NASA a surprins Soarele „zâmbind”. Ce a provocat efectul neașteptat

După mai multe reușite astronomice spectaculoase, NASA a surprins Soarele „zâmbind”, într-o imagine care a devenit virală.

Publicat: 30 octombrie 2022, 10:14

Cu ajutorul Telescopului James Webb, astronomii au reușit să surprindă obiecte cosmice inedite, ce pot rescrie legile universului. Acum, NASA a făcut publică o imagine mai amuzantă din spațiu.

În imagine apare Soarele, steaua din centrul Sistemului Solar, ce pare să zâmbească, scrie Science Alert

Aceasta e, însă, o iluzie, creată de caracteristici mai puțin cunoscute ale Soarelui.

NASA a surprins Soarele „zâmbind”

În realitate, „zâmbetul” e cauzat de găuri coronare. În aceste zone, au loc explozii rapide, în care vântul solar e împins în spațiu, potrivit NASA.

Pe suprafața Soarelui au loc mai multe fluctuații de energie. De această dată, aceste găuri au fost produse în locuri precise. Cu ajutorul lor, NASA pare că a surprins Soarele „zâmbind”.

Recent, NASA a pătruns în atmosfera Soarelui pentru prima dată – cum a fost posibil momentul istoric.

Două dintre acele găuri, mai mici, par să fie ochi. Cea de-a treia gaură, cea mai mare, s-a produs sub ele, în formă de semilună.

Împreună, aceste găuri dau aspectul unei fețe zâmbitoare, chiar pe Soare. După ce NASA a publicat imaginea pe Twitter, mai mulți utilizatori au comparat „fața” Soarelui cu cea a unor personaje cunoscute.

Ce ar putea fi undele neobișnuite de pe suprafața Soarelui care nu pot fi explicate

NASA a surprins acum Soarele „zâmbind”, dar nu e singura caracteristică inedită pe care astronomii au detectat-o recent. Experții au depistat și unde neobișnuite pe suprafața stelei.

Acestea sunt cunoscute drept unde retrograde de frecvență înaltă. Ele oferă informații esențiale despre cum funcționează steaua. Experții cred că ele pot duce la descoperirea unor noi legi ale fizicii, pe măsură ce studii viitoare vor explica modul în care se mișcă atât de rapid.

Interiorul Soarelui nu poate fi surprins în imagini de astronomia clasică, chiar și luâng în considerare tehnicile cu raze X și lumină infraroșie.

Ca urmare, experții trebuie să interpreteze elementele de pe suprafața stelei, pentru a înțelege ce se întâmplă în interior. Aceste analize includ și undele neobișnuite de pe suprafața Soarelui.

Aceste unde retrograde de frecvență înaltă au primit denumirea pentru că se mișcă în sens invers față de rotația stelei. Interacțiunile complexe între unde cunoscute deja și magnetism și gravitație ar putea contribui la viteza incredibilă a acestora. Acum, NASA a surprins Soarele „zâmbind”, datorită unor găuri coronare de pe suprafața sa.

„Dacă undele retrograde pot fi atribuite acestor procese, atunci această descoperire poate răspunde la unele întrebări pe care le avem despre Soare,” a declarat Chris Hanson, autorul studiului.

„Aceste noi unde, însă, nu par să fie rezultatul acestor procese și acest lucru e interesant, pentru că duc la un nou set de întrebări,” a continuat Hanson.

Undele neobișnuite de pe suprafața Soarelui care nu pot fi explicate pot ajuta la studierea Soarelui. Experții speră că pot înțelege mai bine potențialul impact pe care îl pot avea asupra Pământului. Studiul a fost publicat în Nature Astronomy.

Imagine uimitoare cu Pământul și Luna, surprinsă de nava Orion. Cum arată de la sute de mii de kilometri distanță