Imagine uimitoare cu Pământul și Luna, surprinsă de nava Orion. Cum arată de la sute de mii de kilometri distanță

Nava Orion, lansată recent de NASA în cadrul proiectului Artemis, a surprins o imagine uimitoare cu Pământul și Luna, în care satelitul natural pare mai mare decât planeta.

Publicat: 29 noiembrie 2022, 13:11

Misiunea lunară Artemis 1 e transmisă în direct de către NASA, cu ajutorul imaginilor surprinse de către nava Orion. Aceasta zboară într-o orbită lunară retrogradă îndepărtată și va atinge un record de distanță, înainte să revină pe Pământ.

Cei interesați pot urmări transmisiunea și pot vedea cum arată Pământul și Luna de la sute de mii de kilometri distanță.

În imagini, Luna pare mai mare decât Pământul. Deși, în realitate, Luna are aproape un sfert din diametrul Pământului, în imagini apare o iluzie optică, în care pare mai mare. Acest lucru e cauzat de unghiul la care a fost surprinsă imaginea. Nava Orion e mai apropiată de satelitul natural decât de planeta noastră, potrivit Space.com

Imagine uimitoare cu Pământul și Luna, surprinsă de nava Orion

NASA transmite imagini incredibile din cadrul proiectului Artemis 1, cu ajutorul navei Orion. Aceasta a depășit distanța de 435.000 de kilometri de Pământ.

Orion zboară pe o orbită lunară retrogradă distantă, adică orbitează opusul căii Lunii în jurul Pământului. Astfel, a putut surprinde o imagine uimitoare cu Pământul și Luna.

Cei interesați pot urmări transmisiunea în direct pe Internet, într-un proiect de colaborare între IBM și NASA, cu ajutorul camerelor Orion.

Vezi mai multe imagini surprinse de capsula Orion în GALERIA FOTO!

Nava Orion a surprins o imagine uimitoare cu Pământul și Luna, pe fundal negru
Nava Orion a surprins o imagine uimitoare cu Pământul și Luna, în care satelitul natural pare mai mare decât planeta / Profimedia Images

Imaginile din cadrul misiunii vor ajuta experții să estimeze mai precis numeroase elementele viitoare din programul Artemis. NASA vrea să se asigure că nava e pregătită să transporte oameni, pentru viitoarele misiuni lunare. Următoarele vor fi Artemis 2 (ce va orbita în jurul Lunii în 2024) și Artemis 3. Ultima are ca scop aselenizarea astronauților în 2025 sau 2026.

Și misiunile Apollo au transmis imagini din acea zonă în 1960 și 1970, dar acestea sunt primele de înaltă definiție surprinse până acum, dintr-un punct atât de îndepărtat.

Apollo 8 a transmis imagini alb-negru pe 24 decembrie 1968, de Crăciun, cu Luna. În cadrul misiunii Apollo 8, astronauții Frank Borman, Jim Lovell și Bill Anders au devenit primii oameni care au zburat în jurul Lunii. Acum, Orion a surprins o imagine uimitoare cu Pământul și Luna.

Orion se va întoarce pe Pământ pe 11 decembrie

În 1990, Voyager 1 a surprins celebra imagine cu „punctul albastru”, ce reprezenta Pământul. Nava se afla dincolo de planeta Neptun atunci când a surprins imaginea.

Nava Orion se va întoarce pe Pământ pe 11 decembrie, după ce a petrecut 25 de zile în spațiu. Capsula va ateriza în ocean, pe coasta Californiei, potrivit estimărilor experților. Până atunci, nava va transmite în continuare, dincolo de această imagine uimitoare cu Pământul și Luna.

Artemis I e prima misiune lunară capabilă să aibă personal, lansată de NASA, din ultimii 50 de ani. Capsula Orion a fotografiat recent și zonele în care au aselenizat misiunile Apollo 11, 12 şi 14, pentru că s-a aflat la distanță mică față de Lună.

Misiunea Artemis 1 este un zbor de testare, pentru a testa capacitatea navei pentru viitoarele proiecte lunare. Astfel, niciun astronaut nu se află de această dată în interiorul capsulei. EXperții au introdus în capsulă  trei manechine. Acestea sunt acoperite cu mii de senzori.

Cometă mare, pe fundal negru. NASA a confirmat recent cea mai mare cometă descoperită până acum