Specia de papagal Spix a fost salvată. Un stol este din nou în sălbăticie, după 20 de ani

Specia de papagal Spix, ce a devenit celebră cu ajutorul filmului Rio, a reapărut în natură, spre încântarea experților și localnicilor.

Publicat: 24 iulie 2022, 7:23

În ultimele decenii, biodiversitatea planetei a avut de suferi din cauza acțiunilor umane și a încălzirii globale. Numeroase specii au avut de suferit, printre care se numără și papagalul albastru de Brazilia, numit și Spix.

Recent, un stol de papagali Stix a fost observat în sălbăticie.

Specia de papagal Spix a fost salvată

Papagalii ”Spix”, dispăruți din sălbăticie acum mai bine de două decenii, au reapărut în Brazilia. Cercetătorii au înregistrat un succes răsunător în eforturile lor de a salva specia.

Aceste păsări trăiesc în junglă, însă puținele exemplare rămase în ultimii ani se mai regăseau doar în captivitate. Cauza ar fi defrișările masive ale pădurilor tropicale. Pentru că experții au depus eforturi semnificative, specia de papagal Spix a fost salvată.

Un stol se înalță acum triumfător peste copacii verzi din America de Sud, după ce opt exemplare au fost eliberate pentru a se înmulți până la primăvară. Povestea acestei specii a devenit populară după ce a fost ilustrată în filmele de desene animate Rio, care au făcut, în timp, înconjurul lumii.

Recent, cercetătorii MIT au anunțat ar fi descoperit un mod de a combate încălzirea globală – ce vor să lanseze în spațiu.

Papagalii au devenit un simbol local pentru eforturile de conservare, alături de alte specii care trăiesc în jungla locală. Pădurea Amazoniană e una dintre cele mai importante locații din lume, din punct de vedere al biodiversității.

Și recolta globală de cafea e în pericol. Află ce s-ar putea întâmpla cu una dintre cele mai cunoscute băuturi din lume.

Numeroase specii pe cale de dispariție trăiesc în acest mediu. În ultimii ani, el a fost afectat de încălzirea globală și de activitatea umană, precum numeroase alte zone de pe Pământ.

Citește continuarea pe observatornews.ro