzător

Te-ai întrebat cum se aude câmpul magnetic al Pământului? Experții au, în sfârșit, un răspuns și au făcut publică o înregistrare cu zgomotul surprinzător.

Publicat: 31 octombrie 2022, 12:01

Câmpul magnetic al Pământului reprezintă o caracteristică extrem de importantă a planetei, ce ne protejează, printre altele, și de radiația cosmică. Nu mulți știu că acest câmp are și un sunet neobișnuit.

Experți din cadrul Agenției Spațiale Europene (ASE) au făcut publică o întregistrare de 5 minute cu acest sunet, scrie Live Science.

Cu ajutorul înregistrării, publicul poate afla, în sfârșit, ce zgomot scoate câmpul magnetic al Pământului.

Cum se aude câmpul magnetic al Pământului

Magnetismul intern al Pământului, numit magnetosferă, generează un câmp în jurul suprafeței Pământului. În formă de cometă, acest câmp ne protejează de radiațiile solare și cea generată de particulele cosmice. În plus, nu permite erodarea atmosferei de către vântul solar, scrie NASA

Puțini știu, însă, cum se aude câmpul magnetic al Pământului. Experți din cadrul Universității Tehnice din Danemarca au surprins semnale magnetice. Acestea au fost măsurate de misiunea cu sateliți a ASE, numită Swarm. Misiunea a avut scopul de a monitoriza și analiza câmpul magnetic.

Experții au transformat aceste date în sunete. Într-un final, au obținut o înregistrare audio de 5 minute, ce include sunete surprinzătoare. Aceasta au fost descrise ca fiind similare cu pocnituri și scârțâit. În plus, unele dintre zgomote au fost descrise de internauții care le-au auzit drept „ciudate” și „groaznice” și au fost asemănate cu sunetul pe care îl scoate un om când respiră.

Descoperirea a fost făcută publică pe 24 octombrie. De atunci, boxe din Piața Solbjerg, Copenhaga, Danemarca, au emis înregistrarea de 3 ori pe zi, pe orele 8 dimineața, 13 și 19, până pe 30 octombrie.

„Am primit acces la un sistem de sunet foarte interesant, ce include 30 de boxe săpate în pământul din Piața Solbjerg, în Copenhaga,” a declarat Klaus Nielsen, din cadrul universității, ce a luat parte la proiectul care a dezvăluit cum se aude câmpul magnetic al Pământului.

„Sunetul câmpului magnetic al Pământului e acompaniat de o reprezentare a unei furtuni geomagnetice ce a rezultat în urma unei furtuni solare, pe 3 noiembrie 2011 și chiar suna înfricoșător,” a continuat Nielsen.

Cum protejează câmpul magnetic Pământul

Spre deosebire de Mercur, Venus și Marte, Pământul e înconjurat de un câmp magnetic imens, numit magnetosferă. Această magnetosferă generează forțe puternice, dinamice, în centrul planetei, potrivit NASA.

Câmpul magnetic ne protejează planeta de erodarea atmosferei, ce poate fi cauzată de vântul solar. Acesta e compus din particule pe care Soarele le emite constant în direcția planetei. Acum, experții au dezvăluit și cum se aude câmpul magnetic al Pământului.

Află și ce s-ar întâmpla dacă rotația Pământului s-ar opri – planeta s-ar transforma complet.

În plus, magnetosfera ne protejează și împotriva radiației emise de ejecțiile de masă coronară. Acestea sunt nori imenși de plasmă și radiație solare. Alt risc la care nu suntem expuși datorită câmpului magnetic e cel provocat de razele cosmice, care vin din spațiu.

Magnetosfera are rolul unui strat de protecție, care respinge această energie, care ar putea fi dăunătoare vieții de pe Pământ. Cea mai mare parte din această energie ajunge în zonele numite Van Allen Belts.

Persoană care ține capsule de detergent în mână, deasupra unor rufe. Potrivit experților, substanța din pelicula capsulelor de detergent e periculoasă