De unde ar proveni apa de pe Pământ, de fapt. Concluziile unui studiu recent

Un nou studiu ar putea explica de unde ar proveni apa de pe Pământ, de fapt. Concluziile cercetării susțin o teorie mai veche.

Publicat: 4 septembrie 2022, 10:04

Experții au analizat mostre din cadrul asteroidului Ryugu, ce au fost prelevate de către nava Japanese Hayabusa-2. Aceștia au concluzionat că Ryugu e un asteroid din afara Sistemului Solar.

Rezultatele au fost publicate în jurnalul Nature Astronomy, scrie The Register. Studiul a fost făcut public la aproximativ 1 an de la analiza inițială.

Cercetarea a fost realizată de mai multe universități din Japonia, Marea Britanie și SUA.

De unde ar proveni apa de pe Pământ, de fapt

Echipa a fost condusă de Motoo Ito, din cadrul Kochi Institute for Core Sample Research. Analiza a început pe 20 iunie 2021.

Analiza compoziţiei probelor de materie aduse de pe asteroidul Ryugu de o misiune spaţială japoneză acreditează teoria unei origini extraterestre a apei, potrivit unui studiu publicat luni în revista ştiinţifică Nature Astronomy, relatează AFP, scrie AGERPRES.

Asteroizii de tip C, precum Ryugu sunt „bogaţi în substanţe volatile (capabile să treacă cu uşurinţă de la starea solidă la starea gazoasă) şi organice (sau carbonice)”. Astfel de asteroizi „ar fi putut fi una dintre principalele surse de apă de pe Pământ”, potrivit studiului.

„Contribuţia la Terra a substanţelor volatile, adică a materiei organice şi a apei, este încă subiectul unei dezbateri importante,” aminteşte studiul care oferă detalii despre de unde ar proveni apa de pe Pământ.

Însă substanţele organice identificate pe Ryugu „reprezintă probabil o sursă importantă de substanţe volatile”. Printre alte surse potenţiale se numără și vântul solar, potrivit aceloraşi cercetători.

Potrivit experților, asteroidul Bennu se va apropia periculos de Pământ – află cum ar putea afecta viața pe planetă.

Particulele aduse de pe Ryugu „sunt, fără îndoială, printre cele mai puţin contaminate materiale ale sistemului solar disponibile pentru studii de laborator, iar cercetările în curs de desfăşurare asupra acestor eşantioane valoroase cu siguranţă ne vor extinde înţelegerea asupra proceselor timpurii ale sistemului solar,” au mai spus experții din cadrul studiului despre de unde ar proveni apa de pe Pământ.

Asteroidul Ryugu a fost descoperit în 1999

Ryugu („Palatul Dragonului” în japoneză) a fost descoperit în 1999. Este situat la peste 300 de milioane de kilometri de Pământ. Asteroidul are mai puţin de 900 de metri în diametru.

Oamenii de ştiinţă cred că o parte din materia acestui asteroid a fost creată la circa cinci milioane de ani după naşterea sistemului nostru solar. În plus, nu a fost încălzită la peste 100 de grade Celsius. Asteroidul Ryugu ar putea explica de unde ar proveni apa de pe Pământ.

În 2019, sonda japoneză Hayabusa-2 a reuşit să preleveze 5.4 grame de rocă şi praf negru de pe Ryugu. O capsulă care conţinea această încărcătură excepţională a revenit pe Pământ la sfârşitul anului 2020. Misiunea ei a fost să ofere noi indicii despre originea vieţii pe Pământ.

Potrivit experților, apa de ploaie nu e potabilă în niciun loc de pe Pământ – află de ce e periculoasă.

În iunie, un alt studiu ştiinţific japonez dezvăluise prezenţa în aceste probe a aminoacizilor. Aceste molecule se află la baza vieţii deoarece sunt capabile să formeze proteine prin combinarea lor.

Hartă cu toate cele 7 continente, diferite față de primele continente ale Pământului