Eveniment astronomic unic în septembrie 2023. Experții au fost uimiți când au aflat că va avea loc „experiența unică în viață”

Un eveniment astronomic unic în septembrie 2023 va putea fi urmărit cu ochiul liber și va atinge punctul cel mai vizibil pe 12 septembrie.

Publicat: 6 septembrie 2023, 7:23

Cometa Nishimura a fost descoperită abia în luna august 2023 dar, în septembrie, se va afla în punctul cel mai apropiat de Pământ. Apropierea va avea loc pe 12 septembrie, când cometa va fi și cea mai vizibilă.

Venirea cometei a fost descrisă drept o „oportunitate rară și extraordinată” de a avea o „experiență unică în viață” de a vedea obiectul cu ochiul liber, susțin astronomii, potrivit The Independent

Obiectul călătorește prin spațiu cu o viteză de 386.000 de kilometri pe oră. Ea deja e vizibilă cu ochiul liber, potrivit prof. Brad Gibson, directorul Centrului de Astrofizică E. A. Milne, din Universitatea din Hull.

Eveniment astronomic unic în septembrie 2023

Pasionaţii de astronomie vor avea „o oportunitate rară şi interesantă” de a vedea o cometă cu ochiul liber cu ocazia apropierii Cometei Nishimura, informează DPA, scrie AGERPRES

Potrivit profesorului Brad Gibson, cometa Nishimura poate fi văzută în prezent în prima oră după apus. Și în ora ce precede zorii zilei dacă persoanele interesate privesc bolta cerească în direcţia Est-Nord-Est. Trebuie să se uite spre Luna aflată în primul pătrar şi spre planeta Venus pentru a vedea acest eveniment astronomic unic în septembrie 2023.

„Această cometă are nevoie de 500 de ani pentru a orbita Sistemul Solar. În timp ce Pământul are nevoie de un an, iar planetele exterioare au nevoie de câteva decenii. Cometa Halley, care a stârnit mult interes în timpul apropierii sale de Terra în 1986, are nevoie de 76 de ani pentru a parcurge o orbită completă în jurul Sistemului Solar. Aşadar, când se spune că este o oportunitate unică în viaţă pentru a vedea cometa Nishimura nu este o exagerare,” a explicat profesorul britanic.

Recent, NASA a confirmat cea mai mare cometă surprinsă până acum.

„Ea poate fi deja văzută. Dar se va afla la 78 de milioane de mile (125.5 milioane de kilometri) de Pământ pe 12 septembrie. Și atunci ar trebui să avem cea mai bună şansă de a o vedea cu ochiul liber. În medie, oamenii au şansa de a vedea o astfel de cometă cu ochiul liber o dată la un deceniu. Este o oportunitate rară şi interesantă,” a adăugat el despre acest eveniment astronomic unic în septembrie 2023.

Cometa C/2023 PI a fost numită după astrofotograful japonez Hideo Nishimura. El a descoperit-o în timp ce realiza fotografii cu expunere îndelungată ale bolţii cereşti, pe 11 august. Pentru imagini, a folosit o cameră foto digitală.

Cometa Nishimura se apropie de Soare

Potrivit lui Brad Gibson, cometa Nishimura va ajunge la cea mai mică distanţă de Soare pe 17 septembrie. Atunci se va afla la doar 27 de milioane de mile (43.4 milioane de kilometri) de astru.

Profesorul britanic spune că există o şansă reală ca obiectul cosmic să nu supravieţuiască acestei apropieri de Soare. Ca urmare, chiar vederea ei chiar e un eveniment astronomic unic, ce va avea loc în septembrie 2023.

Oamenii de ştiinţă încă încearcă să estimeze dimensiunile cometei Nishimura. Însă Brad Gibson este de părere că aceasta ar putea avea un diametru cuprins între câteva sute de metri şi câţiva kilometri.

Află și care sunt cele mai spectaculoase ploi de meteoriți din 2023.

Cometa ar putea fi responsabilă pentru o ploaie anuală de meteori, denumită Sigma-Hydris. Aceasta are loc în fiecare an în luna decembrie.

Petrol crud care e ținut în mâini de o persoană, pe fundal negru, pentru a ilustra de unde provine