Care a fost ultima teorie a lui Stephen Hawking. Colaboratorul său a dezvăluit ideea inedită

Thomas Hertog, colaboratorul lui Stephen Hawking, a dezvăluit care a fost ultima teorie a celebrului om de știință.

Publicat: 4 iunie 2023, 10:53

Colaborarea dintre Thomas Hertog și unul dintre cei mai cunoscuți oameni de știință a început când acesta a fost chemat în biroul lui Stephen Hawking, la finalul anilor 1990. Potrivit lui Hertog, cei doi s-au înțeles foarte bine imediat.

Această conexiune a durat și când Hawking s-a luptat cu boala ASL, ce nu i-a mai permis să comunice, scrie Phys.org.

Cei doi au reușit să finalizeze o nouă teorie, menită să schimbe percepția noastră asupra universului.

Care a fost ultima teorie a lui Stephen Hawking

Întâlnirea dintre Hertog și Hawking a marcat începutul unei lungi colaborări cu privire la originea Universului, transmite AFP, scrie AGERPRES

În 1998, Stephen Hawking era deja celebru la nivel mondial. El l-a convocat pe tânărul cercetător care avea să-i devină doctorand, la Universitatea Cambridge. Acum, la peste 20 de ani de la acest eveniment, Hertog a dezvăluit care a fost ultima teorie a lui Hawking.

În acest moment, Thomas Hertog e profesor la Universitatea catolică din Leuven.  Timp de 20 de ani cei doi au colaborat strâns împreună. Au construit o nouă viziune care a perturbat modul în care ştiinţa înţelege cosmosul. Aceasta a fost „ultima teorie” a lui Stephen Hawking. Cercetătorul a murit în 2018, la vârsta de 76 de ani.

Thomas Hertog a expus pentru prima oară în întregime această teorie, în cartea sa, On the Origin of Time. Cartea a fost publicată în primăvara lui 2023 în Regatul Unit şi în Franţa.

Într-un interviu acordat pentru AFP, autorul a povestit despre colaborarea sa cu mentorul şi prietenul său. El a descris cum Hawking a înţeles în cele din urmă că volumul său fundamental, A Brief History of Time, a fost scris „dintr-un punct de vedere greşit”. Cartea s-a vândut în 10 milioane de exemplare.

De la bun început Hawking a adresat întrebarea care-l frământa: „Universul pe care-l observăm pare să răspundă unui design.”

„Legile fizicii se dovedesc a fi perfecte pentru ca Universul să fie locuibil,” a dezvoltat Thomas Hertog, ce a dezvăluit care a fost ultima teorie a lui Hawking.

Acest lanţ remarcabil de circumstanţe favorabile se extinde de la echilibrul delicat care permite atomilor să formeze moleculele necesare chimiei, până la expansiunea universului însuşi, care permite apariţia unor structuri vaste precum galaxiile.

Stephen Hawking a avut o teorie despre multivers

Un răspuns la modă pentru această enigmă este „multiversul”. Aceasta e o idee devenită recent populară şi în filme. Această teorie încearcă să explice natura aparent modelată a Universului. Îl consideră unul dintre nenumăratele alte universuri care sunt „neinteresante, lipsite de viaţă”, potrivit cosmologului în vârstă de 47 de ani.

Dar Hawking şi-a dat seama de „marea mlaştină de paradoxuri în care ne trage multiversul”. Multiversul şi chiar cartea A Brief History of Time au fost „încercări de a descrie creaţia şi evoluţia Universului nostru din ceea ce Stephen ar numi o ‘perspectivă divină’”, a continuat Hertog, ce a dezvăluit care a fost ultima teorie a lui Hawking.

Teoria lor se concentrează asupra celor întâmplate în primele momente de după Big Bang. Hertog și Hawking au renunțat la ideea unei explozii consecinţă a unui set de reguli preexistente. În schimb, cei doi sugerează că însuşi legile fizicii au evoluat în acelaşi timp cu Universul. Hawking a avertizat că un contact al oamenilor cu extratereștrii ar fi o „idee groaznică”.

Deci, dacă te întorci suficient de mult în timp, „legile fizicii încep să devină mai simple şi să dispară”. Legile fizicii şi ale timpului ar fi evoluat într-un mod similar cu evoluţia biologică.

„Biologia şi fizica sunt două niveluri ale unui mare proces de evoluţie,” a continuat Hertog. Cu toate acestea, este dificil de demonstrat această teorie. Primii ani ai Universului rămân „ascunşi în ceaţa Big Bang-ului”.

NASA a dezvăluit când va fi adus asteroidul de 10.000 de cvadrilioane de dolari. De ce are o valoare atât de mare