NASA a surprins ultimele momente din viața unei stele. Ce se întâmplă înainte să moară

Cu ajutorul Telescopului James Webb, NASA a surprins ultimele momente din viața unei stele, aflată în nebuloasa planetară NGC 3132.

Publicat: 14 iulie 2022, 7:23 / Actualizat: 14 iulie 2022, 13:08

James Webb a ajutat experții să vadă obiecte cosmice care au fost ascunse până acum. Nebuloasele planetare, precum NGC 3132 sunt structuri de gaze și praf, emise de stele care mor.

Cu ajutorul capacităților infraroșii impresionante, James Webb a dezvăluit detalii inedite ale nebuloasei planetare. Printre acestea se numără cea de-a 2-a stea a nebuloasei.

Experții au reușit să surprindă o imagine completă a ei, alături de alte structuri excepționale care sunt create pe măsură ce stelele influențează gazul și praful din jurul lor, potrivit site-ului oficial NASA

NASA a surprins ultimele momente din viața unei stele

Cu ajutorul noilor detalii, surprinse în ultimele faze din viața unei stele, experții vor avea o înțelegere mai profundă a modului în care evoluează și se transformă aceste obiecte cosmice extraordinare.

NASA a surprins ultimele momente din viața unei stele cu Telescopul James Webb, cel mai complex observator spațial de până acum. Imaginile prezintă mai multe galaxii pe fundal. Multe dintre punctele de lumină colorate sunt galaxii, nu stele.

Steaua mai puțin luminoasă, din centrul imaginii, a emis cercuri de gaze și praf timp de mii de ani, în toate direcțiile. Steaua se află la aproximativ 2.500 de ani-lumină distanță de Pământ.

Webb le va permite experților să înțeleagă ce molecule sunt prezente în acest proces. În plus, localizarea lor în masa de gaz și praf va ajuta specialiștii să înțeleagă mai bine aceste obiecte.

Dacă ar fi reprezentată 3D, nebuloasa planetară ar arăta precum 2 domuri, cu o gaură imensă între ele. Două stele afectează modul în care se transformă zona. NASA a surprins ultimele momente din viața unei stele, ce e înconjurată de praf.

Steaua mai luminoasă se află în primele stadii ale evoluției sale. Cel mai probabil, va emite propria nebuloasă planetară pe viitor. Cum stele orbitează una în jurul celeilalte, „amestecă” substanțele din zonă, ceea ce duce la tipare asimetrice.

Straturile de gaz și praf vor dispărea în mii de ani

Nebuloasele planetare trăiesc zeci de mii de ani. Ca urmare, imaginile surprinse cu James Webb ajută la observarea lor lentă. Fiecare dom (sau scoarță) a fost emis de stea și oferă experților posibilitatea să măsoare precis gazele și praful care se află în ele.

NASA a surprins ultimele momente din viața unei stele, cercetare ce poate ajuta la dezvoltarea studierii acestor obiecte cosmice.

Pe măsură ce steaua emite scoarțe de material, praful și moleculele se formează în ele. Ca urmare, mediul din zonă e schimbat pe măsură ce steaua emite din ce în ce mai mulți compuși.

Praful va schimba împrejurimile. Pentru că poate rezista o perioadă îndelungată în spațiu, praful ar putea străbate spațiul timp de miliarde de ani. În plus, poate fi încorporat în alte stele sau planete pe viitor. În câteva mii de ani, straturile delicate de praf și gaze vor dispărea.

Recent, NASA a dezvăluit mai multe imagini color surprinse cu telescopul James Webb. Prima imagine din serie a fost prezentată chiar de către președintele Joe Biden.

Imagine cu Telescopul James Webb, în spațiu