Când a apărut viața pe Pământ, de fapt. Descoperirea care poate rescrie istoria

Te-ai întrebat când a apărut viața pe Pământ, de fapt? O nouă descoperire poate rescrie istoria, cu noi detalii care nu au fost luate în considerare până acum.

Publicat: 24 aprilie 2022, 7:23

Potrivit unei descoperiri recente, viața pe Pământ ar fi apărut în urmă cu 3.75 - 4.28 de miliarde de ani. Această estimare e cu 300 de ani mai devreme decât s-a crezut până acum. Noua teorie a apărut după ce experții au găsit ă rocă neobișnuită.

Aceasta a fost descoperită în Quebec, Canada. De mărimea unui pumn, piatra ar avea o vechime de 3.75 – 4.28 de miliarde de ani, scrie Daily Mail

În ea, experții au observat mici tuburi și filamente, ce cred că ar fi fost create de bacterii. Nu toți cercetătorii au fost convinși că aceste mici formațiuni ar avea o origine biologică, însă.

Când a apărut viața pe Pământ, de fapt

Acum, după o analiză detaliată, echipa de cercetători din cadrul University College London a descoperit o structură și mai complexă în interiorul rocii. Aceasta e o tulpină cu ramuri paralele pe o parte, de aproximativ 1 centimetru lungime.

În plus, experții au găsit și mici sfere distorsionate, alături de tuburi și filamente. Ei susțin că, în timp ce unele structuri ar fi putut fi create de reacții chimice, tulpina probabil avea origine biologică.

Astfel, ei cred că au găsit un nou răspuns la întrebarea când a apărut viața pe Pământ, de fapt.

Până acum, nu a fost găsită nicio structură similară care ar fi fost creată doar prin reacții chimice. Până acum, cea mai veche dovadă a vieții pe Pământ a fost o rocă de 3.46 de miliarde de ani. Aceasta a fost descoperită în vestul Australiei și includea fosilele mici ale unor creaturi similare cu viermii.

„Cu ajutorul mai multor direcții de dovezi, studiul nostru sugerează vehement un număr de diferite tipuri de bacterii ce au existat pe Pământ în urmă cu 3.75 – 4.28 de miliarde de ani,” a declarat conducătorul studiului, dr. Dominic Papineau.

Date guvernamentale desecretizate confirmă primul obiect interstelar pe Pământ – află când ar fi avut loc evenimentul.

„Asta înseamnă că viața ar fi putut începe pe Pământ la doar 300 de milioane de ani după ce s-a format planeta. În termeni geologici, această perioadă e foarte rapidă – o rotație a Soarelui în jurul galaxiei,” a continuat dr. Dominic Papineau.

Dincolo de când a apărut viața pe Pământ, de fapt, experții cred că au găsit un răspuns și pentru modul în care primeau bacteriile energie în acea perioadă.

Cum se hrăneau primele forme de viață de pe Pământ

Echipa de cercetare a găsit compuși chimici mineralizați în rocă. Aceștia sunt similari cu cei găsiți în cazul microbilor care se hrănesc cu fier, sulf și posibil dioxid de carbon și lumină, printr-o formă de fotosinteză ce nu include oxigen.

Dincolo de un răspuns pentru când a apărut viața pe Pământ, de fapt, descoperirea sugerează o varietate a formelor de viață microbiale pe planetă. Rezultatele studiului ar putea fi folosite și pentru a identifica viață extraterestră.

Vezi imagini cu Pământul care „respiră” dioxid de carbon – cum explică experții fenomenul.

„Dacă viața apare atât de repede, în condițiile potrivite, acest lucru crește probabilitatea ca viața să existe pe alte planete,” a continuat dr. Papineau.

Pentru studiu, experții au analizat roci din Centura Nuvvuagittuq, din Quebec. Acestea au fost adunate de dr. Papineau în anul 2008.

Curent cauzat de o furtună solară, similară cu cea care s-ar putea izbi de Pământ