Delfini care au trăit în urmă cu 20 de milioane de ani, descoperiți în Elveția. Speciile nu erau cunoscute până acum

Specii de delfini care au trăit în urmă cu 20 de milioane de ani, necunoscute până acum, au fost descoperite în Elveția. În urmă cu zeci de milioane de ani, acea regiune era acoperită de o mare semnificativă.

Publicat: 13 iunie 2022, 7:23

Până acum, speciile de delfini preistorici nu erau cunoscute științei. Acești delfini trăiau în mări și oceane în urmă cu 20 de milioane de dolari, inclusiv în apele care se aflau în jurul teritoriului pe care se află acum Elveția.

În urmă cu 20 de milioane de ani, mare parte din Elveția era acoperită de ape. O parte mică din teritoriu era o insulă, potrivit CBS News

În zonele cu altitudine mai scăzută, acoperite de ape, trăiau pești, rechini și delfini.

Delfini care au trăit în urmă cu 20 de milioane de ani, descoperiți în Elveția

Experții au analizat 300 de fosile găsite în Elveția, ce aparțin balenelor și delfinilor.  Specii de delfini necunoscute până acum cutreierau oceanele în urmă cu 20 de milioane de ani, inclusiv marea care acoperea Elveţia, unde au fost descoperite sute de fosile din acea perioadă, au declarat marţi cercetători de la Institutul de Paleontologie al Universităţii din Zurich, potrivit AFP, scrie agerpres.ro

Pentru a identifica delfini care au trăit în urmă cu 20 de milioane de ani, experții au analizat fragmente de dinţi, vertebre şi oase. Acestea au fost descoperite în straturile de sedimente marine. Paleontologii au analizat şi oase ale urechii interne, rar întâlnite, care permit clasificarea speciilor.

Experții au descoperit un oraș pierdut legendar – află ce animale inedite se ascund în el.

„Am reuşit să identificăm două familii de delfini necunoscute până acum în Elveţia”, a declarat paleontologul Gabriel Aguirre într-un comunicat al universităţii.

Experții au folosit microtomografia computerizată, o tehnică de imagistică 3D. Cu ajutorul ei, cercetătorii au reuşit să reconstituie ţesutul moale din jurul oaselor urechilor acestor delfini. Astfel, ei au creat imagini tridimensionale ale acestora.

„Acest lucru ne-a ajutat să analizăm mai bine capacităţile auditive ale delfinilor”, a precizat Aguirre.

Studiul despre delfini care au trăit în urmă cu 20 de milioane de ani a fost publicat în PeerJ.

Speciile preistorice sunt înrudite cu delfini din ziua de azi

Chiar dacă speciile identificate au trăit în urmă cu 20 de milioane de ani, există aspecte similare între ele și mamiferele marine de acum.

Cercetătorii au stabilit că speciile dispărute pe care le-au identificat sunt înrudite cu caşaloţii şi cu delfinii din vremurile noastre. Acești delfini care au trăit în urmă cu 20 de milioane de ani au trăit în apropierea de teritoriul actual al Elveției.

Cel mai mare dinozaur prădător din istorie avea o dimensiune impresionantă – află în ce mod inedit vâna Spinosaurus.

În urmă cu 20 de milioane de ani, rechini, peşti, delfini şi cetacee populau marea care acoperea Elveţia. Țărmurile insulei au fost colonizate de crustacee, scoici şi arici de mare. Insula era formată din zonele mai ridicate ale teritoriului.

O cantitate mare de fosile a fost descoperită în straturile sedimentare. Acestea sunt cunoscute sub numele de molasă marină superioară.

Supercomputer puternic, precum cel mai puternic supercomputer din Europa