NASA a descoperit un „super-Pământ” apropiat de noi. Unde se află planeta care ar putea fi locuită

NASA a descoperit un „super-Pământ” apropiat de propria noastră planetă, care se află în „zona locuibilă” față de propria sa stea.

Publicat: 6 februarie 2024, 12:31

Noua exoplaneta se află „destul de aproape de noi”, adică la aproximativ 137 de ani-lumină distanță. Potrivit NASA, aceasta se află în „zona locuibilă”. Adică o distanță îndeajuns de mare de steaua sa pentru ca formele de viață să poată exista pe suprafață.

Planeta a fost numită TOI-715 b și are un diametru de aproximativ 1.5 ori mai mare decât Pământul, scrie ABC News

Planeta orbitează în jurul unei stele mici, de culoare roșie.

NASA a descoperit un „super-Pământ” apropiat de noi

Același sistem ar putea avea și o a 2-a exoplanetă, de mărimea Pământului. Dacă existența sa va fi confirmată, atunci „va deveni cea mai mică planetă din zona locuibilă descoperită de TESS [the Transiting Exoplanet Survey Satellite] până acum,” susțin experții NASA.

Acum că NASA a descoperit un „super-Pământ”, experții vor să se asigure că planeta poate susține viața. Potrivit cercetătorilor, aceasta ar fi în „zona locuibilă”. Ar avea temperatura corectă pentru existența apei lichide, un element esențial pentru susținerea vieții”, potrivit agenției.

NASA susține că „mulți alți factori trebuie să se alinieze, desigur”, înainte ca planeta să poate fi considerată locuibilă 100%.

Măsurătorile efectuate până acum plasează noua planetă și posibil cea alăturată în „poziția optimă” față de steaua lor.

NASA susține că distanța scurtă între planete și steaua lor duce la un 1 an de doar 19 zile. Steaua, o pitică roșie, e mai mică și mai rece decât propriul nostru Soare. Orbita mai mică înseamnă că „planete sunt mai ușor de detectat și observate mai frecvent”, susține NASA, ce a descoperit un „super-Pământ” la doar 137 de ani-lumină distanță.

De când a fost lansat în 2018, TESS a ajutat la detectarea mai multor planete precum TOI-715 b. Acestea pot fi studiate mai îndeaproape de Telescopul James Webb.

Planeta va fi studiată cu ajutorul telescopului James Webb

James Webb a fost creat nu doar pentru a detecta exoplanete. Ci pentru a „explora compoziția atmosferei lor, ceea ce poate oferi indicii despre potențiala prezență a vieții”, susține NASA.

Studiul a fost condus de Georgina Dransfield, expertă în cadrul Universității din Birmingham, Marea Britanie. Descoperirea a fost publicată în jurnalul Monthly Notices of the Royal Astronomical Society.

Aceasta nu e prima dată când NASA a descoperit un „super-Pământ”.

În 2022, mișcarea unei stele pitice a dezvăluit prezența unei planete ce ar putea fi încadrată în categoria Super-Pământ. Aceasta orbitează în jurul stelei la o distanță ce ar putea însemna că e capabilă să găzduiască viața.

Steaua roșie pitică, numită Ross 508, se află la o distanță de 36.5 de ani-lumină de Pământ.

Steaua nu e suficient de luminoasă încât să poată fi văzută cu ochiul liber. Astronomii au confirmat, însă, că în jurul ei orbitează o planetă ce are o masă de 4 ori mai mare decât cea a Pământului. Potrivit teoriilor existente, masa planetei ar indica faptul că aceasta e terestră – sau formată din pietre. Șansele sunt mici ca ea să fie o planetă gazoasă, susțin experții.

Stația Spațială Tiangong, pe fundal negru cu planeta Pământ. Atronauții au ajuns la bordul Stației Spațiale Tiangong