Arată ca o piatră, dar e ceva extrem de rar. Descoperirea din Antarctica a uimit experții

Un obiect extrem de rar, descoperit în Antarctica, arată ca o piatră, dar e ceva mult mai rar, motiv pentru care găsirea sa a uimit experții.

Publicat: 19 ianuarie 2023, 12:22

Antarctica e un loc extrem din cauza climei și temperaturilor scăzute. Reprezintă, însă, unul dintre zonele de pe Pământ în care există șanse mai mari să fie descoperiți meteoriți, potrivit experților.

Deși e acoperită de gheață și zăpadă, Antarctica e un deșert, potrivit Phys.org.

Are un climat uscat, ceea ce reduce nivelul de degradare al meteoriților din cauza elementelor precum ploile. În plus, dincolo de aceste condiții uscate, peisajul e ideal pentru găsirea meteoriților. Culoarea lor închisă iese în evidență în mediul alb.

Arată ca o piatră, dar e ceva extrem de rar

Chiar și atunci când meteoriții se scufundă în gheață, mișcarea ghețarilor față de roca găsită dedesubt ajută la expunerea meteoriților la suprafață. Acum, o echipă internațională de cercetători a descoperit un meteorit inedit.

Chiar dacă arată ca o piatră, obiectul e un meteorit extrem de rar. Experții au găsit, în total, 5 meteoriți, inclusiv unul cu o greutate de 7.6 kilograme.

Potrivit Mariei Valdes, expert în cadrul Universității din Chicago, estimează că în ultimul secol au fost descoperiți 45.000 de meteoriți în Antarctica. Doar 100 din aceștia sunt la fel de mari precum cel nou descoperit.

„Mărimea nu contează neapărat atunci când vine vorba de meteoriți, și chiar și micrometeoriții pot fi extrem de valoroși din punct de vedere științific,” a declarat Valdes. „Dar, desigur, găsirea unui meteorit mare precum acesta e extrem de rară și foarte interesantă.”

Recent, un bărbat a găsit o piatră mai valoroasă decât aurul – unde a descoperit-o.

Valdes a făcut parte din echipa de 4 cercetători ce a căutat meteoriți în Antarctica. Echipa a fost condusă de Vinciane Debaille, din cadrul Université Libre, Belgia, și le-a inclus și pe Maria Schönbächler și pe Ryoga Maeda. Expertele au fost primele care au explorat o zonă nouă din Antarctica, unde se estima că există meteoriți. Hărțile cu acea zonă au fost verificate cu imaginile de satelit, de către Veronica Tollenaar. În această zonă, expertele au descoperit un meteorit care deși arată ca o piatră, e foarte rar.

„Să mergi într-o aventură să explorezi zone necunoscute e foarte interesant,” a declarat Debaille. „Dar am avut și de-a face cu realitate de pe teren, care e mult mai dificilă decât frumusețea care reiese din imaginile suprinse cu satelitul.”

Misiunea a avut loc la finalul lunii decembrie

Deși misiunea a avut loc la finalul lunii decembrie, sezonul de vară în Antarctica, temperaturile aveau o medie de – 10 grade Celsius.

Potrivit lui Valdes, în unele zile din expediție, era mai frig în Chicago decât în Antarctica. Expertele au înfruntat alte obstacole, însă, precum mersul prin câmpuri de gheață și dormitul în corturi, în clima extremă din Antarctica. Peisajul le-a ajutat, însă, să descopere meteoritul care arată ca o piatră, alături de alți 4.

Cei 5 meteoriți recuperați de echipă vor fi analizați în cadrul Royal Belgian Institute of Natural Sciences. Expertele au luat și mostre de sediment, ce ar putea include micrometeoriți, ce vor fi analizate la institutul fiecăreia.

Află care sunt cele mai spectaculoase ploi de meteoriți din 2023.

Valdes susține că abia așteaptă să vadă ce vor dezvălui analizele meteoriților. „Studierea meteoriților ne ajută să înțelegem mai bine locul nostru în univers,” a declarat Valdes. „Cu cât avem o mostră mai mare cu acești meteoriți, cu atât putem înțelege mai bine Sistemul Solar. Și așa putem să ne înțelegem mai bine și pe noi.”

Pietre în zăpadă, similare cu meteoritul care arată ca o piatră