Adevărul despre T.Rex. Experții cred că fosilele temutului dinozaur provin de la 3 specii, de fapt

Un nou studiu susține că a scos la iveală adevărul despre T.Rex, unul dintre cei mai cunoscuți dinozauri descoperiți până acum.

Publicat: 6 martie 2022, 5:25

Potrivit cercetării, Tyrannosaurus rex, unul dintre cele mai cunoscute animale ce au trăit pe Pământ, nu ar fi reprezentat o singură specie. Se pare că fosilele atribuite până acum acestui dinozaur ar proveni de la 3 specii diferite.

Experți din Statele Unite ale Americii au analizat din nou aproximativ 40 de scheleți fosilizați de T.Rex. Aceștia au fost descoperiți în decursul a mai mult de 1 secol, scrie Daily Mail

Astfel, ei au ajuns la concluzia că imaginea pe care o avem acum despre Tyrannosaurus rex ar fi fost formată cu fosilele a 3 specii, de fapt.

Adevărul despre T.Rex

Printre specimenele studiate se numără Sue, un schelet complet de Tyrannosaurus, ce se află la Muzeul de Istorie Naturală din Chicago, și AMNH 5027, ce a fost descoperit în Big Dry Creek, Montana, Statele Unite ale Americii, în 1908.

Experții au observat diferențe în forma femurului, precum și în cazul structurilor dentare. Aceste detalii sugerează că experții au avut de-a face cu 3 specii diferite de Tyrannosaurus.

În studiul care contestă adevărul acceptat despre T.Rex până acum, experții sugerează nume pentru presupusele noi specii. Recent, experții au descoperit un prădător marin de temut.

Cercetătorii sugerează că specimenele mai mari aparțin unei specii, pe care o numesc Tyrannosaurus imperator (șopârla tiran împărat). În schimb, specimenele mai mici și mai zvelte au fost numite Tyrannosaurus regina (șopârla tiran regină) în studiu.

În acest moment, Tyrannosaurus rex (șopârla tiran rege) e singura specie recunoscută în genul Tyrannosaurus.

„Toate specimenele de scheleți ale dinozaurului Tyrannosaurus din America de Nord și un număr de fosile au fost atribuite unei singure specii: T.Rex,” a declarat echipa de experți care a dezvăluit adevărul despre T.Rex. Aceasta e condusă de paleontologul Gregory S. Paul.

„Deși există un nivel neobișnuit de variație în cât de robuste sunt scheletele specimenelor și variabilitatea în forma dentară anterioară, notate în trecut, există posibilitatea ca specii înrudite din genul Tyrannosaurus să nu fi fost testate în profunzime, atât din punct de vedere anatomic, cât și stratigrafic,” a continuat echipa.

Prima fosilă T.Rex a fost descoperită în 1902

Potrivit Muzeului American de Istorie Naturală, primul schelet T.Rex a fost descoperit în 1902. El a fost găsit în Hell Creek, Montana, SUA, de către Barnum Brown.

În 1908, Brown a descoperit primul schelet aproape complet T.Rex, tot în Montana. Acest schelet, numit AMNH 5027, a fost inclus în studiul axat pe adevărul despre T.Rex. Află lucruri inedite despre dinozauri pe care nu le știai.

Diferențele în forma și textura fosilelor analizate din nou acum nu pot fi cauzate de sex. În schimb, cercetătorii sugerează că aparțin unor specii diferite.

Autorii studiului sugerează că diferențele la nivelul femurului nu sunt legate de creșterea specimenului. Astfel, vârstă nu pare să fie un factor care poate explica acest detaliu.

Dintre cele aproape 40 de specimene T.Rex studiate acum, 29 dintre ele ar fi provenit de acum 67.5 – 66 de milioane de ani. Studiul a fost publicat în jurnalul Evolutionary Biology.

O femei arheolog care descoperă rămășițele unei țestoase care au fost descoperite în Pompeii