O fetiță de 11 ani a descoperit un „monstru marin gigant”. Ce dimensiune fantastică avea viețuitoarea

O fetiță de 11 ani a descoperit un „monstru marin gigant”, considerat unul dintre cei mai eficienți prădători din istoria cunoscută.

Publicat: 19 aprilie 2024, 7:23

Experții au identificat ceea ce a fost probabil cea mai mare reptilă marină din istorie. Creatura era mai lungă decât 2 autobuze și a trăit în urmă cu 202 de milioane de ani alături de dinozaurii care au dominat planeta.

O mandibulă fosilizată a fost descoperită în 2016 pe o plajă din Somerset, Marea Britanie, de către un vânător de fosile, scrie BBC News

În 2020, o fiică și tatăl ei au găsit o mandibulă similară. Potrivit experților, aceste mandibule aparțin 2 reptile ihtiozaur ce ar fi avut o lungime de peste 25 de metri. Ihtiozaurii au fost numiți de mulți experți drept „monștri marini giganți”.

O fetiță de 11 ani a descoperit un „monstru marin gigant”

Un maxilar fosilizat descoperit de o fetiţă britanică şi de tatăl ei pe o plajă din comitatul Somerset, Anglia, aparţine unei reptile marine gigantice care a trăit în urmă cu 202 milioane de ani.

Creatura a fost, se pare, unul dintre cele mai mari animale ce au trăit vreodată pe Terra, informează Reuters, scrie Agerpres. Acest „monstru marin gigant” domina apele în urmă cu sute de milioane de ani.

Cercetătorii au precizat că osul, denumit surangular, provine de la o varietate de reptilă oceanică cunoscută sub numele de ihtiozaur. Pe baza dimensiunilor osului în comparaţie cu acelaşi os de la ihtiozaurii înrudiţi, cercetătorii au estimat că această creatură din Triasic, pe care au botezat-o Ichthyotitan severnensis, avea o lungime cuprinsă între 22 şi 26 de metri.

E posibil să fi fost cea mai mare reptilă marină cunoscută. Ar fi rivalizat cu cele mai masive varietăţi de balene care trăiesc în zilele noastre. Balena albastră e considerată cel mai mare animal de pe planetă. Poate atinge o lungime de 30 de metri.

Reptilele marine dominau oceanele lumii în perioada în care dinozaurii dominau uscatul. Ihtiozaurii au evoluat din strămoşi tereştri şi au prosperat timp de circa 160 de milioane de ani. Au dispărut cu aproximativ 90 de milioane de ani în urmă. Aveau diferite mărimi şi forme, se hrăneau cu peşti, cu specii înrudite cu calamarii sau cu alte reptile marine, fiind totodată vivipari.

Acest „monstru marin gigant” a fost descoperit pe o plajă din Marea Britanie cunoscută pentru fosilele sale.

Viețuitoarea a fost unul dintre cele mai mari animale care a trăit vreodată

Ihtiotitanul este cunoscut doar din două maxilare. Unul dintre acestea a fost descoperit de Ruby Reynolds şi de tatăl ei, Justin Reynolds, în 2020. Descoperirea a avut loc în localitatea Blue Anchor din comitatul Somerset. Al doilea maxilar de ihtiotitan a descoperit în 2016 de-a lungul coastei Somerset, în localitatea Lilstock.

”Este destul de remarcabil dacă ne gândim că ihtiozauri gigantici, de mărimea unei balene albastre, înotau în oceane în perioada în care dinozaurii colindau uscatul pe teritoriul de azi al Regatului Unit, în timpul Triasicului”, a spus paleontologul Dean Lomax, profesor afiliat la Universitatea din Manchester şi Universitatea din Bristol, autorul principal al studiului publicat în revista PLOS ONE despre acest „monstru marin gigant”.

Ruby Reynolds avea 11 ani la momentul descoperirii. Căuta fosile pe plajă alături de tatăl ei când au zărit un fragment de surangular. Ruby a cercetat în continuare zona şi a descoperit un al doilea fragment – mult mai mare decât primul – parţial îngropat în noroi. Ulterior, l-au contactat pe Lomax, expert în ihtiozauri, şi alte fragmente de os au fost apoi dezgropate.

Datorită contribuţiei ei la această descoperire, Ruby Reynolds a fost comparată cu Mary Anning. Aceasta a fost o geoloagă şi căutătoare de fosile britanică din secolul al XIX-lea. Printre altele, Mary a descoperit fosile de ihtiozaur pe când avea 12 ani.

”Cred că Mary Anning a fost o paleontologă senzaţională. Și este uimitor să fii comparat cu ea”, a spus Ruby Reynolds.

Lună plină mare, pe cer albastru, ca ultima Super Lună a anului 2022