Ce a descoperit China pe Lună. Ar putea ajuta explorarea satelitului natural pe viitor

Experții au dezvăluit ce a descoperit China pe Lună, ce ar putea ajuta la explorarea satelitului natural pe viitor.

Publicat: 29 noiembrie 2023, 7:23 / Actualizat: 29 noiembrie 2023, 15:23

Luna reprezintă următoarea frontieră pentru expansiunea umană. Un centru de cercetare sau o bază lunară pe satelitul natural al Pământului ar ușura explorarea altor planete din Sistemul Solar, precum Marte.

Până acolo, însă, Luna trebuie studiată pentru a afla ce resurse naturale se găsesc pe ea, potrivit BBC News.

Dacă vor fi găsite suficiente resurse naturale, atunci construirea unei baze lunare va fi posibilă mai repede.

Ce a descoperit China pe Lună

Oamenii de ştiinţă dintr-o echipă internaţională condusă de cercetători din China au cartografiat cu mare precizie compoziţia chimică a scoarţei lunare. Au furnizat astfel date cheie pentru studierea evoluţiei Lunii, informează agenţia de presă Xinhua, scrie AGERPRES

Compoziţia chimică a scoarţei lunare este esenţială pentru identificarea caracteristicilor petrologice. Cu ajutorul lor, oamenii de ştiinţă vor putea să înţeleagă mai bine evoluţia satelitului natural al Terrei. În plus, aceste informații vor ajuta la studierea Lunii pentru construirea unei baze lunare

Cartografierea chimică existentă e bazată pe probele lunare colectate de misiunile spaţiale Apollo şi Luna. A putut să dezvăluie evoluţia Lunii doar până în urmă cu 3 miliarde de ani. A ratat perioada târzie, de o importanţă critică din evoluţia sa.

Din fericire, s-a dovedit că eşantioanele lunare aduse pe Terra de misiunea chineză Chang’e-5 conţin informaţii importante despre activitatea vulcanică „tânără” a Lunii. Acestea datează din urmă cu 2 miliarde de ani. Precum şi despre compoziţia specifică a materialelor prelevate.

Echipa de cercetare a estimat cu exactitate conţinutul principalelor elemente de pe scoarţa lunară prin combinarea datelor obţinute din eşantioanele furnizate de misiunile Chang’e-5, Apollo şi Luna cu un model de inversie bazat pe învăţare profundă, a declarat Yang Chen, profesor la Universitatea Jilin.

Cercetătorii au creat ulterior o nouă hartă a distribuţiei compoziţiei chimice a suprafeţei lunare, cu o precizie şi o rezoluţie ridicate. Acestea reflectă în mod cuprinzător caracteristicile chimice ale scoarţei selenare. Astfel, China a descoperit pe Lună compoziția chimică a satelitului natural.

Experții au calculat compoziția exactă a Lunii, satelitul natural al Pământului

Ei au calibrat, de asemenea, unităţile tinere de bazalt pe baza conţinutului nou calculat de elemente. Ceea ce va oferi date fiabile pentru studiile care privesc istoria activităţii magmatice şi a evoluţiei termice din perioada lunară târzie. Precum şi pentru viitoarele misiuni de aducere pe Terra a unor eşantioane lunare, a declarat profesorul Yang Chen.

Studiul a fost realizat în comun de Universitatea Jilin, Observatoarele Astronomice Naţionale ale Academiei Chineze de Ştiinţe, Universitatea Trento din Italia, Universitatea din Islanda şi alte instituţii de cercetare chineze şi străine. Astfel, o echipa condusă de experți din China a descoperit pe Lună compoziția chimică a satelitului.

Ouyang Ziyuane unul dintre cei mai importanţi oameni de ştiinţă chinezi. E prim cercetător-şef al proiectului sondei lunare a Chinei și a participat, de asemenea, la acest studiu.

Studiul a fost publicat recent în revista Nature Communications.

Astfel de studii sunt esențiale nu doar pentru istoricul Lunii, ci și pentru viitorul satelitului. NASA și alte agenții spațiale vor să creeze baze lunare. Acestea ar ajuta la explorarea Sistemului Solar pe viitor.

Cer întunecat de noapte, cu galaxie, deasupra unui lac, în nuanțe de albastru și roz, pentru a ilustra de ce e cerul întunecat noaptea