„Oaza vieții” ascunsă a fost descoperită în Maldive. Ce au găsit experții în ocean i-a uimit

„Oaza vieții” ascunsă a fost descoperită recent în apele din apropierea Insulelor Maldive, spre uimire experților.

Publicat: 29 octombrie 2022, 11:08

O echipă de „acvanauți” a descoperit o oază de viață marină în ceea ce experții consideră un deșert acvatic. În cadrul unei misiuni recente, specialiștii au găsit un ecosistem în continuă dezvoltare.

Un astfel de ecosistem nu a mai fost descris științific până acum, susțin experții. Aceștia au numit aria The Trapping Zone (Zona de Prindere).

Lumea ascunsă se află la o adâncime de 500 de metri, scrie Science Alert

„Oaza vieții” ascunsă a fost descoperită în Maldive

În această lume ascunsă, experții au descoperit că peștii de dimensiuni mari se adună pentru un adevărat festin format din necton microscopic.

Micronectonul e similar cu zooplanctonul, deși are dimensiuni mai mari. Organismele au o dimensiune cuprinsă între 2 și 20 de centimetri. Printre cele mai mici organisme se numără și peștii krill, în „oaza vieții” ascunsă, ce a fost descoperită în Maldive.

Aceste mici organisme înoată activ între suprafața și adâncurile oceanului, până la o adâncime de 1 kilometru. Procesul creează un val vertical de migrare, în fiecare zi și noapte. Peștii mai mari urmăresc nectonul, pentru a se hrăni.

Nekton Maldives Mission e primul studiu ce a analizat sistematic apele adânci din Insulele Maldive.. Acestea sunt formate dintr-un lanț de 26 de atoli de coral, aflat la sud-vest de Sri Lanka și India.

Misiunea a fost organizată de un ONG cu același nume, în parteneriat cu guvernul din Maldive și experți din cadrul Universității din Oxford. Astfel, a fost descoperit și un nou ecosistem, ce înconjoară muntele marin Satho Rahaa.

Atunci când răsare Soarele, aceste mici organisme înoată către suprafața apei. În apropierea muntelui, există falii vulcanice subacvatice și recife fosilizate, ce s-au format în urmă cu 60 de milioane de ani. Acestea împiedică micronectonul să ajungă la adâncimi și mai mari de 500 de metri. Acolo se află „oaza vieții” ascunsă, ce a fost descoperită în apele din apropierea Maldive.

Află mai multe detalii și despre descoperirea din mijlocul oceanului pe care experții au numit-o „Orașul pierdut”.

Pentru că aceste animale sunt blocate de relief, ele devin ținte pentru prădătorii mai mari. Printre aceștia se numără ton, rechini și alți pești care înoată la adâncimi mari.

Ecosistemul inedit a fost surprins cu ajutorul submarinului Omega Seamaster II

În cadrul misiunii, experții au folosit submarinul de sticlă Omega Seamaster II. Ei au descoperit un ecosistem inedit, în care prădătorii și prada se luptă pentru supraviețuire. Dincolo de numărul impresionant de animale, în zonă există și o biodiversitate semnificativă.

„De ce se întâmplă acest lucru? E ceva specific la o adâncime de 500 de metri, am găsi viață și mai jos, ce e această tranziție, ce e acolo și de ce?” a declarat Lucy Woodall, din cadrul Universității din Oxford, despre „oaza vieții” ascunsă, ce a fost descoperită în Maldive. . „Asta ne va ajuta să înțelegem adâncurile oceanului mult mai bine.”

Potrivit experților, dacă un astfel de ecosistem există în Maldive, e posibil să se găsească zone similare și în apropierea altor insule vulcanice.

Recent, unii experți susțin că ar exista un ocean sub suprafața Pământului – la ce adâncime fantastică s-ar afla.

„Are toate semnele unui nou tip de ecosistem distinct,” a declarat Alex Rogers, din cadrul Universității Oxford. „The Trapping Zone a creat oaza vieții în Maldive și e foarte probabil să existe și în alte insule oceanice și în pantele continentelor.”

Persoană care ține capsule de detergent în mână, deasupra unor rufe. Potrivit experților, substanța din pelicula capsulelor de detergent e periculoasă