Jupiter se va afla la cea mai mică distanță de Pământ în ultimii 59 de ani. Când va avea loc fenomenul inedit

Jupiter se va afla la cea mai mică distanță de Pământ în ultimii 59 de ani, atunci când va și intra în opoziție. Fenomenul astronomic inedit va avea loc pe 26 septembrie.

Publicat: 23 septembrie 2022, 15:43

Potrivit experților, cei care se vor uita pe cer vor vedea un spectacol astronomic inedit. Jupiter va fi vizibilă toată noaptea. Văzută de pe Pământ, opoziția apare atunci când un obiect astronomic apare pe cer din partea de est, atunci când Soarele apune în vest. Ca urmare, obiectul și Soarele sunt în părți opuse ale Pământului.

La fiecare 13 luni, Jupiter se află în opoziție. În această poziție, pare mai mare și mai luminos decât în orice altă perioadă a anului, scrie SciTech Daily

De această dată, însă, Jupiter va fi cel mai aproape de planeta noastră în ultimii 59 de ani.

Jupiter se va afla la cea mai mică distanță de Pământ în ultimii 59 de ani

Pământul și Jupiter nu orbitează în jurul Soarelui în cercuri perfecte. Ca urmare, planetele trec una de cealaltă la distanțe diferite de-a lungul anului. Fenomenul din acest an e cu atât mai spectaculos pentru că cea mai apropiată distanță dintre Jupiter și Pământ are rar loc când planeta se află în opoziție.

Jupiter se va afla la cea mai mică distanță de Pământ în ultimii 59 de ani, respectiv 367 de milioane de mile în cel mai apropiat punct. E aproximativ aceeași distanță înregistrată în 1963. La punctul cel mai îndepărtat, Jupiter se află la aproximativ 600 de milioane de mile de Pământ.

Fenomenul astronomic va putea fi observat de pe Pământ chiar și cu ajutorul unui binoclu.

„Cu un binoclu bun, banda centrală și 3 sau 4 dintre sateliții galileeni (luni) ar trebuie să fie vizibili,” a declarat Adam Kobelski, cercetător în cadrul NASA Marshall Space Flight Center. „E important să ne amintim că Galileo a observat aceste luni cu un sisetm optic din secolul 17. Una dintre nevoile principale e un suport stabil pentru orice sistem veți folosi.”

Pentru o imagine și mai clară, Kobelski recomandă un telescop mai mare. Astfel, ai putea vedea și marea pată roșie de pe Jupiter.

Locația ideală pentru a urmări acest fenomen, când Jupiter se va afla la cea mai mică distanță de Pământ, e la înălțime, într-o zonă întunecată și uscată.

Fenomenul va fi vizibil și în zilele apropiate de 26 septembrie

Potrivit lui Kobelski, cea mai bună priveliște pe cer va avea loc pe 26 septembrie. Dar fenomenul va fi vizibil și în celelalte zile.

„Priveliștea va fi foarte bună și cu câteva zile înainte și după 26 septembrie,” a declarat Kobelski. „Așa că bucurați-vă de vremea bună în jurul acestei date pentru a vă uita pe cer. Dincolo de Lună, ar trebui să fie unul dintre cele (dacă nu chiar cel) mai strălucitoare obiecte de pe cer.”

Pentru că Jupiter se va afla la cea mai mică distanță de Pământ, și 3 – 4 dintre lunile sale vor fi vizibile. Cei care se uită pe cer ar putea vedea Io, Europa, Ganymede și Callisto, cei mai mari sateliți naturali ai planetei. Aceștia sunt numiți sateliții galileeni, după Galileo Galilei, care i-a descoperit.

Hartă cu toate cele 7 continente, diferite față de primele continente ale Pământului