„Cea mai mare insectă care a trăit vreodată” a fost descoperită. Ce dimensiune impresionantă avea

„Cea mai mare insectă care a trăit vreodată” a fost descoperită recent și a uimit experții. Fosila creaturii, numite Arthropleura, a fost găsită în Northumberland.

Publicat: 23 decembrie 2021, 9:23

Fosila unui miriapod uriaș, pe nume Arthropleura, a fost găsită în cea mai nordică regiune a Marii Britanii. Insecta a fost descoperită inițial în ianuarie 2018, când o bucată de piatră s-a desprins dintr-o stâncă din Howick Bay. Modul în care s-a crăpat piatra a scos la iveală fosila.

Descoperirea accidentală a miriapodului a uimit paleontologii. Datorită lungimii sale impresionante, ea a primit titlul de „cea mai mare insectă care a trăit vreodată”, descoperită până acum, scrie CNN

Creatura a trăit acum peste 300 de milioane de ani, cu 100 de milioane de ani înainte să apară dinozaurii.

„Cea mai mare insectă care a trăit vreodată” a fost descoperită

„A fost o descoperire complet accidentală,” a declarat Neil Davies, expert în geologia sedimentară din cadrul Universității din Cambridge. Fosila a fost observată inițial de un fost doctorand.

A fost o descoperire extraordinară, dar fosila e atât de mare încât a fost nevoie de 4 oameni s-o cărăm peste stâncă.

– Neil Davies

„Cea mai mare insectă care a trăit vreodată”, numită Arthropleura, a trăit acum 326 de milioane de ani, în Perioada carboniferă. Aceasta a avut loc cu 100 de milioane de ani înainte ca planeta să fie dominată de dinozauri. Reptilele imense sunt unele dintre cele mai cunoscute creaturi din istorie, dar puțini știu toate detaliile inedite despre ele.

Imagine cu cea mai mare insectă care a trăit vreodată, bej, pe fundal alb
„Cea mai mare insectă care a trăit vreodată” are o lățime a corpului de 50 de cm / Profimedia Images

Atunci când trăia, creatura avea o lățime de 55 de centimetri și o lungime de aproximativ 2.63 de metri. În total, avea în jur de 50 de kilograme.

Arthropleura e cea mai mare creatură nevertebrată descoperită până acum. Înainte, scorpioni antici marini dețineau acest titlu.

Clar e cea mai mare insectă care a trăit vreodată.

– Neil Davies

E cel de-al treilea specimen fosilizat de Arthropleura care a fost descoperit până acum. Celelalte două au fost găsite în Germania și erau mult mai mici decât specimenul actual.

Ce dietă avea miriapodul Arthropleura

Pentru a atinge o astfel de mărime, miriapodul avea nevoie de o dietă bogată în nutrienți, potrivit specialiștilor. În acel moment, Marea Britanie se afla în apropierea Ecuatorului, potrivit CNN.

Ca urmare, nevertebratele și amfibienii se hrăneau cu vegetația bogată ce se găsea în apropierea râurilor.

Experții cred că scheletul fosilizat pe care l-au găsit era, de fapt, un segment de exoschelet năpârlit de „cea mai mare insectă”. Acesta s-ar fi umplut de nisip și, astfel, ar fi fost conservat.

„Descoperirea acestor fosile de miriapod are loc foarte rar, pentru că atunci când mor, corpurile lor tind să sa se dezarticuleze (sa se separe la articulații), așa că, cel mai probabil, fosila e o carapace năpârlită de animal, pe măsură ce a crescut,” a continuat Davies.

„Încă nu am găsit un craniu fosilizat, așa că e dificil să știm toate informațiile despre ei,” a continut Davies.

Creaturile Arthropleura au trăit pe Pământ în jur de 45 de milioane de ani, înainte să dispară. Nu se știe exact cauza dispariției lor, dar e posibil ca schimbarea de climă să fi avut un rol important. E posibil ca și dezvoltarea reptilelor să fi fost un factor, pentru că acestea au început să domine același mediu. În cazul dinozaurilor, un asteroid a schimbat drastic clima și a dus la dispariția lor.

Fosila va fi expusă în Muzeul Sedgwick, din Cambridge, în anul 2022. Studiul despre ea a fost publicat în Journal of the Geological Society.

Mineral descoperit recent, în meteoritul El Ali, 2022, pe fundal alb. În El Ali au fost descoperite minerale nemaivăzute până acum