Cercetătorii MIT ar fi descoperit un mod de a combate încălzirea globală. Ce vor să lanseze în spațiu

Cercetătorii MIT ar fi descoperit un mod de a combate încălzirea globală, cu ajutorul unei metode inedite ce presupune „bule spațiale”.

Publicat: 11 iulie 2022, 12:55

În ultimele decenii, experții au tras un semnal de alarmă cu privire la încălzirea globală. De-a lungul timpului, au existat mai multe metode propuse de a încetini sau opri acest fenomen. Multe dintre ele s-au concentrat pe gazele cu efect de seră, ce sunt emise în atmosferă.

În ciuda eforturilor recente de a diminua emisiile gazelor cu efect de seră, scăderea nu e îndeajuns de accelerată pentru a opri fenomenul.

Acum, ingineri din cadrul MIT au revenit asupra unei idei veche de mai multe decenii, pentru a încerca să oprească efectele încălzirii globale, scrie Science Alert.

Cercetătorii MIT ar fi descoperit un mod de a combate încălzirea globală

Experții au propus o soluție ce poate fi folosită cât timp oamenii încearcă să renunțe la combustibili fosili, în favoarea surselor de energie verzi. Ei au propus lansarea unui parasol, creat din bule. Acestea ar crea un fel de platformă, ce ar putea oferi umbră.

Ideea a fost propusă inițial la finalul anilor 1980. Atunci, experții s-au gândit la un fel de umbrelă spațială, pentru a bloca o parte din radiația solară.

Acum, cercetătorii de MIT ar fi descoperit o altă metodă de a combate încălzirea globală. Potrivit Science Alert, un astfel de plan nu ar fi la fel de periculos precum alte proiecte ce propun să reflecte lumina de pe suprafața Pământului înapoi în spațiu.

Chiar dacă un astfel de scut orbital e fezabil, materialul din care ar fi făcute aceste bule trebuie să aibă proprietăți inedite. Cercetătorii de la MIT vor un studiu menit să testeze fezabilitatea unei platforme realizate din bule. Aceasta ar avea o mărime comparabilă cu cea a Braziliei, una dintre cele mai mari țări din lume.

Încălzirea globală poate să aibă repercusiuni notabile. Potrivit estimărilor experților, tundra siberiană ar putea să dispară. În plus, specialiștii au observat și fenomenul „zăpezii sângerii”.

Cu acest plan, cercetătorii de la MIT ar fi descoperit o metodă inedită de a combate fenomenul încălzirii globale. Chiar dacă, teoretic, o astfel de metodă ar fi eficientă, sunt necesare studii pentru a verifica dacă e posibilă.

Cum ar funcționa „bulele spațiale”

Acese bule trebuie să fie create dintr-o substanță omogenă, precum siliconul topic. Trebuie să fie testată, însă, grosimea ideală pentru învelișul bulelor. Acest strat trebuie să fie capabil să reflecte o varietate de unde de radiație solară. Un posibil beneficiu al acestei metode e că un strat de bule poate fi lansat dezumflat, urmând să fie umflat în spațiu. Acest lucru ar putea optimiza costurile.

În plus, cercetătorii de la MIT ar fi descoperit această metodă, ce poate fi reversibilă. Teoretic, dacă planul nu funcționează așa cum se estimează, aceste bule pot fi sparte.

La fel ca alte sugestii similare pentru un scut solar, platforma de „bule spațiale” trebuie să fie ținută în orbită natural, între Soare și Pământ. Astfel, nu vor fi necesare sisteme de ghidare complexe.

Inginerii speră ca întregul sistem să fie capabil să reducă nivelul de raze solare. Acestea ar crește temperatura Pământului cu 1.8%, în contextul încălzirii globale, potrivit studiilor precedente. Un obstacol important în acest plan e materialul din care pot fi realizate aceste sfere.

„Credem că prin realizarea studiilor de fezabilitate axate pe un scut solar și prin avansarea lor la următorul nivel, putem ajuta la luarea unor decizii informate în următorii ani, dacă metodele de geo-inginerie devin urgente,” a declarat Carlo Ratti, profesor de tehnologii urbane din Cadrul MIT Senseable City Lab.

Un asteroid imens s-a îndreptat către Pământ pe 4 august. Ce dimensiune impresionantă are